Pretraga

Fuchs kaže da bi cjelodnevnu školu preporučio unucima: ‘Moje snahe se interesiraju hoće li tako biti’

A- A+

Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs gostovao je sinoć u Dnevniku HRT-a gdje je otkrio da se do kraja jučerašnjeg dana broj škola koje su se prijavile za eksperimentalnu provedbu cjelodnevne škole povećao na preko 40. Smatra da će do kraja radnog tjedna, kada istječe rok za prijavu, biti prijavljeno dovoljno škola. Osvrnuo se i na kritike učitelja i roditelja, a kazao je i da bi u cjelodnevnoj školi rado vidio svoje unuke.

Radovan Fuchs

Radovan Fuchs | screenshot: HRT

Proteklog tjedna Ministarstvo znanosti i obrazovanja izmijenilo je program cjelodnevne škole. Među najvećim je promjenama ona da će učenici u obvezni dio biti uključeni sat vremena kraće nego što je prvotno planirano. Produljen je i rok školama za prijavu na javni poziv – zatvara se ovoga petka. Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs sinoć je gostovao u Dnevniku HRT-a. Novinarki Sunčici Findak rekao je kako se do kraja jučerašnjeg dana za eksperimentalnu provedbu prijavilo preko 40 škola.

Fuchs: ‘Uz sve pojedine loše prognoze, bit će dovoljno škola’

–  Imamo najave da će ih biti još. Uz sve pojedine loše prognoze, bit će dovoljno škola, rekao je Radovan Fuchs za HRT.

Na pitanje novinarke ima li u školama koje će sudjelovati u eksperimentu apsolutnu podršku učitelja odgovorio je kako on to ne može znati jer je na školama bilo da provedu konzultacije sa zaposlenicima. Osvrnuo se i na brojne kritike učitelja tijekom javne rasprave.

– Mislim da kad netko bira učiteljski poziv, onda mu je u prvom redu ljubav prema djeci, prema tom pozivu na prvom mjestu. I sve što dovodi do poboljšanja i načina poučavanja, svima bi trebalo biti pod broj jedan. Koncept cjelodnevne škole ide prema tome da omogući što bolje obrazovanje djeci, da ih pripremi za nastavak školovanja, da im omogući kvalitetan život u obitelji i bavljenje svim ostalim aktivnostima. Djeca su do dva sata u školi gdje se rješavaju predavanja, pisanje domaćih zadaća i učenje. Nakon toga idu kući ili ostaju u daljnjem programu škole gdje treba organizirati niz aktivnosti. U tom smislu dana je široka autonomija svakoj školi da to kreira kako god ona misli da je najbolje te u suradnji s roditeljima organizira rad škole, rekao je ministar Radovan Fuchs za HRT.

Izdvojeni članak
učenik sjedi za laptopom

Informatika u cjelodnevnoj školi riješit će jedan veliki problem: ‘To je bila muka za nas, ali i nastavnicu’

Ministar kaže da bi cjelodnevnu školu preporučio i svojim unucima

Istaknuo je i da revolt roditelja dolazi od onog dijela njih koji su ‘uopće protiv ovog koncepta od samih početaka jer je kružio ogroman broj dezinformacija, ogroman broj krivih objeda i stvaranje klime da će djeca biti do 17 sati u školi, da uopće neće biti kod kuće’.

– Pa ste imali neke poznate ljude koji su rekli ‘neće nam nitko oduzimati djecu’ što nikad nije bila niti namjera. Međutim sjetite se kritika za vrijeme online nastave, upravo i roditelja koji su rekli da ne mogu poučavati djecu, za to nisu osposobljeni, nisu kvalificirani i to je točno. Škola je ta u kojoj se mora odvijati obrazovni proces, a odgojni neka se odvija kod kuće, rekao je Fuchs za HRT.

Na pitanje novinarke Findak bi li preporučio cjelodnevnu školu svojim unucima i rado ih vidio na takvoj nastavi, kaže:

– Naravno da bih, i ako hoćete moje snahe se interesiraju hoće li to tako biti, ali ja nisam siguran da će se njihove škole prijaviti, istaknuo je ministar Radovan Fuchs.

Prije izmjena u programu cjelodnevne škole na tu smo temu održali podcast, a možete ga poslušati u nastavku: