Pretraga

Državna matura esej: ‘Nisu mogli goru kombinaciju ponuditi’

A- A+

Državna matura ušla je u drugi tjedan, a prvi na rasporedu danas bio je esej iz hrvatskog jezika. Maturanti su mogli očekivati tri vrste eseja, interpretativni, raspravljački te usporedni. Na A razini kojoj je pristupilo nešto preko 20 tisuća učenika, zadana je usporedna raščlamba Krležina djela Povratak Filipa Latinovicza i Cihlar – Nehajevljeva Bijega. Na B razini, maturantima je zadan interpretativni na temu Krležine Gospode Glembajevih. Pitali smo nekoliko učenika s obje razine o impresijama s eseja, a one su podijeljene. Ovi s A razine smatraju jako složenim djela koja su im zadana, dok učenici na B razini vide ponuđeni esej vrlo jednostavnim.

Na državnoj maturi danas je na rasporedu bilo pisanje eseja. Učenicima na A razini zadan je usporedni, kroz koji su morali izvršiti komparaciju Krležina Povratka Filipa Latinovicza i Cihlar – Nehajevljeva Bijega. S druge pak strane, maturantima na B razini zadatak je bio kroz interpretativni esej opisati život Leona Glembaja, iz Krležina djela Gospoda Glembajevi. Nekoliko maturanata zagrebačke XV. gimnazije, popularnog Mioca koje smo pitali za impresije ocijenili su složenim ponuđena djela na A razini, iako su uvjereni u visoke ocjene. Na B razini pak smatraju jednostavnim zadatak koji su dobili. Učenici su bili složni u ocjeni da nije bilo moguće napisati suvisli rad, samo na osnovu iščitavanja kratkog sadržaja djela.

Izdvojeni članak

Državna matura: Fizika unatoč predrasudama i nije bila bauk

Privatne pripreme i one u osobnom aranžmanu

‘Miočani’ su se pripremali, ovisno o budućim interesima kroz privatne instrukcije, prelistavanjem kratkih sadržaja, putem zbirki eseja te konzultiranjem primjeraka od prošlih godina.

– Nisu mogli goru kombinaciju djela ponuditi. Sreća, upisivati ću strojarstvo, pa mi je dovoljan samo prolaz iz eseja, rekla nam je Dora Rumenjak jedna od maturantica koja je u XV. gimnaziji pisala A razinu eseja.Petra Tominac iz iste škole, dodala je da je jedina gora kombinacija mogla biti Marinkovićeve Ruke i Šoljanov Kratki izlet.

– Pisala sam nešto dulje od dva sata esej, a najviše vremena mi je oduzelo prepisivanje s pomoćnog papira, na službeni. Esej je bio težak, ali očekujem barem četvorku, dodala je Petra.

Marta Lukačić, također iz Mioca namjerava studirati društvene znanosti, pa se odlučila radi bolje pripreme proći i kroz privatne instrukcije. Sama je priželjkivala Madam Bovary, ali i ponuđeni esej smatra da je dobro napisala, te očekuje četvorku ili peticu.

– Usporedila sam psihu Filipa Latinovicza i Đure, na način da sam išla po njihovim događajima iz prošlosti, a zatim iz sadašnjosti. U Trgovačkoj školi je privatna škola Logos organizirala pripreme iz hrvatskog jezika, koje sam pohađala, pa smo pisali eseje na sve teme koje je bilo moguće dobiti. Zadovoljna sam napisanim, ali svakako bih bolje napisala interpretativni, jer se tu ipak radi o jednom djelu, a ovako se trebalo sjetiti detalja iz dvije knjige, objasnila je Marta.

Učenici na B razini nisu bili impresionirani težinom

Pisanju eseja na B razini, pristupilo je nešto manje od deset tisuća maturanata. Za razliku od A nivoa, ovdje je učenicima zadan interpretativni esej, na temu djela Miroslava Krleže Gospoda Glembajevi.

Izdvojeni članak

Državna matura: Za psihologiju se nije trebalo previše spremati

– Trebalo je opisati život Leona Glembaja. Bilo je dosta jednostavno, trebalo je samo primijeniti principe koje smo učili u školi, rekao nam je gimnazijalac iz Splita Josip Gelo.

Marko Pojer također gimnazijalac, ali iz Požege također je naznačio da je esej svakako bio prihvatljive težine.

Svi upitani učenici napomenuli su da nije bilo pokušaja prepisivanja. Smjeli su imati samo nekoliko kemijskih olovaka za vrijeme pisanja te bocu vode bez etikete.