Pretraga

Ivan Krstitelj i sveta Terezija uveli pomutnju među maturante koji su danas pisali Likovni

A- A+

Nešto malo više od tisuću pristupnika danas je polagalo državnu maturu iz Likovne umjetnosti. Iako se većina onih s kojima smo razgovarali u suštini složila kako ispit nije bio pretjerano težak, neka im pitanja nisu bila nimalo laka, a posebno ih je zbunilo ono u kojemu su na fresci ‘Oplakivanje Krista’ morali zaokružiti Ivana Krstitelja.

Screenshot; YouTube

Riječkog maturanta Filipa zateklo je na današnjoj maturi iz Likovnog pitanje u kojemu je na Giottovoj fresci, ‘Oplakivanje Krista’, morao zaokružiti Ivana Krstitelja. 

Naime, freska pokazuje trenutak smrti Isusa Krista, a prema vjerovanju, Ivan Krstitelj je u trenutku Kristove smrti već bio mrtav. Stoga se postavlja pitanje kako je on mogao plakati na fresci koja prikazuje Isusovu smrt.
Ipak, smatra Filip, ništa nije sporno jer se radi o umjetnosti, pa je umjetnik mogao odlučiti kako će Ivan Krstitelj biti na slici, kao svojevrsni simbol. 

No, njega je to malo zbunilo pa je logički zaključio da se radi o anđelu. Ipak, Ivan Krstitelj je drugi s desna na lijevo (muškarac s prosijedom bradom).

Giotto: Oplakivanje Krista (Ivan Krstitelj je drugi muškarac s desna na lijevo)

Njemu i njegovim školskim kolegicama Jeleni i Dolores, dvosmisleno je bilo i pitanje o TV-Buddhi, a nije im baš bilo lako napisati niti analizu djela. Ove su godine maturanti morali analizirati Ekstazu svete Terezije, Gianlorenza Berninija. 

Bilo je potrebno kroz analizu odrediti tlocrt niše u kojoj su kipovi, opisati plohu i svjetlost te prepoznati ‘gesamtkunstwerk’ (umjetničko djelo koje nastaje ravnopravnom i naglašenom suradnjom više umjetnosti; izvor: Hrvatski jezični portal) i opisati kako je ta tehnika primijenjena na ovom djelu.

Ekstaza sv. Trezije; foto: Flickr

Osim ovih pitanja, maturanti koji su dana pisali Likovnu umjetnost morali su na temelju slike Pulskog amfiteatra odrediti o kojem je tlocrtu riječ, znati stoljeće izgrade atenske akropole, te na tlocrtu akropole prepoznati hram Nike. Morali su znati i nabrojiti dijelove grčkog teatra, te prepoznati razdoblje grčkog kipa u kontrapostu, kako su nam otkrili sada već bivši učenici Prve sušačke hrvatske gimnazije u Rijeci. 

Osim toga, kako nam je kazala maturantica Sanela iz Osijeka, bilo je mnogo pitanja u kojima je bilo potrebno povezati razdoblje i stvaratelja s ponuđenom slikom, a jedno od pamtljivijih bilo je i ono o konstrukciji operne dvorane u Sidneyju.