Pretraga

Čakovečki gimnazijalci među najmaturantima: Paula je 100% točno riješila A razinu Matematike, a Luka Geografiju

A- A+

Ukupno 118 ispita državne mature ove je godine riješeno bez ijedne greške. Među učenicima kojima je to pošlo za rukom i nalazi se čak dvoje maturanata Gimnazije Josipa Slavenskog u Čakovcu. Paula Horvat ostvarila je stopostotni rezultat na višoj razini Matematike, a njen vršnjak Luka Šafarić bio je jednako uspješan na maturi iz Geografije.

Paula Horvat i Luka Šafarić | privatne fotografije

Paula Horvat i Luka Šafarić učenici su iste škole, Gimnazije Josipa Slavenskog u Čakovcu. Na ovogodišnjoj maturi uspjeli su postići ono što je pošlo za rukom tek malo više od stotinu maturanata – jedan od ispita koje su pisali riješili su bez greške.

‘Koncentrirano praćenje nastave tijekom srednje škole puno mi je pomoglo’

Pauli je to pošlo za rukom na višoj razini Matematike. Petice je, otkriva nam, dobila i iz ostala dva predmeta koja je pisala, Hrvatskom i Engleskom. Najviše ju je iznenadila petica iz Hrvatskog, koji je polagala na B razini.

– Iz Matematike i Engleskog jezika očekivala sam otprilike takav rezultat. Za ispit iz Hrvatskog počela sam se pripremati tjedan dana prije, a učila sam pomoću skripti i kratkih sadržaja djela iz ispitnog kataloga. Ipak, koncentrirano praćenje nastave tijekom srednje škole puno mi je pomoglo. S obzirom na to da sam dio ‘internet generacije’ Engleski jezik nikada mi nije bio problem pa sam zato, uz minimalne pripreme, i napisala ispit preko 90% riješenosti. Isključivo za maturu iz Matematike nisam se puno pripremala, no od osnovne škole bavim se natjecateljskom matematikom te sam provela sate i sate u posljednjih šest godina rješavajući kompleksnije zadatke iz svih područja matematike. Svi ti riješeni zadaci, premda nisu bili dio ispitnog kataloga za državnu maturu, bili su odlična priprema za nju zato što sam pomoću njih stekla matematički način razmišljanja koji mi je omogućio ovakav rezultat, otkriva nam Paula.

Pitamo je koji joj je zadatak na matematici stvarao najviše problema, Paula odgovara – niti jedan! Na Matematici je maksimalno dozvoljeno vrijeme pisanja ispita tri sata, ona ga je riješila za manje od dva.

– I dalje nisam bila sigurna hoće li se potkrasti koja greška zbog pada koncentracije i velikih vrućina pa sam se ugodno iznenadila kad sam vidjela da sam ipak u potpunosti točno riješila ispit. Najviše mi je pomogla profesorica iz matematike Štefanija Požgaj koja me je zadnje četiri godine usmjeravala i vodila na razna predavanja, centre izvrsnosti i natjecanja. Budući da sam oduvijek u svijetu matematike i ne želim to promijeniti, upisala sam Prirodoslovno-matematički fakultet u Zagrebu, smjer inženjerska matematika, otkriva nam Paula.

Izdvojeni članak

Karlo je najbolji upisani student Medicine: Puno je FER-ovaca u obitelji, ja idem spašavati živote

‘Profesori su nas pokušali rasteretiti što je više moguće’

Dugotrajan štrajk, a par mjeseci kasnije i prelazak na online nastavu definitivno su ostavili traga na njenoj generaciji, smatra Paula. Za razliku od prošlogodišnje generacije za koju je gradivo bilo reducirano, opseg gradiva koje se ispitivalo na ovogodišnjoj maturi nije smanjen. Ipak, kaže Paula, njena je škola online nastavu odradila više nego dobro, a iz dio predmeta u školi su bile organizirane pripreme.

– Također, profesori su nas pokušali rasteretiti što je više moguće što nam je omogućilo više slobodnog vremena koje se moglo uložiti u pripreme za maturu. Naravno, samostalni rad puno je teži od onog vođenog mentorom, pa su se ove godine izdvojili samo najustrajniji. Ono što je meni najteže palo jest socijalna izoliranost, no ipak živimo u doba WhatsAppa, Instagrama, Discorda i ostalih društvenih mreža pomoću kojih nisam sve ovo proživljavala sama. Sve u svemu, mislim da su ti posebni uvjeti uz koje smo bili prisiljeni završiti srednju školu imali podjednako pluseva i minusa. Ishod je ovisio o stavu s kojim si prolazio kroz to, smatra ova najmaturantica.

