Pretraga

Poznati rezultati probnih ispita mature: 38 posto maturanata još uvijek se ne priprema

A- A+

Prije desetak dana u osam je hrvatskih gradova Otvoreno učilište Algebra održalo probne ispite Državne mature, a danas su poznati rezultati tih ispita. Najbolje su tako maturanti napisali ispit engleskog jezika, a najveći im izazov predstavlja matematika. Projekt je odličan pokazatelj trenutnog znanja, analiza koju su proveli u Algebri pokazala je da pravovremenim početkom učenja maturanti mogu povećati svoju uspješnost pri polaganju ispita za 20 posto.

Foto: Otvoreno učilište Algebra

U Algebrinom projektu Probni ispiti sudjelovalo je više od četiri tisuće maturanata, a ispiti su se pisali iz tri obavezna predmeta na dvije razine. U pripremi ispita sudjelovali su profesori s iskustvom u pripremi i ocjenjivanju ispita u ranijim godinama provedbe državne mature i kojima su poznata ključna područja ispitivanja u svakom predmetu. Čak 99 posto maturanata nakon završetka testiranja izjavilo je kako ovu aktivnost smatraju korisnom, a rado se odazivaju jer im je to odlična procjena trenutnog znanja te tako saznaju koliko se još moraju pripremati. Ovom su ispitu maturanti mogli pristupiti potpuno besplatno i dobrovoljno.

Izdvojeni članak

Doznajte kako i do kada možete naknadno prijaviti ili odjaviti ispite mature

Maturanti nekoliko mjeseci prije mature imaju 15-20 posto lošiji rezultat

Usporedbom ovogodišnjih i prošlogodišnjih rezultata probnih ispita , primijećeno je kako su ove godine maturanti ispite riješili nešto bolje. Najviša je uspješnost riješenosti ispita engleskog jezika- na A razini ona je iznosila 71 posto, a na B 73 posto.

U preostala dva predmeta, matematici i hrvatskom, maturanti su ostvarili sličan rezultat. A razina matematike riješena je s postotkom uspješnosti od 38 posto, a prosječna riješenost ispita B razine bila je 41 posto. Što se tiče hrvatskog prosječna riješenost A razine bila je 53 posto, kao i na B razini, što je lošije od prošlogodišnjih 57 posto.

Bitno je za naglasiti kako lošiji rezultati ispita na probnoj maturi, tri mjeseca prije prave državne mature nisu iznenađujući.

– Kada se, ilustracije radi, svi rezultati po predmetima usporede s uspješnošću rješavanja ispita na državnoj maturi, možemo zaključiti da, tri mjeseca prije državne mature, maturanti u prosjeku ostvaruju oko 15 do 20% posto lošiji rezultat, što je razumljivo s obzirom na trenutak održavanja, rekao je profesor Toni Milun.

Dodaje i kako su rezultati gimnazijalaca očekivano oko 10 posto bolji u odnosu na rezultate učenika strukovnih škola, ali rezultati u školi nisu povezani s rezultatima ispita.

– Nije se pokazala povezanost između ocjena u školi i rezultata na ovim ispitima. To vidim kao poticaj učenicima koji možda nisu zadovoljni rezultatima u školi da uz adekvatan trud i pripremu dosta toga mogu nadoknaditi, kaže Milun.

Maturanti se kasno počinju pripremati za maturu

Izdvojeni članak

[Najmaturant] Riješio fiziku i matematiku bez greške pa sada daje recept kako da vi to postignete

Nakon pisanja probnih ispita Algebra je provela i istraživanje koje je pokazalo kako se oko 60 posto maturanata u ovom trenutku priprema za maturu. Zabrinjavajuć je podatak da ih se čak 38 posto uopće nije počelo pripremati za ovaj važan ispit koji slijedi za manje od 3 mjeseca. To je bitno za naglasiti jer je analiza Algebre usporedbom rezultata ostvarenih na Probnim ispitima svih proteklih godina u odnosu na pravi ispit državne mature pokazala je da pravovremenim početkom učenja maturanti mogu povećati svoju uspješnost pri polaganju ispita za 20 posto. Kasna priprema je, na žalost, jedan od trendova koji se ponavlja iz generacije u generaciju.

– Činjenica je da je maturantima zadnja godina prepuna aktivnosti te da prije svega trebaju završiti uspješno četvrti razred. Stoga se može razumjeti kako učenje za maturu dolazi na kraju, a onda je to jako puno gradiva koje treba proći u relativno kratkom vremenu i dodatni izvor stresa učenicima, rekla je specijalistica za karijerno savjetovanje u Algebri, Klaudija Šarkanj.

Dodaje i kako najava uvođenja nacionalnih ispita na kraju svakog razreda srednje škole ima smisla.

-To bi učenike svakako rasteretilo, ali i pridonijelo kvaliteti znanja i praćenja rezultata, kaže profesorica Šarkanj.

U trenutku pisanja ovih probnih ispita učenici su kazali kako se najbolje osjećaju spremnima za ispit iz engleskog jezika. Osrednje su, kažu, pripremljeni za ispite iz matematike i hrvatskoga jezika, a čak je 11 poto njih potpuno nespremno za ispit iz matematike. U globalu gledano, po vlastitoj procjeni većina ispitanih nije do kraja spremna za izlazak na ispit državne mature.