Pretraga

Učenici traže izmjene na državnoj maturi: Peticija u manje od 24 sata skupila četiri tisuće potpisa

Zbog štrajka koji je u školama trajao 36 radnih dana učenici su najprije zahtijevali da se s popisa djela za maturu ukloni roman ‘Kiklop’ Ranka Marinkovića. Taj zahtjev NCVVO je uvažio. Nove turbulencije u ovu školsku godinu unio je prekid redovite nastave – sada se ona zbog koronavirusa održava online putem, a takva situacija potrajat će najmanje do 19. travnja. Maturanti su zato još jednom pokrenuli peticiju kojom traže tri nove izmjene na ispitima mature, a u manje od 24 sata ona je prikupila četiri tisuće potpisa.

Foto: srednja.hr

Jana, Lucia i Paola učenice su I. gimnazije Split. Maturantice su, a kao i njihovim vršnjacima u ostatku Hrvatske, ova je školska godina vrlo burna. Zbog najduljeg obrazovnog štrajka NCVVO je već unio promjenu u ispitni katalog iz Hrvatskog – s popisa djela za esej uklonjen je ‘Kiklop’.

Tri zahtjeva koje je podržalo više tisuća maturanata

No zbog situacije u kojoj je prekinuta redovita nastava, tri maturantice smatraju kako ni to neće biti dovoljno. Pa su pokrenule peticiju kojom traže još tri izmjene na maturi:

 1. Želimo da nam Ministarstvo znanosti i obrazovanja reducira gradivo koje će se ove godine polagati na Državnoj maturi. Ovaj se zahtjev prvenstveno odnosi na gradivo četvrtoga razreda. S obzirom na to da nijedna generacija nije imala ovako kompleksnu i burnu zadnju godinu školovanja, smatramo da je uredu od Ministarstva tražiti da nam ne daju prezahtjevnu maturu, nego da nam ove godine olakšaju situaciju. Također tražimo da gradivo ne obuhvaća nikakve ‘dodatke’ koje neki učenici možda jesu, a neki možda nisu stigli obraditi (npr. antologijske pjesme nekih pjesnika koje se mogu pojaviti u eseju ili na testu iz Hrvatskoga jezika), jer mnogi u školama diljem Hrvatske još ni sate izgubljene tijekom štrajka nisu nadoknadili kako treba. Napominjemo kako je ovo primarni zahtjev naše akcije i ujedno onaj od kojega smo najmanje spremni odustati.

2. Što se ovogodišnjega eseja iz Hrvatskoga jezika tiče, kao i činjenice da je datum njegova pisanja pomaknut znatno ranije, smatramo da je opravdano tražiti da se popis preuredi prema bar jednoj od sljedećih opcija: a) maknuti bar jednoga od navedenih pjesnika hrvatskoga pjesništva (dva su nam sasvim dovoljna) b) maknuti neko prozno djelo drugoga polugodišta 4. razreda, koje svi možda neće stići kvalitetno obraditi zbog trenutne situacije s Covid-19 bolesti c) maknuti jedno od navedenih Krležinih djela, s obzirom na to da se period namijenjen obradi njegovih dijela u većini škola podudara s razdobljem štrajka, pa je kvaliteta obrate time i upitna.

3. Nismo u poziciji određivati postotak prolaznosti, jer on uistinu ovisi o općoj prolaznosti cijele generacije jednako koliko i o propisanim pragovima. Međutim, ona je kao takva ionako već dovedena u pitanje, pa molimo Ministarstvo da svakako uzme u obzir smanjenje bodovnoga praga u slučaju kolektivnog pada u rezultatima, uzimajući u obzir preduvjete i okolnosti pred polaganje Državne mature tijekom cijele školske godine, jer mi bismo se ipak voljeli ove godine upisati na fakultete.

A da se s njima slaže veliki broj učenika, potvrđuje i činjenica da je u manje od 24 sata peticija prikupila četiri tisuće potpisa.

Žele vršnjacima dati mogućnost da se izjasne oko problema

– Odlučile smo pokrenuti peticiju nakon neprekidnih tužaljki koje međusobno u razredu vodimo otkad je završio štrajk. Slušale smo svaki dan naše kolege iz razreda, ali i prijatelje iz drugih škola (strukovnih, privatnih, drugih gimnazija) kako se žale na iste probleme i zapravo smo tad ustanovile da ovo nije problem pojedinačne škole već je univerzalan. Nakon konzultacije s našim razrednikom o tome kako se i dalje osjećaju posljedice štrajka, a tek kako će izgledati posljedice ove karantene, počele smo razmišljati o tome da poduzmemo nešto. Njegovim riječima: ‘Svi o tome razglabaju i svi se žale, ali nitko ne želi ništa poduzeti. Ako se vi ne angažirate neće nitko.’ Pokrenule smo ovo s ciljem da svim našim vršnjacima damo glas da se izjasne o ovom problemu. Mogu sa sigurnošću reći da svi imamo jeda zajednički cilj – proći ispit državne mature i upisati fakultet, kažu nam Splićanke koje su pokrenule i poseban Instagram profil @maturantima_je_dosta.

Kada prikupe dovoljan broj potpisa, peticiju namjeravaju poslati Ministarstvu obrazovanja. Iako, dodaju, ni tada neće biti sigurni da će ondje obratiti pažnju na njihove zahtjeve.

– Bez obzira na to, nećemo šutjeti i praviti se kao da je uredu sve što se događa. Situacija je kritična i takva kakva je pa razumijemo da nitko ne razmišlja o budućnosti, a kamoli o maturi. Međutim, apsurdno je da ministrica održi dvije presice u kojima hvali sustav e-učenja odnosno CARNET-a i deklarira ga uspjehom i postignućem dok tisuće učenika nema niti pristup tom sustavu, a da ne govorimo kako to ‘učenje’ izgleda. Ne, nije nikakav uspjeh i ova peticija je upravo i pokrenuta zbog straha da će određeni pojedinci iz Ministarstva ovo shvatiti kao ‘obrađeno gradivo’. Ovo gradivo nije obrađeno. Pritisnuti ‘Like’ ne znači da je ikakvo gradivo obrađeno. Da doista je, nitko ne bi ni išao u školu, kažu nam splitske maturantice.

Podsjetimo, danas smo iz Ministarstva doznali kako će nastava na daljinu trajati najmanje do 19. travnja. Prije nekoliko dana ministrica Divjak kazala je kako za sada matura ide po planu, dakle prvi se 16. svibnja piše esej iz Hrvatskog. Ostali ispiti na ljetnom roku trebali bi se pisati od 8. lipnja do kraja tog mjeseca. Čitav kalendar mature možete vidjeti na poveznici, a peticiju maturantica iz Splita potpisati ovdje.


U našem prvom podcastu ugostili smo profesoricu Natašu Jokić-Begić s Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Tema je bila psihičko zdravlje u doba korone.

Pojasnila je i zašto je važno da vas roditelji puste spavati:

… kao i zašto je važno održavati rutinu za vrijeme samoizolacije!

Učenici traže izmjene na državnoj maturi: Peticija u manje od 24 sata skupila četiri tisuće potpisa
Share via
Copy link
Powered by Social Snap