Uz učenje joj je, a sve zbog dobre organiziranosti, tijekom školovanja ostajalo i dosta slobodnog vremena. Kako nam otkriva, tijekom cijele srednje škole bavila se plesom, a dvije godine treninge plesa kombinirala sam treninzima Krav Mage – izraelske borilačke vještine. Iako je imala šest treninga tjedno to ju nije sputavalo u akademskim uspjesima, a ni svakodnevnim druženjima s prijateljima.

– Nikada se nisam odricala treninga zbog učenja za testove i natjecanja, a ni društveni život nisam zanemarivala. Smatram da je ključ uspješnog srednjoškolskog života kombinacija svega pomalo, balans akademskog, društvenog i rekreativnog života, zaključuje naša sugovornica.

Izdvojeni članak
mateo trakoštanec

Upoznajte Matea, maturanta iz Elektrostrojarske škole koji je Engleski na maturi riješio bez greške

Luki su na maturi pomogla iskustva s državnih natjecanja

Paulin vršnjak iz iste škole, Luka Šafarić, stopostotni je uspjeh ostvario na ispitu iz Geografije. Briljirao je i na drugim predmetima te je petice dobio još na višoj razini Hrvatskog te Njemačkom, dok je Matematiku, kao i Politiku i gospodarstvo napisao za vrlo dobar.

– Nakon napisanih ispita vjerovao sam da će rezultati biti jako dobri tako da i nisam bio osobito nestrpljiv oko objave rezultate jer sam znao da neće biti nikakvih problema. Bio sam prilično zadovoljan postignutim rezultatima, iako mislio da sam na Matematici mogao imati četiri do pet bodova više da sam bio malo oprezniji. Osobito sam bio zadovoljan rezultatima iz Geografije, iako i nisam bio toliko iznenađen s obzirom na to da svake godine sudjelujem na državnom natjecanju iz tog predmeta pa sam očekivao vrlo visoki postotak, iako vjerojatno ne toliko visoki. Najzahtjevnija su mi bila posljednja četiri zadatka koja nose najviše bodova te je za njih potrebno i dosta objašnjavanja i razmišljanja jer to nisu zadaci koji traže zaokruživanje točnog odgovora ili kratki odgovor kao prethodni zadaci. Ali sve u svemu, i u njima sam se dobro snašao, prepričava nam Luka.

Otkriva nam kako se za maturu najviše pripremao rješavajući ispite s prijašnjih rokova mature te ponavljajući gradivo sva četiri razreda iz vlastitih bilježnica.

– Najzahtjevniji mi je bio ispit iz Politike i gospodarstva za koji smatram da je bio teži nego prošlih godina, a za ostale mislim da su bili na razini proteklih godina, tj. prema očekivanjima. Znanje koje sam stekao tijekom nastave pomoglo mi je u jako velikoj mjeri, a samostalne pripreme odnosile su se više-manje na ponavljanje i prisjećanje onog što sam već naučio, rješavanje prošlih matura te uočavanje detalja i informacija koje se češće pojavljuju na njoj te fokusiranje na njih. Rad profesora u svojoj gimnaziji te savjesno prenošenje znanja učenicima smatram jednim od glavnih razloga za takvo stanje stvari, veli nam Luka.

Izdvojeni članak
matura matematika kalkulator

Luka je jedan od strukovnjaka koji su rasturili državnu maturu pa doma odnijeli novčanu nagradu

‘Bolje se pripremati kroz nastavu nego se mučiti mjesec dana prije mature’

I on smatra kako se njegovoj generaciji bilo malo teže pripremati za maturu, iako se to ne odnosi na sve maturante jednako. Mnogima je, kaže, online nastava teško pala jer ih je fizički i mentalno iscrpila te je puno više vremena potrebno posvetiti samostalnom učenju. No, postoji i druga strana ove medalje.

– Vjerujem da jako puno učenika nije online nastavu doživljavalo posebno ozbiljno tako da su im pripreme za maturu bile napornije. Meni osobno online nastava nije osobito naštetila jer sam znao da će maturu ionako trebati pisati, pa se bolje pripremati kroz nastavu nego se mučiti mjesec dana prije mature s pripremama, a i nije vjerojatno da će NCVVO olakšati ispite zbog toga, kaže nam Luka koji je na kraju upisao istraživački smjer geografije na PMF-u u Zagrebu.

