Pretraga

Fotogalerija: Svi zagrebački tramvaji

A- A+

Zagrebački javni prijevoz uz autobuse od 1910. godine čine i električni tramvaji. Točnije 15 dnevnih i četiri noćne linije svakodnevno prevoze nekoliko tisuća putnika, a danas se po tračnicama kreće nekoliko tipova tramvaja. Neki su modeli nastali u tvornici Đuro Đaković ili Končar, a drugi su uvezeni iz Njemačke ili nastali u tadašnjoj čehoslovačkoj tvrtci ČKD Tatra.

Nekome je najdraži tramvaj ‘petica’ jer im najviše odgovara razmještaj sjedala, stariji vole niskopodne modele jer se ne moraju penjati stepenicama, a drugima su dragi stariji tipovi s plastičnim stolicama koje se zimi zagriju. U fotogaleriji možete pogledati sve tipove tramvaja kojima se svakodnevno voze Zagrepčani, a mi vam donosimo kratak povijesni prikaz o svakom modelu.

Izdvojeni članak

Tramvaji u Hrvatskoj: Zagrebačke linije koje su kroz povijest ukinute

  • TMK 101 je model tramvaja kojeg je u početku proizvodio ZET Zagreb, a kasnije preuzela tvornica Đuro Đaković u Slavnoskom Brodu. Vozila su bila u uporabi u Zagrebu, Osijeku i Beogradu.

  • Tatra T4 je tip koji je proizvodila tadašnja čehoslovačka tvrtka ČKD Tatra. Do 1987. godine proizvedeno ih je preko 2 500, a većinom su isporučeni u zemlje bivšeg SSSR-a, Rumunjsku, Hrvatsku i Njemačku.

  • Tatra KT4 proizvodila je ista čehoslovačka tvrtka, a nastalo je nekoliko njegovih inačica.

  • Düwag GT-6 uvezen je iz Njemačke jer je nedostajalo financijskih sredstava za nove modele. Proizvela ih je tvrtka DUEWAG AG, a svi su uvezeni iz Mannheima. Danas su samo dva vozila ovog tipa u upotrebi, a tri modela je otkupio Osijek.

Izdvojeni članak

Tramvaji u Hrvatskoj: Nekoć su vozili i Istrom i Dalmacijom

  • TMK 2210 je zglobnog model kojeg je izrađivala tvrtka Končar od 1994. do 2003. godine jedino za Zagreb. Na neki način ovaj je tip bio ključan za skupljanje iskustva kako bi se kasnije proizveo TMK 2200. Svih 16 vozila koji su u navedenom periodu proizvedeni još uvijek su u upotrebi, a najčešće ih prepoznajemo kao ‘stare petice’.

  • TMK 2200 prvi je niskopodni tramvaj konzorcija Crotram i dio je ZET-ova prijevoza od 27. travnja 2005. godine, a model je 13. srpnja svečano pušten u promet.

  • TMK 2200-K ili TMK 2300 je također niskopodni tramvaj kozorcija Crotram, no za razliku od prethodnog modela, kraći je za 11,26 metara. Drugim riječima ima dva modula manje.