Pretraga

Maturanti na B razini eseja dobili teži zadatak nego oni na A: Još su nam dali Šimića koji nije na popisu pjesnika

A- A+

Nakon jučerašnjeg testa iz Hrvatskog jezika, gotovo 33.000 pristupnika danas je pisalo esej iz istog predmeta. Oko dvije trećine njih odlučilo je materinji jezik polagati na takozvanoj višoj razini, dok je malo manje od trećine, odlučilo svladavati osnovne Hrvatskoga jezika na državnoj maturi. No, prema dojmovima pristupnika koji su pisali esej na B razini, a i nekima s A razine s kojima smo komunicirali, kandidati na nižoj razini su gore prošli s temom eseja.

foto: Ivan Božić|srednja.hr

Naime na B razini su pristupnici dobili kao temu Hrvatsko pjesništvo, odnosno trebali su u eseju usporediti  Pupačićevu pjesmu Zvijezda da mi je biti te Opomenu A. B. Šimića. Uz to su im smjernice nalagale da te dvije pjesme usporede s nekom sličnom koju su obrađivali na nastavi.

Tri maturanta s kojima smo komunicirali, a koji su pisali esej na osnovnoj razini, priznaju da nisu očekivali pjesništvo, osobito ne Šimića, koji na popisu djela za esej, nije ni naveden među autorima, čija bi se lirika mogla obrađivati.

Priželjkivao sam lakše djelo, a pjesništvo me šokiralo

Izdvojeni članak

Teme na eseju A razine izazvale smijeh i čuđenje: ‘Iskreno, mislim da su zadana djela na B razini bila teža’

Negdje u listopadu kada je objavljen popis djela za esej na maturi, odmah smo proveli anketu u kojoj smo pitali maturante koje djelo nikako ne bi željeli dobiti u ovom dijelu ispita iz Hrvatskog. I tada je najviše bilo onih koji su pod svaku cijenu željeli izbjeći pjesništvo, dok se na drugom mjestu našao famozni Kiklop.

No, očito se pristupnicima na B razini nije željela ispunila.

– Pa priželjkivao sam lakše djelo, tako da me šokiralo kad sam vidija da smo dobili hrvatsko pjesništvo. Bio je usporedni esej Šimićeve pjesme Opomena i Pupačićeve pjesme Zvijezda da mi je biti. Smjernice su bile dobre samo je jedna predstavljala problem jer je trebalo usporediti temu s djelima slične tematike pa nisam baš zna što tu triba napisati. Ipak, zadovoljan sam sve u svemu i mislim da ću proći. Uglavnom, mislim da nam je bilo teže nego lani i svakako sam očekivao neka druga djela, govori Krešo iz Gimnazije Jurja Barakovića u Zadru.

S obzirom da namjerava upisati FER, nije mu Hrvatski presudan, iako uz sve otegotne okolnosti očekuje najbolje.

– Na eseju očekujem relativno dobru ocjenu, a s obzirom da sam zadovoljan i jučerašnjim testom, trebalo bi sve skupa biti zadovoljavajuće. Ali svakako moram primijetiti da su na višoj razini dobili lakšu temu. Malo i zbog toga što su pjesme vrlo kratke pa triba dosta ideje da se o tome napiše 350 riječi, obrazlaže Krešo, koji priznaje da se za esej baš i nije puno pripremao.

Kako je natuknuo maturant iz Zadra, na B razini je trebalo napisati 350 riječi u 160 minuta uz odstupanja od 10% od donje granice. Nije to ni drugom našem sugovorniku bilo jednostavno, uz nemilu temu.

– Kad sam vidio temu, došlo mi je da plačem, ali na kraju sam uspio nesto sklepati iz toga svega. Mislim da teže od ovog nije moglo. S obzirom na druge teme, nitko nije očekivao Hrvatsko pjesništvo. Najglasnije se razgovaralo o Kiklopu ili Glembayevima pa smo to i najviše učili. Za esej sam prvenstveno učio o piscima, ali s obzirom da nisam očekivao Pjesništvo, pjesnike sam samo površno proučio, nažalost. Zbog tog novog sistema ocjenjivanja (za ukupni prolaz je potrebno odobiti barem dvojku i iz testa i iz eseja nap. a.) se pribojavam da neće proći kako sam planirao. Jučerašnjim testom sam zadovoljan i očekujem dosta dobre rezultate. Mislim da bi moglo biti i do 80% točno riješenih zadataka, govori nam zabrinuti Filip, koji je završio srednju za fizioterapeutskog tehničara u Srednjoj školi Koprivnica.

Nadala sam se drugim nekim djelima, ali snašla sam se i ovako

Izdvojeni članak

[FOTO] Svevremenska opomena A. B. Šimića osvanula na dojmljivom grafitu uz Šumarski fakultet

Treća naša sugovornica koja je pisala esej na B razini, malo je u komotnijoj situaciji od ostalih kandidata, budući da je već upisala fakultet odnosno International Business u SAD-u pa joj ocjena treba samo radi završetka školovanja.

– Smjernice su bile standardne, stiglske figure, obilježja pisaca, razdoblja… Jedino me iznenadilo što smo morali usporediti s još nekim djelom slične tematike, ali snašla sam se. Nisam nešto pretjerano zadovoljna napisanim, ali očekujem da će biti minimalno 3 do 4. Temom nisam zadovoljna, a koliko sam čula nisu ni ostali jer nitko nije očekivao Hrvatsko pjesništvo. Nadala sam se Zločinu i kazni ili Glembajevima ,tako da su me pjesme jako iznenadile, objašnjava Lea iz III. gimnazije u Osijeku.

Rekla nam je i kako se pripremala za ovaj dio ispita iz Hrvatskog jezika, a iskazala je i negodovanje jer su dobili Šimića, koji nije naveden među pjesnicima na popisu potencijalnih djela za esej.

– Pripremala sam se tako da sam naučila obilježja književnika i djela s popisa, uz dobro predznanje iz srednje škole. Ovaj novi model ocjenjivanja mi je u redu jer je sasvim logično da za pozitivnu ocjenu treba proći oba dijela. Još bi htjela dodati da koliko sam dosad vidjela u grupi Maturanti većina nije očekivala pjesme i “ljuti” su jer A.B.Šimić nije bio na popisu te se planiraju žaliti. Po meni to također nije u redu, iako smo svi znali da možemo dobiti još neko djelo koje nije na popisu, rekla nam je maturantica iz Osijeka, koja je već upisala International Business u kako nam kaže, studentskom gradiću od deset tisuća stanovnika u državi Missouri.

Izvještaj s eseja iz Hrvatskog A razine, na kojemu je trebalo usporediti Hamleta i Lovca u žitu, pročitajte na ovoj poveznici.

__________________________________________________________________________
Svoje bodove za maturu možete izračunati uz pomoć našeg kalkulatora bodova za maturu.