Uz učenje mu je, kaže nam, ostajalo i ponešto slobodnog vremena kojeg provodi sportski – rekreativno se bavi trčanjem, nogometom, tenisom i košarkom, a voli i pratiti natjecanja u tim sportovima. Osim toga, Luka slobodno vrijeme provodi čitajući i gledajući kvizove.

Što treba mijenjati u obrazovnom sustavu i poruka za buduće maturante

Kao i ostale najbolje maturante, Paulu i Luku pitali smo kakvo je njihovo viđenje hrvatskog obrazovnog sustava, što bi u njemu mijenjali te što poručuju budućim generacijama maturanata.

– Izrazito sam zadovoljna svojim srednjoškolskim obrazovanjem i znanjem koje sam stekla. Upisala sam prirodoslovno-matematičku gimnaziju s ciljem da dobijem opće znanje s naglaskom na prirodoslovlje te sam to i dobila. Naravno, nije mi se svidjelo sve čime smo se bavili u školi. Oduvijek sam prezirala bubanje napamet jer sam znala da ću do sljedećeg dana zaboraviti naučeno, no bila sam svjesna da se cijeli sustav ne može prilagoditi samo meni pa sam sjela i naučila traženo ili jednostavno zanemarila predmete koji me ne zanimaju i fokusirala se na ono što volim. Taj bih problem riješila uvođenjem više izbornih predmeta kako bi svaki pojedinac mogao vlastito obrazovanje prilagoditi svojim željama i interesima. Mislim da ne postoji savršeno rješenje kada je u pitaju školski sustav, kurikulumom se ne mogu zadovoljiti želje svakog učenika i zato je moja poruka budućim maturantima da čim prije uzmete stvar u svoje ruke. Treba prestati očekivati od sustava, profesora i dodatnih priprema da nam uliju znanje u glavu bez imalo samostalnog rada. Generacija smo koja samo jednim klikom može doći do željene literature, skripti i objašnjenja, zato preuzmite inicijativu, zagrijte stolice i krenite. Nitko drugi neće se umjesto vas upisati na faks, poručuje Paula.

Luka, pak, kaže kako ne bi volio previše komentirati naš obrazovni sustav jer ima puno ljudi koji se moraju baviti tim pitanjem i nada se da će oni to dobro obaviti.

– Ipak, po sjajnim rezultatima hrvatskih učenika na međunarodnim natjecanjima može se zaključiti da se u hrvatskim školama stječe široko znanje, iako problemi sigurno postoje. Iz puno je predmeta gradivo prenatrpano pa motivacija učenika nije uvijek na nivou. Moglo bi se reći i da školovanje ne priprema u potpunosti učenike na ono što će jednoga dana raditi. Moralo bi biti također što manje ‘natezanja’ s ocjenama i njihova poklanjanja jer to može ostaviti gorak okus u ustima onih koji se trude, a kasnije su vrednovani isto kao i oni kod kojih to nije slučaj. Za državnu maturu najbolje se može pripremiti redovitim učenjem tijekom četiri godine srednjoškolskog obrazovanja, i to učenjem s razumijevanjem, a ne ‘danas znam jer moram, sutra mi više ne treba’. Također, poručujem im da se nipošto ne plaše mature. Ja sam isto pred godinu ili dvije gledao na maturu kao nešto strašno teško i zahtjevno, ali na kraju se pokazalo da to ne drži vodu, kaže Luka.

Pročitajte tekstove o drugim najboljim maturantima 2021.

Eugen je bio prvi na rang-listi za upis na FER: Još od osnovne sam znao da ću ga upisati

Karlo je najbolji upisani student Medicine: Puno je FER-ovaca u obitelji, ja idem spašavati živote

Upoznajte Matea, maturanta iz Elektrostrojarske škole koji je Engleski na maturi riješio bez greške

Luka je jedan od strukovnjaka koji su rasturili državnu maturu pa doma odnijeli novčanu nagradu

Matematiku je riješio bez greške, a sve ostale ispite na maturi s preko 90 posto: Upoznajte Andreja

Imaju isto ime, idu u istu školu i briljirale su na maturi: Upoznajte Paulu i Paulu

Dino je na maturi iz Engleskog imao sto posto pa dobio novčanu nagradu: Kupit će laptop za faks

Davor je rasturio maturu pa dobio nagradu od 5.000 eura: Otkrio nam je kako se pripremao

Matko je riješio sto posto Matematike i Fizike: Sad kući nosi nagradu od 5.000 dolara

Eugen je jedan od najboljih maturanata: Matematiku i Fiziku riješio sa sto posto, iz svega dobio petice