Pretraga

Nije u MIOC-u sve: Zadarski klasičar i glazbenjak Lovre rasturio je na maturi iz Matematike i Fizike

A- A+

Prečesto se đaci razdvajaju na one kojima ‘bolje ide’ umjetnost i one koji su bolji u prirodnim predmetima. Da to uopće nije pravilo, dokazuje maturant Lovre Kardum. Ovaj Zadranin završio je glazbenu školu i maturirao u Klasičnoj gimnaziji Ivana Pavla II., a u potpunosti je briljirao na maturi – iz Matematike i Fizike.

Lovre Kardum; fotografija iz privatnog albuma

Lovre Kardum zadarski je maturant koji dokazuje da se uistinu sve može kada je (znati)želja dovoljno jaka, a bez ‘muke nema nauke’ moto kojim se vodite kroz život. Trud, rad i volja koje je uložio tijekom školovanja urodili su plodom. Naime, upravo je Lovre jedan od 11 maturanata koji su na maturi postigli stopostotni uspjeh u čak dva predmeta.

I Lovri je najteži bio Hrvatski

Izdvojeni članak

Lucija je jedina u Hrvatskoj maturu iz Informatike riješila bez greške: ‘Obrazovanje je kapital koji mi nitko ne može oduzeti’

Iako nije završio prirodoslovno-matematičku, nego klasičnu gimnaziju i glazbenu školu, junaku naše današnje priče to je pošlo za rukom na Fizici i Matematici. Peticu je još dobio na maturi iz Engleskog, a četvorku iz Hrvatskog. Zbog tog je uspjeha ove godine bio jedan od konkurenata za Nagradu Soljačić od 5.000 dolara.

– Znao sam da Matematiku i Fiziku mogu napisati za 100%, ali i da je vrlo lako pogriješiti zbog manjka koncentracije, pa mi je drago što sam na kraju to i uspio, što mi je i bio glavni cilj na maturi. Sigurno bi mi bilo drago da sam osvojio Nagradu Soljačić, ali kako sam čuo da je dosadašnjih godina o pobjedniku odlučivala matura iz Hrvatskog, nisam se tomu pretjerano nadao. Zato čestitam dobitnici i siguran sam da je to i zaslužila, kaže nam Lovre.

Najteži mu je zbog opsega gradiva bio Hrvatski, no kako mu taj predmet nije bio važan za upis željenog studija nije se za njega mnogo pripremao.

– Za maturu sam se zapravo pripremao vrlo malo jer sam Matematiku i Fiziku, koje su mi jedine bile bitne za upis, redovito ponavljao za natjecanja. Za eseje iz Hrvatskog i Engleskog sam se uglavnom pripremao na pripremama koje su nam bile organizirane u gimnaziji. Osim toga, za te sam predmete počeo pravo učiti tek dva ili tri dan prije mature. Najviše sam se pripremao za Fiziku zato što nisam želio da me nešto iznenadi, a i zato što je to bila prva matura koju sam pisao, kaže Lovre.

‘Smatram da su svi u sebi zapravo vrlo znatiželjni, a dobri profesori mogu tu znatiželju pretvoriti u motivaciju za učenje’

Izdvojeni članak

Čak je i najboljima Hrvatski bio najteži: Andrej je na dva ispita mature imao 100%, a otkrio nam je i tajne svoga uspjeha

I dok bi mnogi bili šokirani činjenicom da se klasičar i glazbenjak zanima za STEM predmete i u njima je briljirao na maturi, zbog stavova koje Lovre ima oko učenja to zapravo ne iznenađuje previše.

– Na učenje me prvenstveno motivira želja za znanjem pogotovo iz fizike i nekih bliskih područja, ali i osjećaj da sam time iskoristio svoj potencijal. Smatram da su svi u sebi zapravo vrlo znatiželjni, a dobri profesori mogu tu znatiželju pretvoriti u motivaciju za učenje, naglašava Lovre.

Kako se naslućuje iz prethodnih rečenica, Lovre je uz Klasičnu gimnaziju Ivana Pavla II. završio i osnovnu i srednju glazbenu školu, a svira violinu. Obaveze u dvije škole zapravo mu nikada nije bio problem uskladiti.

– Ja u srednjoj nisam bio jedan od onih koji sve uče redovito i na vrijeme dobrim dijelom zbog toga što sam išao i u glazbenu školu koja zahtijeva dosta truda i vremena. Pri usklađivanju dvije škole pomoglo mi je to što se nisam previše zamarao pojedinim ocjenama i uvijek sam znao što mi je u datom trenutku prioritet, koji bih obavio bez obzira na sve ostalo. Isti princip sam primjenjivao i na ostale hobije kojima sam se bavio što sam više mogao, ali tako da si uvijek ostavim taman onoliko vremena koliko mi je potrebno za obavljanje svih obveza, kaže zadarski izvrsnik.

Fantastični rezultati mature Lovri su osigurali mjesto na studiju Fizike na zagrebačkom PMF-u. Kaže, znao je da to želi upisati još u osmom razredu kada je na državnom iz Fizike osvojio prvo mjesto. Jednoj osobi je zbog toga posebno zahvalan.

– Za moj interes za fiziku velikim je dijelom zaslužna i moja tadašnja profesorica Fizike Josipa Miklik kojoj se ovim putem želim posebno zahvaliti, kaže Lovro koji danas zna da se u budućnosti želi baviti istraživačkim radom na području fizike.

‘One koji ne mogu pratiti njegov ritam, naš obrazovni sustav ostavlja s rupama u znanju’

Izdvojeni članak

Još jedan uspjeh za najmaturanta Filipa: Osvojio broncu na Međunarodnoj olimpijadi iz fizike, a njegov kolega srebro

Jedan od najuspješnijih učenika ovogodišnje državne mature ima i dobar savjet za one kojima ovi važni ispiti tek predstoje.

– Budućim bih maturantima poručio da se ne trebaju bojati mature, ako kroz sve četiri godine uče redovito i s ciljem da stvarno nauče gradivo, a ne samo dobiju dobre ocjene. Svima bih preporučio da idu na natjecanja iz predmeta koji su im bitni za maturu što je vrlo dobar način za ponavljanje gradiva, savjetuje Lovre.

Ima i jedan jednostavan savjet za NCVVO, a to je da Centar poboljša komunikaciju s maturantima. Tako bi se, kaže Lovre, dodano ublažile posljedice mogućih propusta. Puno više zamjerki ima na hrvatski obrazovni sustav. Baš kao i neki od njegovih najizvrsnijih vršnjaka, smatra da sustav potiče prosječnost.

– One koji ne mogu pratiti njegov ritam, naš obrazovni sustav ostavlja s rupama u znanju koje im otežavaju ponovno uklapanje u sustav, dok natprosječnima ne omogućava da u potpunosti iskoriste svoj potencijal, zbog čega oni često moraju sami tražiti znanje iz nekih drugih izvora. Osim toga gradivo je previše opširno, pa većina uči napamet i bez razumijevanja, a ovakav sustav ocjenjivanja kao cilj obrazovanja postavlja dobivanje dobrih ocjena, a ne stjecanje znanja, zaključuje zadarski izvrsnik.