Pretraga

Najboljoj maturantici uručena Nagrada Soljačić: Još četiri strukovnjaka dobila po 2.500 kuna

A- A+

Unatoč lošim općim rezultatima ovogodišnje državne mature, oni su dokaz da se uporan rad i trud itekako isplate. Iva, Vedran, Karlo, Dino i Lukas danas su u Ministarstvu znanosti i obrazovanja nagrađeni za svoj uspjeh na tim ispitima. Dok je Iva iz čak dva predmeta postigla stopostotni rezultat i dobila Nagradu Soljačić, četvoricu maturanata Ministarstvo je nagradilo jer su kao učenici strukovnih škola po jedan od ispita mature riješili bez greške.

Na adresi Donje Svetice 38 danas se našlo pet najizvrsnijih maturanata u 2019. godini. Održana je u Ministarstvu znanosti i obrazovanja dodjela Nagrade Soljačić, koja se uručuje najboljemu maturantu koji na državnoj maturi postigne najviši postotak riješenosti testa iz Matematike (A razina) i Fizike. Nagradu u iznosu od 5.000 dolara maturantu daruje ugledni hrvatski znanstvenik i redoviti profesor na Odsjeku za fiziku na Massachusetts Institute of Technology (MIT), Marin Soljačić.

Nagrada od 5.000 dolara kao rezultat marljivosti

Izdvojeni članak

Ovo je najbolja maturantica u generaciji: Jedina riješila Matematiku i Fiziku bez greške

Ove godine dobitnica nagrade je maturantica III. gimnazije u Splitu Iva Barać, koja je na oba ispita relevantna za ovu nagradu postigla stopostotni rezultat. Iva je ujedno i jedina maturantica kojoj je ove godine pošlo za rukom bez greške riješiti čak dva ispita. Već nam je nakon objave konačnih rezultata mature kazala kako je time iznenađena, ali i ponosna. Ova sudionica državnih natjecanja u Fizici i Matematici otkrila nam je i kako je njen uspjeh rezultat kontinuiranog rada kroz sve četiri godine srednje škole i on je zapravo nagrada za marljiv rad.

– Iznimna mi je čast što sam danas ovdje, ali ovaj uspjeh prvenstveno doživljavam kao nagradu za svoj četverogodišnji trud i zato želim zahvaliti svojim profesorima iz III. gimnazije koji su mi u tome jako pomogli i koji su me dobro pripremali, ne samo za maturu, nego i za život. Zahvaljujem svojim roditeljima koji su mi uvijek bili podrška u svemu što sam radila i posebno želim zahvaliti profesoru Soljačiću na ovoj nagradi. Mislim da je nama učenicima ovo jedna odlična poruka da se trud uvijek isplati, poručila je Iva nakon što joj je profesor Soljačić uručio nagradu.

Soljačić: ‘Najvrjednije što svaka zemlja ima u 21. stoljeću je talent’

Sam profesor Soljačić čestitao je maturantima na uspjehu i održao im kratku lekciju o tome koliko je njihov talent bitan te naglasio da je uz talent jako bitno naporno raditi.

Izdvojeni članak

Na maturi iz Matematike postigao 100% pa poručio: ‘Previše se od učenika očekuje bubanje napamet’

– Najvrjednije što svaka zemlja ima u 21. stoljeću je talent, talentirani ljudi. Iz tog razloga se najuglednije kompanije poput Googlea, Facebooka ili Microsofta toliko trude privući k sebi najtalentiranije. Kada ne mogu talentirane ljude dovesti k sebi, pokušavaju im se približiti i iz tog razloga grade podružnice u malim zemljama svijeta. Često me ljudi pitaju koja je tajna MIT-a, zašto je MIT toliko uspješan? Kažem im da je istina da imamo dosta novaca za istraživanje, ali je činjenica da ima puno drugih institucija u svijetu koje isto tako imaju mnogo novca. Također je istina da imamo odličnu opremu, ali je činjenica da ima puno drugih mjesta na svijetu koje imaju odličnu opremu za istraživanja. Ono najbitnije što imamo su ljudi i to su neki od najtalentiranijih ljudi na svijetu i to je zapravo tajna MIT-jevog uspjeha. To je samo još jedna ilustracija koliko je talent presudan za većinu organizacija. Kao što sam i prethodnih godina rekao, zbog toga je meni dodjela ove nagrade jedan od najsretnijih dana u godini jer me to podsjeti koliko je u Hrvatskoj talentiranih mladih ljudi kao što ste vi. No, kao što već i sami jako dobro znate, talent nije dovoljan za uspjeh. Nužan je i naporan rad, kojeg ste vi već očigledno jako dobro upoznali, s obzirom na to što ste do sada postigli. Ja vam se zahvaljujem na neizmjernoj vrijednosti koju donosite i koju ćete tek donijeti Hrvatskoj, ali i na nadi koju pružate građanima Hrvatske za bolju budućnost koja će definitivno stupiti brzo jer Hrvatska ima ono najbitnije i najvrjednije – vas, talentirane i vrijedne mlade ljude, istaknuo je Soljačić

