Pretraga

Maturante na Hrvatskom (A) posebno zabavio jedan zadatak: ‘Kakva j****a tjestenina, šta sam ja Špiček?!’

A- A+

Nakon višednevne pauze po završetku ispita izbornih predmeta na maturi, ovoga četvrtka učenici su se vratili u klupe kako bi napisali prvi dio ispita iz Hrvatskog – test iz jezika i književnosti. Na višoj razini taj dio ispita čini 80 zadataka zatvorenoga tipa, a odnose se na razumijevanje pročitanog književnog ili neknjiževnog teksta, teoriju i povijest književnosti i ustroj hrvatskog jezika. Nakon ispita više razine brojni maturanti konstatirali su kako sada barem znaju skuhati tjesteninu. Naime, jedan od polaznih tekstova čije su razumijevanje morali pokazati bio je recept za kuhanje tjestenine.

Ilustracija: Unsplash

Nikša N., Nikolina, Anteo i Gabriela četvero su od preko 17 tisuća maturanata koji su danas pisali prvi dio ispita mature iz Hrvatskog jezika, test iz jezika i književnosti. Osim što su morali pokazati znanje vezano uz teoriju i povijesti književnosti i ustroja hrvatskog jezika, u značajnom broju zadataka morali su dokazati i svoju vještinu čitanja s razumijevanjem.

‘Kakva jebena tjestenina, pa šta sam ja Špiček?’

‘Kakva jebena tjestenina, pa šta sam ja Špiček?’ – napisao je odmah nakon ispita jedan maturanti u Facebook grupi Maturanti 2021./2022., a riječ je o jednom od polaznih neknjiževnih tekstova koji je zabavio veliki broj maturanata. Naime, taj polazni tekst zapravo je bio recept s Coolinarike, a onda su pristupnici morali odgovarati na pitanja vezana uz njega. Među ostalim, u receptu je pisalo da se tjestenina ne smije ispirati vodom nakon što se skuha pa su pristupnici morali znati što negativno utječe na tjesteninu i trebalo je zaokružiti ispiranje.

– Ukupni dojam ispita – ispit nije bio lako rješiv, ali nije bio ni pretežak, uz malo vremena što sam uložio u pripremu, sasvim sam zadovoljan kako sam napisao. Kao najteži zadatak, odnosno zadatke, bih vjerojatno odabrao pitanja poput onog sa Smail-agom Čengićem gdje smo morali uvrstiti citat u čin djela, rekao nam je nakon ispita maturant Nikša N. iz Salezijanske klasične gimnazije s pravom javnosti u Rijeci.

Sjeća se i jednog od zadataka koji se ponovio s prijašnjih rokova, a u kojem je trebalo odabrati citat koji sadrži dvostruko rimovani dvanaesterac. Nikša N. kaže nam kako je imao sasvim dovoljno vremena za pisanje, završio je 35 minuta prije isteka maksimalnog vremena za pisanje, što je 100 minuta. On je pohađao nekoliko mjeseci privatnih priprema, a kaže da mu se čini i da je ispit podjednake težine kao onaj na prijašnjim rokovima.

– Sve je prošlo u redu, moglo se prepisati ako se potrudiš, ali su se svi fokusirali na pisanje tako da do prepisivanja nije došlo. Za sutrašnji esej sam koliko-toliko spreman, a Gospoda Glembajevi bi mi sjela k’o budali šamar, odgovora nam na pitanje o tome koje djelo priželjkuje na sutrašnjem eseju uz dodatak da priželjkuje trojku, a želi upisati Fakultet informatike i digitalnih tehnologija u Rijeci.

Izdvojeni članak
vrata

Kakav peh: Maturantica ostala zaključana u stanu, nije uspjela stići na maturu iz Hrvatskog

‘Matura nije bila baš lagana’

Nikolini, učenici Srednje škole Isidora Kršnjavoga u Našicama kaže nam kako su njoj najteži zadaci bili oni vezani uz polazni tekst ‘Zaprepaštenje’, a zadatak s tjesteninom bio joj je jedan od lakših jer su se odgovori mogli jasno pronaći.

– Matura nije bila baš lagana i smatram da je teža od probne mature i mature prošlih godina. Nakon pisanja ispita osjećam određenu nervozu i stres jer nisam sigurna kakav će ishod biti, kaže nam Nikolina.

Dodaje da se je pripremala rješavajući prošle mature, učila je i iz skripti i rješavajući ogledni primjer ispita za ovu godinu.

– Mislim da je ispit bio teži nego prijašnjih godina i prijašnji se godina puno više istih zadataka ponavljalo. U početku sam mislila da mi to neće biti dosta vremena, ali bilo je. Mislim da je 100 minuta nekome bilo sasvim dovoljno, a nekome ne. Ovisno o učeniku, govori nam Nikolina.

