Pretraga

Gimnazijalci dobili ‘upute’ za brak koje su zabrinule roditelje: ‘Cilj je potaknuti kritičko razmišljanje’

A- A+

Na društvenim mrežama pojavila se fotografija zadatka kojeg su učenici dobili na satu etike u V. splitskoj gimnaziji ‘Vladimir Nazor’. Na njemu se nalazi tekst o braku i bračnom životu te prema kojim ‘pravilima’ brak treba izgledati i funkcionirati. Neke tvrdnje, poput one da nevjenčani parovi s djecom imaju veću vjerojatnost da počine samoubojstvo, zbunile su roditelje, a profesorica tvrdi kako je zadatak bio za vježbu kritičkog razmišljanja učenika.

Foto: Unsplash

‘Djeci neoženjenih parova prijeti veći rizik od depresije i psihičkih bolesti, samoubojstva, kriminala’. Ovo je samo jedna od ‘uputa za bračni život‘ koje su dobili učenici V. gimnazije ‘Vladimir Nazor’ u Splitu, kako prenosi Slobodna Dalmacija.

‘Oženjeni ljudi su zdraviji’

Navode da su učenici na satu etike dobili zadatak gdje su morali pročitati ‘pravila’ za brak, a nakon čega je papir s uputama završio na društvenim mrežama. U tekstu Slobodne Dalmacije stoji i kako su roditelji učenika dosta zabrinuti zbog onoga što piše na papiru.

‘Oženjeni ljudi su zdraviji’, ‘Iskoristi tečajeve za ženidbu koji se nude u religioznim grupama’, ‘Spolni odnosi prije braka donose mnogu prtljagu za sobom’, ‘Mnogi mladi ljudi koji su se upustili u spolne odnose prije braka žale zbog toga i voljeli bi da su čekali’, ‘Živjeti zajedno prije braka je povezano sa manje zadovoljstva u braku i većim rizikom od rastave’ i slične stvari.

Izdvojeni članak
učenik piše u bilježnicu u razredu

Ne, vjeroučiteljica nije tražila osmaše da biraju između Srbina i redovnika: Radi se o međunarodno poznatom zadatku

‘Cilj zadatka je bio razviti kritički duh kod učenika’

– Budući da je etika filozofska disciplina, i ovaj tekst kojeg su učenici na satu dobili imao je ulogu skandalona čija je svrha razviti kritički duh kod učenika, potaknuti ih na raspravu do koje dolaze ponekad potaknuti buntom. U raspravi je svaki komentar, argument, stav koji nije unaprijed ni od koga propisan dobrodošao i svakog učenika se uvažava. Svaka radnja ima svoj cilj i svrhu, pa je tako cilj i svrha rasprave na satu kojeg sam održala postignuta – svoje zaključke učenici donose sami. Ražalošćena sam činjenicom da me se zbog toga proziva i nastoji ukazati na kojekakve ‘zle namjere’, rekla je Snježana Goluž, profesorica etike koja je zadatak podijelila učenicima za Slobodnu Dalmaciju.

Dodala je i kako je poanta vježbe bila razvijanje kritičkog mišljenja kod učenika. Ravnateljica gimnazije, Ankica Kovač, za Slobodnu Dalmaciju je rekla kako nije primila nikakve primjedbe roditelja na zadatak gimnazijalaca.