Anketa pokazala da mladi za prosječan izlazak potroše do 100 kuna

Većina mladih u Hrvatskoj za prosječan izlazak izdvoji do 100 kuna pokazala je anketa provedena na srednja.hr. Iako Hrvatska zauzima visoko treće mjesto od 36 zemalja po neumjerenoj konzumaciji alkohola među mladima, prema podatcima European School Survey Project on Alcohol and Other Drugs (ESPAD), većina mladih ne izdvaja puno novca za zabavu.

srednja.hr

Za jedan izlazak većina hrvatske mladeži izdvaja do 100 kuna, pokazala je anketa koju je riješilo 525 mladih, a u ukupni su trošak uključene sve faze, od priprema ili tzv. zagrijavanja, do odlaska u klub ili kafić, što često uključuje plaćanje ulaznice, pa ‘presijecanje’ žestokim pićima, čašćenje prijatelja, odlazak kući, kupovanje hrane na povratku i uzimanje taxija, a troškovi se razlikuju i ovisno o tome da li je osoba pušač ili ne.

Sakoman: Anketa o mjesečnim izdatcima mladih za alkohol pokazuje utjecaj krize

Koja je cijena zabave u Hrvatskoj, odnosno koliko mladi prosječno novaca potroše za jedan izlazak, pokazala je anketa u kojoj se na srednja.hr izjasnilo 525 mladih. Najveći broj mladih u Hrvatskoj, njih 60 posto, za jedan izlazak u prosjeku izdvoje do 100 kuna. Gotovo trećina, točnije, 23 posto mladih za jedan izlazak izdvaja nešto veću svotu, od 101 do 300 kuna, a veće cifre, od 301 do 500 kuna po izlasku izdvaja 5 posto mladih. Više od 500 kuna za jedan izlazak izdvaja 6 posto mladih, a jednak broj mladih za prosječan izlazak ne izdvoji niti kune.

Ekonomsko se stanje preslikava na sve aspekte društva, pa tako i na izlaske, koji su mnogima uvjetovani financijskim mogućnostima, na što je upozorio i dr. Slavko Sakoman, koji kaže da je primjetna i manja potrošnja novca za alkohol i zbog recesije i pada standarda, a ljudi su prisiljeni racionalizirati mjesečnu potrošnju na izlaske. Da je ekonomski faktor vrlo bitan u navikama ispijanja alkohola kod mladih slaže se i Siniša Brlas, psiholog Zavoda za javno zdravstvo Sveti Rok u Virovitičko-podravskoj županiji, koji je komentirao kako mladi sve više pribjegavaju ‘jeftinijim’ oblicima konzumacije alkohola, što najčešće uključuje donošenje alkohola od kuće, što je za njih uglavnom besplatno i forsirano pijenje, često još kod kuće i obično u grupama vršnjaka, kako bi što više uštedjeli.

Za srednja.hr svoje su navike izlaženja komentirale Barbara i Nataša, koje su izdvojile godine kao bitan faktor za troškove izlaska. Obje su se složile kako izlasci s 15 i 25 godina ne koštaju jednako, jer se s godinama mijenjaju navike i obično svi raspolažu s više novaca, no bez obzira na to njihovi izlasci ne premašuju 200 kuna.

Odgovori