Menstruacija je inspiracija umjetnici koja veze mrlje od menstrualne krvi na odjeći

Sve smo upoznate s nošenjem vesti oko struka, šaptanja frendici da ti provjeri hlače da ti slučajno nije procurila menstruacija. Naravno da se brinemo oko mrlje, ali više se brinemo oko toga što ta mrlja predstavlja, pogotovo kada smo tinejdžerke. Upravo se u takvoj situaciji našla umjetnica Romina Chuls i to ju je inspiriralo za svoje umjetničke intervencije.

foto: Que Rico Menstruo/Facebook

Romina Chule je s 15 godina na izletu u Peruu dobila menstruaciju i prokrvarila na svoje hlače te je ostatak izleta provela u busu dok su se ostali kupali u rijeci. Zamotala je majicu oko struka i skrivala mrlju umjesto da ju opere u rijeci zbog srama kojeg je osjećala. Njoj je to sjećanje neugodno i točno prikazuje kako stigmatizacija menstruacije paralizira djevojke i žene i dodaje još jedan aspekt srama koji su vezani za naša tijela.
Potaknuta tim događajem je izvezla crveno cvijeće, koje predstavlja mrlju od menstrualne krvi, na bijele hlače. Svoje radove ne prodaje već održava radionice gdje žene vezu ono što za njih predstavlja menstruacija i mrlje od menstrualne krvi na odjeću. Ne prodaje svoje radove jer joj je cilj da žene same predstave što je za njih menstruacija i u procesu radi na rješavanju srama i stigme. Radionice su projekt pod imenom Qué Rico Menstruo što znači kakva dobra menstruacija.

Ovaj vrtuljak zahtijeva JavaScript

Stigmatizacija menstruacije

Brend Tinkx proveo je istraživanje o sramu koji okružuje menstruaciju i pokazalo se da je 42% ispitanica doživjele da ih se posramljuje zbog menstruacije, a 58% osjeća sram dok imaju menstruaciju. Evidentno je da je ovo problem koji je duboko ukorijenjen u našem društvu i zato su ovakve umjetničke intervencije dobar pokretač razgovora koji služi za obrazovanje i uklanjane stigme. Vezenje je medij koji ne služi samo ovoj umjetnici nego i drugima. Vezenje se moderniziralo i danas možemo naći svakakve vezove, a velik dio njih je aktivistički orijentiran.

Jedna od njih je @mariainmadness koja radi jednostavnije vezove s tamponima, a @stillbitterdesign veze menstrualne čašice i tampone na kojima cvijeće predstavlja krv. Dok one izričito prikazuju tampone i čašice, @ijobbinsart kritizira nedostatak prikazivanja menstrualne krvi na reklamama.

Odgovori