Pretraga

Dobro poznati logo jedne od najmoćnijih kompanija svijeta izradila je studentica i to za mizernu naknadu

A- A+

Jedan od najprepoznatljivijih loga na svijetu zasigurno je onaj kompanije Nike – ‘swoosh’ ili u nas, kvačica. No, manje je poznato na koji je način upravo kvačica postala simbol pod kod kojim će Nikeove tenisice, trenirke ili neka druga sportska biti prepoznati u svakom kutku svijeta.

Nike logo

I dok se za kompaniju Nike zna gotovo u svakom kutku ovoga svijeta, ime Carolyn Davidson malo je kome poznato.

Plaća za najpoznatiji logo na svijetu: 35 dolara!

Izdvojeni članak

[FOTO] Najupečatljiviji dresovi i trenirke na Euru u Francuskoj

Davne 1971. na Sveučilištu Portland u američkoj saveznoj državi Oregon, Carolyn Davidson studirala je grafički dizajn, na koji se, igrom slučaja, prebacila s novinarstva. Suosnivač Nikea, Phil Knight, koji je tada na Sveučilištu bio i profesor, u jednom je razgovoru načuo kako Carolyn govori da si financijski ne može priuštiti set za slikanje uljanim bojama te joj preporučio da obavi posao za kompaniju Blue Ribbon Sports, Inc., preteču Nikea. Zadatak je bio izraditi dizajnerski logo za tenisicu, koji bi dobro prikazivao pokret.

Carolyn je profesoru ponudila pet različitih predložaka, od kojih je jedan bio i ‘swoosh’, odnosno kvačica. Upravo taj logo Knight je odlučio predstaviti kompaniji, kazavši kako mu se baš i ‘ne sviđa, ali s vremenom će ga prihvatiti.’

Za svoj rad i danas dobro poznati logo, studentica Carolyn bila je plaćena svega 35 američkih dolara, što bi nakon inflacije, u današnje vrijeme iznosilo oko 205 dolara.

Nike se ipak iskupio

Izdvojeni članak

Bile starke su out – sve Hrvatice i Hrvati sada nose ove tenisice

Carolyn je nakon toga nastavila surađivati s kompanijom Blue Ribbon Sports, koja je ubrzo postala Nike. Nakon velikog rasta Nikea i većih potreba za ljudskim kapacitetom u području dizajna, kompanija u tom sektoru angažira vanjsku agenciju John Brown and Partners, a Carolyn započinje suradnju s drugim klijentima.

No, dvanaest godina od nastanka loga, a nakon što Nike postaje globalno poznat, Knight je pozvao Carolyn na poslovni ručak. Ondje joj je darovao dijamantni prsten u koji je ugraviran logo kompanije i kuvertu s 500 dionica Nikea. U godinama koje su uslijedile, Carolyn je postala poznata i kao ‘The Logo Lady’, a 1995. Nike je iz svog loga uklonio naziv brenda i sada se on sastoji samo od kvačice koju je osmislila upravo Carolyn.