Velika novost za ovogodišnje pristupnike: Mijenja se način ocjenjivanja ispita mature iz Hrvatskog jezika

Osim novosti oko promjene termina pisanja testa i eseja, prema kojoj će maturanti najprije pisati test, a tek potom esej, ovogodišnje maturante na ispitu iz Hrvatskog očekuje još jedna novina. Kako su priopćili iz Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO), ove godine ispit iz Hrvatskog jezika na državnoj maturi moći će položiti samo oni pristupnici koji ostvare minimalni prag postignuća na oba dijela ispita.

foto: Ivan Božić|srednja.hr

Kao što je već poznato, ispit državne mature iz Hrvatskog jezika sastoji se od dva dijela – testa koji kroz skupinu zadataka zatvorenog tipa provjerava znanje iz književnosti i jezika i eseja koji sačinjava zadatak otvorenog tipa. Kako su priopćili iz NCVVO-a, od ove godine ispit iz Hrvatskog jezika na državnoj maturi moći će položiti samo oni pristupnici koji ostvare minimalni prag postignuća na oba dijela ispita.

Poznata književnica i profesorica pojašnjava zašto se na maturi iz Hrvatskog uopće ne bi trebao pisati esej

– Dakle, ako neki pristupnik na jednom dijelu ispita ostvari visoki broj bodova, a na drugom vrlo niski i ne uspije na tom dijelu dostići minimalni prag, on neće moći položiti ispit. To znači da za sve one pristupnike koji predaju prazan školski esej, esej s nedovoljnim brojem riječi ili evidentno promašenom temom više neće postojati mogućnost ostvarenja uspjeha na ispitu. Tehnički gledano, onim pristupnicima koji ne ostvare minimalni broj bodova na obama dijelovima ispita, bodovi s oba dijela ispita neće se zbrajati nego će oni automatski dobivati negativnu ocjenu, pojašnjavaju iz NCVVO-a.

Ova novost u skladu je s Pravilnikom o polaganju državne mature, napominju iz Nacionalnog centra.

– Ako je neki učenik izuzetno loš u jednom dijelu ispita, a dobar u drugom, ne može se smatrati da je zadovoljio minimalni standard znanja iz Hrvatskog jezika budući da nije zadovoljio na svim temeljnim vještinama. (…) Nužnost određivanja pragova prolaznosti obaju dijelova ispita proizlazi iz empirijskih nalaza i legislativnih razloga, a svrha je unapređenje kvalitete ispita državne mature kako bi bili što valjaniji, pouzdaniji i objektivniji mjerni instrument, stoji u objašnjenju Nacionalnog centra.

Edukacija nastavnika o izmjenama u ispitnome katalogu iz Hrvatskoga jezika na državnoj maturi već je održana u dijelu gradova, a tijekom travnja će biti održana izlaganja na sastancima svih županijskih stručnih vijeća nastavnika Hrvatskoga jezika kako bi svi učenici i nastavnici bili pravodobno i točno informirani o ovoj izmjeni.

Odgovori