Nagrađena i četvorica strukovnjaka koji su na nekom od ispita imali 100%

Izdvojeni članak

Kapa dolje: Toni je iz šest ispita mature dobio odličan, a jedan od njih riješio bez greške

Osim maturantice Ive Barać, za uspjeh na maturi nagrađena su još četvorica učenika – Vedran Zović, Karlo Kolar, Dino Držaić te Lukas Božić. Ovi izvrsnici učenici su strukovnih škola koji su na jednom od ispita postigli stopostotni rezultat. Lukas je učenik Gospodarske škole Istituto professionale u Bujama, Vedran je učenik Tehničke škole Pula, a Dino i Karlo učenici su Tehničke škole Ruđera Boškovića u Zagrebu.

– Zapravo, nisam uopće razmišljao o Engleskom, samo mi je bila bitna Matematika i Fizika, jer mi je to trebalo za upis. Kada sam saznao da dobivam ovu nagradu, bio sam sretan i iznenađen. Sada su mi rekli da je zbog stopostotnog rezultata na Engleskom, ja sam mislio da je zbog Matematike ili Fizike, otkriva Karlo.

Dodaje kako smatra da ova nagrada može biti dobar motivator budućim maturantima, a sam još uvijek ne zna na što će potrošiti dobivenih 2.500 kuna. Pitali smo ga misli li i da su gimnazijalci u velikoj prednosti nad strukovnjacima kada je u pitanju državna matura.

– Ne vidim kako bi maturanti strukovnih škola bili zapostavljeni kada je u pitanju državna matura. Gimnazijalci su možda u prednosti zato što imaju više sati Hrvatskog, ali za tehničke fakultete Hrvatski se ne gleda, samo Matematika i Fizika, a toga imamo dosta i u strukovnim školama, zaključuje Karlo koji je upisao Fakultet strojarstva i brodogradnje.

‘Dokaz da strukovno obrazovanje nije inferiorno općem’

Ministrica Blaženka Divjak kazala je kako su nagrade strukovnjacima koji su na maturi ostvarili ovaj izvrstan rezultat dodijeljene zato što želi pokazati da strukovno obrazovanje nije inferiorno općem obrazovanju. Drugi razlog je isticanje pozitivnih primjera učenika. Napominje uz to, nagrada je prije svega rezultat zalaganja samih učenika. Ovom prilikom ministrica se osvrnula i na samu državnu maturu i loše rezultate, još jednom ih iskoristivši za promociju svojeg programa ‘Škola za život’.

Izdvojeni članak

Ovo je dobitnik 5.000 eura vrijedne nagrade Sakač za najbolji rezultat iz Informatike na maturi

– Po prvi puta pokušavamo državnu maturu prepoznati ne samo kao nešto što je instrument upisa na fakultete i da se na neki način učenici provjere, nego da se naglasak stavi na to da trebaju i kritički promišljati, da trebaju rješavati probleme. I da umjesto ‘znati nešto’ naglasak stave na ‘znati kako’ . To ‘znati kako’ je za cijeli život, a ‘znati nešto’ je vrlo kratkotrajno. Taj važan element dobiva se i na način da se kontekst kako se uči i kako se poučava u našim školama treba promijeniti. I to je i cilj ove obrazovne reforme koja od jeseni ulazi u sve škole, gdje stavljamo naglasak kao što sam rekla na problemski pristup, na ‘znati kako’, a ne samo ‘znati nešto’. Gdje stavljamo veliki naglasak na autonomiju dobro educiranih, obrazovanih, osposobljenih i osnaženih učitelja, a da kod učenika istovremeno, i opet se to veže uz rezultate mature, razvijamo svijest i o vlastitoj razini usvojenosti ishoda učenja, istaknula je ministrica.

Dodaje i da moramo znati da se ‘to ne događa preko noći’, nego je riječ o dugotrajnijim ciklusima.

– Da je naš sustav takav da općenito naši rezultati nisu zadovoljavajući, jasno pokazuju i rezultati državne mature. Ali s druge strane da imamo velikog potencijala i da se može, pokazuju naši današnji laureati i oni koje ćemo nagraditi idući tjedan, zaključuje Divjak.

Podsjetimo, idući tjedan dodijelit će se Nagrada Sakač od 5.000 eura, učeniku koji je imao najbolji rezultat na ispitu mature iz Informatike, Marku Rajkoviću. Tom prilikom s 2.500 kuna bit će nagrađeno 20 učenika koji su tri obavezna predmeta riješili s najvišim postotkom na razini države.