Pretraga

Dva teška predmeta mature riješio bez greške: Vrh rang-liste FER-a na upisima zauzeo miočanin Luka

A- A+

Ljetni rok državne mature završen je proteklog tjedna, a po dva sto posto točno riješena ispita imalo je petero kandidata. Među njima je i Luka Hobor, maturant XV. gimnazije u Zagrebu. Luka je bez greške riješio Matematiku i Fiziku, a zahvaljujući svojim izvrsnim rezultatima zauzeo je vrh upisne ljestvice Fakulteta elektrotehnike i računarstva u Zagrebu.

Luka Hobor, privatna fotografija

I dok je preko pet tisuća učenika na ključnim predmetima mature dobilo jedinicu, obraz ovogodišnje generacija osvjetlali su oni koji su na nekom od ispita imali stopostotni rezultat. Po dva sto posto točno riješena ispita imalo petoro ovogodišnjih pristupnika, a među njima je i Luka Hobor iz zagrebačke XV. gimnazije, poznatije kao MIOC. Luka je sve obvezne predmete polagao na višoj razini, a uz to je pisao i Fiziku.

Izdvojeni članak

Na Informatici imale samo jednu grešku: Nagrada Sakač od 5.000 eura ide u ruke dviju maturantica

Najviše pripreme za Hrvatski

Upravo je Fiziku, uz Matematiku riješio sa stopostotnom točnošću, a i iz ostalih je predmeta dobio peticu.

– Naravno, bio sam presretan kada sam vidio rezultate, već sam prije provjerio rješenja pa se nisam baš toliko iznenadio, kaže nam skromno Luka.

Iako i Fizika i Matematika među učenicima slove kao teži ispiti mature, Luka priznaje kako to nisu predmeti za koje se najviše pripremao. Jedan od razloga je i što je tijekom školovanja sudjelovao na natjecanjima iz njih.

– Najviše sam se zapravo pripremao za Hrvatski jezik, pogotovo otkad je počela online nastava. Za Matematiku i Fiziku intenzivno sam se pripremao nekoliko dana prije mature. Znao sam da mi za te predmete ne treba puno vremena jer sam ih aktivno učio kroz četiri godine te ponavljao na pripremama za natjecanja. Savjet budućim maturantima da sami raspoznaju što i koliko znaju te samostalno procjene koliko im vremena treba i za što se trebaju posebno potruditi, ističe Luka.

Na vrhu rang-liste FER-a

S Fakulteta elektrotehnike i računarstva u Zagrebu ovih su se dana pohvalili kako su kvotu već popunili u ljetnom roku pa će u novoj akademskoj godini imati 653 brucoša. Ističu kako je ove godine FER kao prvi izbor označilo gotovo 1.100 maturanata.

– Od tisuću srednjoškolaca koji su na državnoj maturi iz Matematike postigli najviše bodova, njih više od 420 odabralo je FER kao prvi izbor za upis na fakultet, a jednako impresivni rezultati odnose se i za Fiziku. Naime, čak 439 maturanata s najboljim rezultatima iz ovog predmeta pristupilo je online upisima na FER-u. Brucoši i brucošice stižu na FER iz svih krajeva Hrvatske, no ipak najveći broj stiže iz zagrebačkih srednjih škola – XV. gimnazije, V. gimnazije, III. gimnazije, Gimnazije Lucijana Vranjanina, Tehničke škole Ruđera Boškovića te X. gimnazije Ivan Supek. Zanimljivo je istaknuti da nastavljamo pozitivan trend upisa djevojaka na FER jer one u ovoj generaciji čine gotovo 27% upisanih studenata. Ovaj podatak nas posebno veseli jer ulažemo dodatan trud da područje STEM podjednako učinimo atraktivnim za oba spola, priopćili su s FER-a.

Luka je bio na samom vrhu liste FER-a – zahvaljujući uspjehu na maturi i ocjenama iz gimnazije, ostvario je maksimalnih 1.000 bodova za upis.

– Redoviti rad i trud zaslužili su biti na vrhu liste, ali mislim da je nebitno jesi li prvi ili zadnji, bitno je upasti na željeni fakultet. Razmišljao sam između FER-a i PMF-a fizike, ali odlučio sam se za FER jer smatram da ću se tamo bolje pronaći. Više me zanima praktična primjena i rad u tehnološkoj industriji. Nadam se da ću u budućnosti raditi kao inženjer elektrotehnike ili slično…, kaže Luka.

Pitamo ga i vidi li se u budućnosti u Hrvatskoj, ili će sreću, kao mnogi mladi i obrazovani, potražiti u inozemstvu.

– Najradije bih ostao u Hrvatskoj, ali sve ovisi o budućim prilikama i mogućnostima koje će mi se nuditi, odgovara Luka.

Izdvojeni članak

Predmet na kojem su prevladavale jedinice, Jelena riješila bez greške: ‘Nisam baš mislila da ću imati 100%’

Za incident na maturi 2020. u velikoj mjeri krivi i profesori

Vratimo se na temu mature. Iako su zbog promijenjenih okolnosti i drugačijih kriterija rezultati ovogodišnje mature neusporedivi s lanjskima, Luku smo pitali i smatra li da je njegovoj generaciji bilo teže pripremati se za maturu, kao što to mnogi njegovi vršnjaci tvrde.

– Sve ovisi o pojedincu, nekom je možda lakše, a nekome teže. Zasigurno je bilo izazovno, ali općenito smatram da je bilo malo lakše zbog manjeg opsega gradiva, smatra Luka.

Ove godine NCVVO je tijekom ocjenjivanja ispita utvrdio kako su se kod više učenika iz istih škola ispiti podudarali u točnim i netočnim odgovorima i da su ispite možebitno prepisali. Ti učenici ponovno su mogli pisati ispit u ljetnom roku. Na žalost, varanje na ispitima nije rijetkost, ističe naš sugovornik.

– Prepisivanje u školama je uobičajena pojava, tako da me ovo uopće ne iznenađuje. Smatram da bi se barem na ovakvom važnom ispitu trebalo jako strogo paziti da se izbjegne prepisivanje. Također smatram da su za ovaj ‘incident’ u velikoj mjeri odgovorni dežurni profesori koji su tako nešto dopustili, a učenici definitivno zaslužuju strože kazne, mišljenja je miočanin.

Velike su šanse i da će se barem dio nastave u sljedećoj školskoj godini zbog epidemije morati odvijati online putem, što bi trebalo mijenjati u njoj i općenito u hrvatskom obrazovnom sustavu, posljednje je što smo pitali Luku.

– Nemam iskustva sa Školom za život, tako da o tome ne mogu dati mišljenje, ali smatram da bi se obrazovni sustav trebao temeljiti na rečenici Michel de Montaignea da je „bolje dobro izgrađena nego dobro napunjena glava“. Problem s online nastavom jest taj što učenici moraju u većoj mjeri samostalno obrađivati gradivo stoga je ključno da se prilikom online nastave bolje organiziraju online satovi uživo s učenicima kako bi odnos učenika i profesora bio kvalitetan, zaključuje Luka.