Pretraga

U dvorištu škole osvanuo neobičan uređaj zbog kojeg će nastava postati zanimljivija

A- A+

Rijetko se koja škola može pohvaliti da posjeduje meteorološku stanicu, a među njima je Strojarska i prometna škola u Varaždinu, gdje je takva stanica nedavno postavljena. Plan je koristiti ju u izvanučioničkoj nastavi, čime će učenici naučiti nešto novo, a kako smatraju u školi, ovo je samo jedan od načina kako nastavu učiniti zanimljivijom.

Meteorološka stanica Strojarske i prometne škole Varaždin | fotografija iz arhiva škole

U prosincu 2019. godine Ministarstvo znanosti i obrazovanja donijelo je odluku o dodijeli sredstva za nabavu nastavnih sredstava i opreme potrebnih za provedbu kurikuluma. Školama su dodijeljena gotovo 42 milijuna kuna, a mogle su ih utrošiti na didaktičke materijale i opremu, nastavna sredstva, pomagala, alate i uređaje. Među školama koje su dobile sredstva nalazi se i Strojarska i prometna škola u Varaždinu, kojoj je dodijeljeno 59 tisuća kuna.

Sredstva su u školu stigla početkom ove godine i zahvaljujući njima, kaže nam ravnateljica Snježana Klarić, nabavljena je stručna literatura, oprema i softver za izvođenje praktične nastave vezane uz predmet Skladišno poslovanje, alate i potrošni materijal potreban za izvođenje praktične nastave u školskim radionicama, geografske karte. No, učenike je ipak najviše razveselila – meteorološka stanica.

Izdvojeni članak

Školama dodijeljeno 41.884.200 kuna za opremu: Provjerite koliko je novca dobila vaša

Dio stanice u dvorištu škole, drugi u zbornici

Nabava meteorološke stanice bila je ideja nastavnice geografije, profesorice Ljerke Novak Belavić. U školi kažu kako profesorica Novak Belavić uvijek pronalazi načine kako geografiju učiniti zanimljivom strojarima i prometnjacima, pa je odmah krenula u potragu za najboljom meteorološkom stanicom koja se može kupiti sa sredstvima s kojima je raspolagala.

– Bilo je potrebno puno pretraživanja internetskih stranica i kontaktiranja mnogih osoba da bih konačno stupila u kontakt s ljudima koji su svoje kamere postavili diljem cijele Istre, kaže profesorica Novak Belavić.

U školi ističu kako je unatoč epidemiji i lockdownu, meteorološka stanica stigla na njihovu adresu u vrlo kratkom roku i tada je uslijedilo njezino postavljanje.

– Vanjska jedinica postavljena je u dvorištu škole, a unutarnja jedinica u školsku zbornicu. Vanjska jedinica ima mali solarni panel i bateriju koji omogućavaju kontinuirani i neometani rad meteorološke stanice. Unutarnja jedinica sastoji se od mini računala koje mora biti priključeno u struju i povezano na internet. Nakon postavljanja vanjske i unutarnje jedinice, zahvaljujući tehničkoj podršci ISTRA STREAM-a, objavljena je internetska stranica na kojoj se mogu saznati trenutni podaci o klimatskim elementima koje mjeri meteorološka stanica: temperaturi zraka, tlaku zraka, vlažnosti zraka, smjeru i brzini vjetra te oborinama, kažu nam iz Strojarske i prometne škole.

Izdvojeni članak

Strukovne škole dobivaju 343 milijuna kuna: Pogledajte u što će uložiti taj novac

Koristit će se za izvanučioničku nastavu

Dodaju, njihova je stanica spojena i na portal hrvatske meteorološke udruge Crometeo u postojeću mrežu automatskih meteoroloških postaja Pljusak.com, meteorološka mjerenja obavljaju se u stvarnom vremenu, a podaci su javno dostupni.

– Osim što učenici mogu u svakom trenutku pristupiti tim podatcima, planirana je i izvanučionička nastava tijekom koje bi učenici u dvorištu škole, na različitim lokacijama, termometrom mjerili, primjerice, temperaturu zraka. Dobivene rezultate učenici bi mogli usporediti s onima koje mjeri meteorološka stanica. Nakon mjerenja učenici bi analizirali dobivene vrijednosti i objašnjavali zašto postoje razlike u dobivenim vrijednostima. To je samo jedan od primjera kako nastavu učiniti zanimljivijom pomoću meteorološke stanice koju smo nabavili, navodi profesorica Novak Belavić.

Kako zaključuju iz ove Varaždinske škole, cilj im je uključiti se u GLOBE program koji predviđa redovita i kontinuirana mjerenja i opažanja učenika za dobrobit okoliša. U tom programu učenici mogu primijeniti svoja teorijska znanja i tako steći nove spoznaje i praktična iskustva.