Pretraga

Blaženka Divjak oglasila se po pitanju nastave od jeseni: Otkrila za koji scenarij se treba pripremati

Ministrica u odlasku, Blaženka Divjak, koja je od nedavno u samoizolaciji, oglasila se na Facebooku i komentirala rad, to jest, nastavu na daljinu. Nakon što je prošlog tjedna objavljen plan za nastavu na početku nove školske godine s tri moguća scenarija, Divjak je sada istaknula da bi se najviše trebalo razvijati takozvani “mješoviti model” koji kombinira nastavu na daljinu i nastavu u školi. Njezin najvjerojatniji nasljednik, Radovan Fuchs, morat će se itekako baviti ovim pitanjem kada preuzme funkciju.

Blaženka Divjak

foto: Denis Gaščić|srednja.hr

Blaženka Divjak oglasila se iz samoizolacije statusom na Facebooku u kojem je podsjetila na Akcijski plan kojim se propisuju tri moguća scenarija za nastavu u sljedećoj školskoj godini, o kojem smo već pisali.  

U 15 dana zaražena 72 učenika

Prvi je da se nastava pretežito odvija ‘uživo’, drugi scenarij uključuje Mješoviti model nastave, a zasniva se na kombinaciji nastave ‘uživo’ i nastave na daljinu, ali tako da svi imaju elemente e-učenja, a treća je mogućnost da se nastava pretežito provodi na daljinu, posredstvom tehnologije, uz mogućnosti vrednovanja na daljinu.

Divjak u statusu ističe da ona u samoizolaciji radi na daljinu, ali i da promišlja koliko je ljudi, pa i učenika trenutno u samoizolaciji. Naglasila je da će tijekom školske godine brojni učenici, studenti, ali i nastavnici, završiti u samoizolaciji (ili zaraženi koronavirusom).

– Kakvi su trendovi za sljedeću školsku godinu? Samo u jednom polugodištu može se očekivati 50 000 ljudi u samoizolaciji, i to ako situacija ne bude gora nego sada. Među njima će biti tisuće učenika, studenata i nastavnika koji će barem dva tjedan provesti kod kuće. Samo od 26.6. do 10.7., znači u 15 dana, zaražena su 72 učenika u dobi od 6 do 18 godina, to znači da bi 70 razreda bilo u samoizolaciji da je trajala nastava u školama, dio je njene objave.

Treba se pripremati za mješoviti model

Divjak od tri scenarija iz spomenutog Akcijskog plana ističe onaj mješoviti, te smatra da se za njega treba pripremati. Taj će posao dočekati novog ministra, najizglednije Radovana Fuchsa.

– S jedne strane, škole i visoka učilišta ne treba zatvarati ako se mogu osigurati uvjeti za učenje i poučavanje u fizičkom okruženju jer pretpostavka je da većina bolje i poučava i uči „uživo“, a i pitanje je gdje će biti mala djeca dok roditelji rade. S druge strane, treba svima osigurati pravo na obrazovanje, a ne samo onima koji će smjeti biti u školama. Naime, nije vjerojatno da će svi moći biti u učionicama, što zbog prostornog ograničenja kako bi se osigurao potreban razmak, a što zbog toga što će mnogi učenici i nastavnici zbog samoizolacije trebati ostati kod kuće. Očekujemo da kod kuće ostanu i cijeli razredi. Očekujemo također da će ostati u samoizolaciji i, primjerice, nastavnik Matematike, a zamjene neće biti te treba osigurati da i taj nastavnik, jer je zdrav, izvodi nastavu. Dakle, mješoviti model iz Akcijskog plana provedbe nastave na daljinu ujedno je onaj za koji se trebamo pripremati na svim razinama obrazovanja, napisala je ministrica u odlasku.