Za sutrašnji esej, veli, mora još ponoviti neke lektire, ali je većinu pročitala.

– Očekujem Kiklopa, pjesme ili Hamleta. Njih očekujem zato što nisu dugo bili na maturi, odgovara nam Nikolina na pitanje o tome koje djelo očekuje na sutrašnjem eseju i dodaje da iz Hrvatskog očekuje četvorku, a planira upisati Ekonomski u Zagrebu.

Osman je bio među težim tekstovima za razumijevanje

Anteo, učenik Pazinskog kolegija – klasična gimnazija kaže da su i njemu bili najteži polazni tekstovi.

– Polazni su tekstovi bili većinom iz antike i srednjeg vijeka, najteži je bio zadatak gdje je polazni tekst bio Osman. Ukupan dojam bi i meni i mojim kolegama mogao biti bolji, ispit je mogao biti lakši s obzirom na okolnosti u kojima smo se zadnje dvije godine školovali – malo online, malo uživo, priča Anteo.

Njemu je zadatak s tjesteninom bio najlakši, kaže – ‘u principu poklonjeni bodovi’. Anteo se za ispit se pripremao rješavajući stare mature i uz skripte koje su sastavljali sami maturanti. Vremena je, ističe, bilo dovoljno, ali polazni tekstovi su ga previše oduzeli.

– Na sutrašnjem eseju priželjkujem Gospodu Glembajeve i Stranca, jer kao i glavni likovi i mi smo otuđeni pojedinci, a na ispitu očekujem ocjenu vrlo dobar. Kolege i ja smatramo da nam se trebalo malo više olakšati s obzirom na uvjete u kojima smo se školovali mi i oni koji su pisali i koji će pisati, a sama ideja državne mature nema smisla s obzirom na postojanje prijemnih ispita na fakultetima. Posljednja poruka svim maturantima: jesenski rok nije sramota, poručuje Anteo.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Državna matura (@drzavna.matura)

‘Nadam se da ću izbjeći jesenski rok’

Gabrijela iz Srednje škole Pakrac smatra da je ispit bio ‘dosta solidan’.

– Bilo je pitanja za koja mi je falilo još mrvicu znanja da bi ih znala odgovoriti, no sve u svemu čak sam i zadovoljna koliko sam se pripremala. Najteži zadaci su mi bila pitanja o djelima koje nikada nisam čitala pa sam to išla igrom na sreću. Zadatak s tjesteninom je bio sprdnja, čitali smo o pripremi tjestenine, ali ujedno je bio i najlakši zadatak ikada, tri sigurna boda su zagarantirana.Savjetujem budućim maturantima da sto vise rješavaju stare mature, jer su sve na istom principu i bit će im lakše učiti, kaže Gabrijela.

Kaže i da je dosta opuštena po pitanju eseja.

– Držim fige za cijelu generaciju maturanata da sutra izbjegnemo Kiklopa, jer kruže priče da nije bio već dugo godina. Sve u svemu, nadam se da ću izbjeći jesenski rok i dobiti pozitivnu ocjenu, nada se Gabrijela.

Dojmove s osnovne razine možete pročitati ovdje.

U petak je na rasporedu esej iz Hrvatskog, a popis djela za esej u 2022. možete vidjeti OVDJE. Treba napomenuti i da se na eseju mogu pojaviti i djela izvan popisa, a zašto je tomu tako, objasnila je na našoj videokonferenciji Brucoš 101 Natalija Ćurković iz NCVVO-a. Odgovor poslušajte u videu:

Sudjelujte u anketi:

Za sve pristupnike mature ili one koji će se na upisima ponovno okušati u 2022., pokrenuli smo novu Facebook stranicu Maturanti 2022. Ondje i u Facebook grupi Maturanti 2021./2022. moći ćete pratiti sve novosti vezane uz maturu u idućoj godini, kao i upise na fakultete. Kalkulator mature možete isprobati ovdje. Pitanja s prijašnjih matura možete rješavati u sustavu kvizovi.srednja.hr te tako provjeriti jeste li spremni za nadolazeće ispite.


Projekt Brucoš 101 provodi portal srednja.hr. Partneri projekta su Edward Bernays University CollegeZagrebačka škola ekonomije i managementa te Privredna banka Zagreb. Ako želite redovno primati specijalizirane vijesti iz svijeta obrazovanja s portala srednja.hr, pretplatite se na naš newsletter ispunjavanjem obrasca dostupnog ovdje. U sklopu projekta ćemo objaviti i opsežne vodiče za brucoše, a do tada pogledajte video konferencije Brucoš 101: Uvodni kolegij o studiranju.

Maturante na Hrvatskom (A) posebno zabavio jedan zadatak: ‘Kakva j****a tjestenina, šta sam ja Špiček?!’
Share via
Copy link
Powered by Social Snap