Pretraga

Najbolje riješila obavezne predmete na maturi pa poručila: ‘Obrazovni sustav nije uvijek kriv za osobni neuspjeh’

A- A+

Klara Tomašković maturantica je zagrebačke XV. gimnazije, a od 32 tisuće kandidata koji su ove godine pisali maturu upravo je ona najbolje riješila tri obavezna predmeta – Matematiku, Hrvatski i Engleski. Ukupna postotna riješenost ta tri predmeta kod Klare iznosi 97,22%, ali ovaj rezultat u ruke joj nije ‘pao iz vedra neba’. U pripremu je uložila mnogo truda, a za srednja.hr otkrila je i što bi željela promijeniti u hrvatskom obrazovnom sustavu.

Klara Tomašković| fotografija iz privatnog albuma

– Hrvatski obrazovni sustav ima svoje prednosti i mane, kao i mnogo prostora za napredak. Smatram da su mu potrebne reforme koje bi od prvog razreda poticale interdisciplinarnost nastave i kritičko razmišljanje učenika, umjesto učenja napamet beskorisnih podataka. No, htjela bih istaknuti i da sustav nije uvijek kriv za osobni neuspjeh. Odgovornost za vlastito obrazovanje i rast velikim dijelom leži na nama samima, kaže nam Klara Tomašković, učenica koja je ove godine najbolje napisala obavezne ispite državne mature.

Ukupna postotna riješenost ta tri predmeta iznosila je kod Klare 97,22%, a peticu je dobila i iz jedinog izbornog predmeta kojeg je pisala – Fizike. To ju je posebno razveselilo, jer joj je Fizika oduvijek bila težak predmet. Iako je iz svih predmeta očekivala dobre ocijene nije očekivala da će iz svih dobiti petice niti da će biti dobitnica nagrade Ministarstva.

Iako je briljirala na obaveznim predmetima, najviše se pripremala za Fiziku

Izdvojeni članak

Briljirala na državnoj maturi pa nam priznala da se ponekad osjećala zakinuto jer pohađa školu na otoku

Otkrila nam je kako se za maturu pripremala, kao i što joj je bilo najteže.

– Najteži mi je bio Hrvatski. U Matematici ili Fizici teški zadatci mogu se riješiti na više različitih načina, kada ne znaš odgovor, uvijek možeš isprobati nekoliko metoda. Kada ne znaš odgovor na pitanje iz Hrvatskog, ostaje samo pogađanje. Tijekom školske godine povremeno sam rješavala zadatke iz Matematike i Fizike, a s intenzivnijim pripremama počela sam nakon završetka nastave. Prolazila sam kroz različite zbirke i stare udžbenike i rješavala mature prethodnih godina, a najviše sam se pripremala za Fiziku, otkriva na Klara.

Fizika je bio jedan od predmeta na kojemu je NCVVO ove godine učinio propust. Objavljeno pogrešno rješenje potajno su zamijenili novim ključem za odgovore i to tek nakon što su maturanti primijetili njihovu grešku.

– Smatram da je šteta da propusti i greške manjine kvare veliki trud i rad uložen u sastavljanje i provedbu ispita mature. Ne sumnjam da je većina uključenih u pripremu mature odradila dobar posao, mišljenja je ova maturantica.

Od jeseni sjeda u klupe zagrebačkog FER-a

Marljivoj Klari uspjeh na maturi nije jedini u učeničkoj karijeri. Tijekom školovanja sudjelovala je na nekoliko velikih natjecanja.

Izdvojeni članak

Splićanin briljirao na maturi pa poručio: ‘Matura je previše orijentirana gimnazijalcima, a učenici strukovnih škola imaju težak zadatak’

– Sudjelovala sam na natjecanjima iz Biologije, koja su me dovela do Međunarodne olimpijade mladih znanstvenika (IJSO) u Južnoj Koreji i Prirodoslovne olimpijade EU (EUSO) u Danskoj, na kojoj je naš tim osvojio srebro. To je bilo zbilja fantastično iskustvo, kaže Klara.

Po prirodi je znatiželjna pa joj je baš to tijekom školovanja bio dobar motiv za učenje. Kaže, ono joj je znalo zauzeti veliki dio vremena. Na učenje i dobru pripremu za maturu ipak ju je najviše motivirala želja za upis na fakultet.

– Upisala sam FER, jer smatram da mladim i marljivim osobama nudi mnoge mogućnosti i širok spektar zanimanja koja mogu odabrati po završetku studija. Još nisam sigurna čime bih se voljela baviti – za sada je moj pogled u budućnost usmjeren na prvi semestar iduće godine, kaže bivša Miočanka.

Jednu od najboljih maturantica generacije 2017./2018. za kraj smo zamolili i za mali savjet budućim maturantima.

– Počnite s pripremama što ranije i nađite dobre materijale za učenje. Dok rješavate zadatke, bilježite pogreške i periodično se vraćajte tom popisu. Pomoći će vam da otkrijete kojim zadatcima ili dijelovima zadataka trebate posvetiti više pozornosti i što još trebate uvježbati, savjetuje Klara.