Najvažnija poruka maturantice koju je Ministarstvo nagradilo: ‘Apsurdna je količna beskorisnih informacija koje se u školi moraju pamtiti’

Ministarstvo znanosti i obrazovanja jučer je nagradilo maturante koji su postigli najbolje rezultate na ovogodišnjoj državnoj maturi. Među njima je i Anamarija Kozina, sada već bivša učenica Gimnazije Metković i maturantica koja je postigla rezultat od 100% na čak dva ispita – Matematici i Engleskom. Otkrila nam je kako se pripremala za maturu, a uz to i kakvo je njeno viđenje hrvatskog obrazovnog sustava.

Anamarija Kozina; fotografija iz privatnog albuma

– Oslanjanjem samo na predviđeni program nemoguće je naučiti samostalno razmišljati, a tu je i apsurdna količina beskorisnih informacija na čijem se pamćenju inzistira. Držala sam i instrukcije i uvjerila se kako učenici, umjesto da razmisle o čemu se radi u zadatku i kako su dani podaci povezani, samo napamet uče ‘kako se što rješava’. Ukratko, da hrvatski obrazovni sustav treba reformirati već je općepoznata stvar, riječi su to Anamarije Kozine, jedne on najboljih maturantica u državi.

Intenzivne pripreme za maturu krenule već krajem travnja

Nije u MIOC-u sve: Zadarski klasičar i glazbenjak Lovre rasturio je na maturi iz Matematike i Fizike

Anamarija je jučer primila nagradu Ministarstva znanosti i obrazovanja za fantastičan uspjeh na ovogodišnjoj državnoj maturi. Osim što je na višim razinama Matematike i Engleskog postigla stopostotni rezultat, petice je dobila i iz Hrvatskog, Fizike, Logike, a četvorku iz Psihologije.

– Rano sam se počela pripremati, i odlučila da ću raditi samo Matematiku i Fiziku. Tako postavljeni prioriteti bili su glavni razlog što sam stigla sve ponoviti, pa me nije iznenadilo da su i rezultati dobri. Voljela bih ipak da me nepažnja nije stajala i par bodova iz Fizike. Engleskim se jezikom mnogo služim, ali za maturu se nisam uopće pripremala – kad sam došla na test, nisam znala ni kako su zadaci koncipirani. Zato 100% stvarno nisam očekivala, priča nam bivša učenica Gimnazije Metković.

Kako kaže, tijekom školske godine vrlo su joj bile korisne pripreme iz Fizike koje su organizirane u školi, a za maturu se intenzivno krenula pripremati već krajem travnja.

– Ono što me zanima ionako radim tijekom cijele godine, pa je rješavanje zadataka od prethodnih godina i malo opširnije čitanje bilo dovoljno, otkriva Anamarija.

Već je poznato kako su maturanti imali velikih problema na maturi iz Hrvatskom, a one na B razini posebno je iznenadila težina esejskog dijela ispita. Hrvatski je bio najteži i junakinji naše današnje priče.

– Previše je materijala koji treba naučiti, a koji nije međusobno povezan. Odabrala sam osnovnu razinu kako bih si maksimalno olakšala učenje, ne nadajući se usporednom eseju između dviju pjesama, kaže Anamarija.

Anamarija Kozina na dodijeli nagrade MZO-a| foto: Marko Matijević;srednja.hr

‘Produktivnost mi je važna i ne volim gubiti vrijeme’

Najesen će ova izvrsnica iz Metkovića sjesti u klupe zagrebačkog PMF-a, na kojemu se opredijelila za smjer Fizike. Dugo je, otkriva, razmišljala i o studiju Matematike, ali je ipak presudilo to što se smjer Fizike na izravniji način bavi problemima na čijem bi rješavanju htjela raditi. Izvrsni rezultati mature omogućili su joj da bira fakultet, a da bi svoj san ostvarili i budući maturanti, Anamarija za njih ima koristan savjet:

Olimpijac Filip iz svih je ispita mature dobio peticu i odlazi na Cambridge: Naše škole ne uče nas da razmišljamo za sebe

– Prioritizirajte. Pametno raspodijelite vrijeme. Pažljivo čitajte zadatke. Počnite učiti na vrijeme, poručuje jedna od najboljih maturantica u 2018.

Tijekom školovanja, sudjelovala je i na nekoliko državnih natjecanja iz Matematike, Fizike i Logike. Na faksu zasigurno neće imati problema jer joj motiva za učenje očito ne nedostaje.

– S jedne strane, sve me zanima, a interes je uvijek dugoročnija motivacija od rezultata i nagrada. S druge, inspirira me vizija pozitivne, napredne budućnosti te sam svjesna težine problema koje treba riješiti da se ona ostvari. Osjećam se odgovornom tome posvetiti, a to mogu samo uz odgovarajuća znanja i vještine, kaže Anamarija.

Iako će zlobnici komentirati kako se čitav život ove izvrsne učenice vrti oko knjige, to zapravo uopće nije tako. Kako nam je priznala, u školi je učila tek toliko da iz predmeta koji ju ne zanimaju zadovolji minimum za željeni prosjek, a hobijima je često davala prednost pred školom.

– Više-manje sve stižem. Produktivnost mi je važna i ne volim gubiti vrijeme; mislim da je takav mindset glavni razlog za uspjeh općenito, zaključuje Anamarija.

2 komentara

  1. A čuj ti ovog olimpijca Filipa!
    ” u nasoj drzavi te ne uce samostalno razmisljati”.
    Ma je li?
    A to rade na Cambridgeu?
    U svim školama svijeta je usađena manipulacija.
    Kako inace vladati (iskoristavati) drustvom koje je ispravno i mudro odgojeno?!

Odgovori