Pretraga

Upoznajte studenta TTF-a Anthony Avangarda koji karakterom i izložbama osvaja sve koje upozna

A- A+

Antun Aščić student je modnog dizajna na Tekstilno – tehnološkom fakultetu i dizajner svog brenda Anthony Avangard. Otkrio nam je sve o svom radu, genijalnoj kolekciji i pokazao nam novu kampanju kolekcije Balkan Bling za proljeće/ljeto 2019. godine.

foto: Denis Butorac

Antun Aščić je veoma talentiran dizajner koji svojim karakterom osvaja sve koje upozna. Kada upoznate Antuna, imat ćete osjećaj da ste zakoračili u crtić u kojem je on vrckavi glavni lik koji skuplja PEZ dispensere, obožava Malog princa, priča sto na sat i uvodi vas u svoj veseli svijet iz kojeg crpi inspiraciju. Našao je vremena za nas i odgovorio na pitanja o svom radu i kolekciji.

Koja ti je bila inspiracija za ovu kolekciju?

Inspiracija za aktualnu kolekciju za proljeće/ljeto 2019 bio mi je nogomet i turbo folk. Bavio sam se društvenim fenomenima na prostorima bivše Jugoslavije, u Hrvatskoj odnosno na Balkanu. Promatrao sam društvo i mlađu generaciju kojima se i obraćam. Fascinira me i instant slava, društvene mreže i kako sve svi teže materijalnom bogatstvu i da nose markiranu odjeću! Sve jako površno. Primjerice Aleksej Gotthardi Pavlovski u svojoj knjizi “Narodnjaci i turbo folk u Hrvatskoj/ Zašto ih (ne) volimo” istražuje izvor i početak, nastanak, ispituje različite profile ljudi i analizira popularnost glazbe u Hrvatskoj.

Reviju je pratio turbo folk. Zašto si odabrao cajke?

Jako mi je ova tema i sve ovo zanimljivo, da se o njoj raspravlja i vode polemike. Prema istraživanjima veliki postotak mladih sluša turbo folk i izlazi u narodnjačke klubove. Gotovo svi. Nećemo se zavaravati, ali to je naša sadašnjost. Negativnu konotaciju pogrdno nazvane cajke imaju i zato što dolaze odakle dolaze. Predrasuda je ta i da takvu glazbu slušaju neobrazovani ljudi, ruralno stanovništvo što apsolutno nije istina. Ne slušam, ali znam sve pjesme haha. Naši glazbenici također koketiraju s folk melosom pa su jako zastupljeni u našim medijima. Turbo folk zvijezde pune dvorane i klubove sa svojim koncertima i nastupima. Glazba kao i moda je biznis i cilj je zarada. Možeš biti najtalentiraniji, ali ako nitko ne sluša odnosno ne konzumira ono što nudiš cijela priča nema smisla.

Kakve su bile reakcije na tvoju reviju?

Jako su me iznenadile pozitivne reakcije ljudi koji ne vole turbo folk, ali im se jako svidjela kolekcija. Što na kraju krajeva i treba biti tako jer je glazba samo dio cijele prezentacije. Sve u svemu više je onih pozitivnih reakcija nego onih negativnih.

Kako bi opisao stil svog dizajna?

Opisao bih ga kao suvremenu modu s elementima sporta, futurizma i retro kulture. Pomaknuto, ali lako nosivo.

Teško je baviti se modom u Hrvatskoj. Možeš li živjeti od svog rada?

Mislim da je generalno svim mladim ljudima u Hrvatskoj teško jer se nalazimo u nestabilno gospodarskoj, socijalnoj i ekonomskoj zemlji itd. Nijedan početak nije lak. Potrebno je puno rada, strpljenja i vremena. Dizajnerima odnosno kreativcima još je teže jer naš proizvod nije nužno potreban, odnosno odjeća je luksuz. Trenutno je to još samo džeparac.

Studiraš modni dizajn na TTF-u. Što misliš o samom studiju i fakultetu?

Definitivno ima nedostataka, ali ono što po meni najviše nedostaje je marketing i praktični rad. Super je da smo kreativni, radimo totalne pomaknute komade od neobičnih materijala za studentske izložbe i revije,ali gdje će ljudi kad završe fakultet? Na koji način će se predstaviti i kome prodati svoj dizajn?

Koji dio ti je najgori, a koji najdraži u procesu nastajanja kolekcije?

Najgori i najstresniji dio mi je kad kasnim u realizaciji kolekcije , a skoro uvijek kasnim. haha Najdraži je kad je sve izrađeno, modeli su u total lookovima i čekam da krene revija.

foto: Denis Butorac

foto: Denis Butorac

foto: Denis Butorac

foto: Denis Butorac

foto: Denis Butorac

foto: Denis Butorac

foto: Denis Butorac

foto: Denis Butorac

foto: Denis Butorac

Fotografije potpisuje Denis Butorac, make up Ivana Bilandžija Billy, dok je za kosu bila zadužena Katica Topčić za Kevin Murphy. Kolekciju savršeno prikazuju modeli Luna Valas, Katarina Mamić (Talia Models) & Filip Šerić (Sonic Models).