Pretraga

Profesori koji sastavljaju ispite na maturi iz PiG-a poručili: ‘Učite s razumijevanjem i logičkim promišljanjem’

A- A+

Iz ovogodišnje generacije pristupnika državnoj maturi preko 8500 kandidata za izborni predmet je prijavilo Politiku i gospodarstvo. Navedeni predmet godinama je među maturantima najpopularniji, stoga smo kontaktirali članove stručne radne skupine koji su zaduženi za sastavljanje ispita iz PiG-a da nam otkriju s čim maturanti imaju najviše problema, kakav je omjer težih i lakših pitanja i još nekoliko bitnih stvari za sve koji će ove godine na maturi polagati taj predmet.

Stručnu radnu skupinu koja je zadužena za sastavljanje ispita na ovogodišnjoj državnoj maturi iz Politike i gospodarstva čine Vedrana Baričević, Vera Hrvoj, Melita Todorović, Gordana Zoretić i Tihomir Žiljak. Isti sastav radio je i prošle godine na ispitima za maturu iz jednog od najpopularnijih izbornih predmeta među maturantima. Ove godine će PiG polagati 8 517 pristupnika, a slična brojka zabilježena je i u prethodnih generacija.

Stoga smo odlučili članove stručne skupine staviti na mjesto pristupnika mature tako što smo ih zatražili odgovore na nekoliko pitanja oko sastavljanja i ispavljanja ispita, omjeru težih i lakših pitanja i drugih bitnih stvari koje zanimaju sve kandidate koji su izabrali Politiku i gospodarstvo za izborni predmet na državnoj maturi.

Izdvojeni članak

Državna matura: Ovako će izgledati pitanja na testu iz psihologije

Omjer težih i lakših pitanja se određuje prema Gausovoj krivulji

Peteročlana stručna radna skupina u današnjem je sastavu od 2012. godine. S obzirom da se radi o pitanjima koja se tiču svih članova, odgovore nam je pripremila cijela skupina.

– Sastavljanje pitanja, to jest cijeli proces traje na primjer za pitanja koja će biti na ovom ispitu od ožujka 2013. do ožujka 2014. godine. Potonje obuhvaća sastanke na kojima odlučujemo o raspodjeli poslova, analizi i osmišljavanju pitanja, sastanke s recenzentima, psihometričarima, lektorima nakon kojih se pitanja još dodatno (ovisno o komentarima) ispravljaju, napisali su nam iz radne skupine.

Nastavili su kako svaki član SRS-a dobije uvijek proporcionalan dio pitanja za sastavljanje koja treba pripremiti i donijeti na sastanak u NCVVO te se sva ta pitanja zajednički analiziraju, pročišćavaju ili osmišljavaju nova.

Što se tiče omjera težih i lakših pitanja, iz stručne skupine objašnjavaju kako se potonje određuje prema Gausovoj krivulji – 10 posto vrlo teških, 20 posto teških, 40 posto srednje teških, 20 posto laganih i 10 posto vrlo laganih pitanja.

Izdvojeni članak

Državna matura: ‘Iz engleskog se ne trebate brinuti oko tema za esej’

Članovi stručne skupine ispravljaju ispite samo na jesenskim rokovima

Na ljetnom roku državne mature broj ispita koji čeka ocjenjivanje bude oko sedam-osam tisuća, stoga NCVVO angažira 40-ak ocjenjivača.

– Članovi SRS-a imaju zadatak pripreme ocjenjivača za ocjenjivanje, pri čemu odabranim ocjenjivačima prezentiraju na koji način se treba pristupiti ocjenjivanju ispita (posebno dijelu ispita u kojem su zadaci otvorenog tipa) te, prema potrebi, usmjeravaju rad ocjenjivača tijekom ocjenjivanja, ističu iz stručne radne skupine PiG-a.

Dodali su kako je planirano trajanje ocjenjivanja tri dana (petak, subota i nedjelja) od devet do 21 sat. Svi ispiti su označeni bar kodom, a imena ocjenjivača i moderatora šiframa. No, na jesenskom roku, kada je broj ispita mnogo manji, ispite ocjenjuju članovi SRS-a koji ih i sastavljali.

Izdvojeni članak

Državna matura: ‘Na ispitu iz povijesti nije bitno iz koje ste škole’


Maturanti moraju učiti s razumijevanjem i logičkim promišljanjem

– Učenici u srednjoj školi mogu usvojiti nastavne sadržaje koji su dovoljni za ispit iz Politike i gospodarstva, ali moraju učiti s razumijevanjem i logičkim promišljanjem jer se pitanja, kako je već ranije rečeno, sastavljaju iz literature koja je unaprijed poznata učenicima i koje učenici koriste u nastavi. Učenici, dakle, moraju biti svjesni da se samim pohađanjem nastave tog predmeta ne mogu dovoljno pripremiti za polaganje ispita na državnoj mature, nego da je potrebno dodatno uložiti truda i kvalitetno se pripremiti korištenjem propisane ispitne lilterature, poručuju za kraj iz radne skupine PiG-a.

Izbjegavaju nejasnoće iz literature pri sastavljanju ispita

– Uočena su velika odstupanja u odgovorima, to jest kod mnogih učenika je vidljivo da su se ozbiljno i kvalitetno pripremali za ispit, a kod nekih se vidi manjak pripreme za ispit pa je prolaznost loša. Također, tijekom svih godina uočene su mnoge poteškoće u poučavanju nastavnog predmeta Politika i gospodarstvo, a najvažnija je neadekvatna literatura za učenike. U nekim dijelovima ima netočnih informacija, također je zastarjeli nastavni program što otežava poučavanje i ispitivanje, odgovorili su nam iz SRS-a na upit jesu li zadovoljni dosadašnjim uspjehom maturanata što se tiče njihova predmeta.

Prema riječima radne skupine, teško je odgovoriti na kojem su području maturanti najtanji. Smatraju da se problemi isključivo javljaju zbog problematične literature koja mnogostruko otežava ispitivanje sadržaja, ali i jer nastavnici ne mogu stići u danoj ograničenoj satnici obraditi sav sadržaj koji je važan za oba područja danog predmeta na jednako detaljan način.

– U sastavljanju pitanja, SRS ne dopušta da se taj problem reflektira na učenike, već izbjegava ispitivati područja u kojima se pojavljuju nejasnoće u literaturi. Isto se može reći za ocjenjivače, koji su također svjesni danih problema i paze da se time ne oštete učenici, ističe peteročlani sastav.