Pretraga

Gimnazijalci dobili ‘upute’ za brak koje su zabrinule roditelje: ‘Cilj je potaknuti kritičko razmišljanje’

A- A+

Na društvenim mrežama pojavila se fotografija zadatka kojeg su učenici dobili na satu etike u V. splitskoj gimnaziji ‘Vladimir Nazor’. Na njemu se nalazi tekst o braku i bračnom životu te prema kojim ‘pravilima’ brak treba izgledati i funkcionirati. Neke tvrdnje, poput one da nevjenčani parovi s djecom imaju veću vjerojatnost da počine samoubojstvo, zbunile su roditelje, a profesorica tvrdi kako je zadatak bio za vježbu kritičkog razmišljanja učenika.

Foto: Unsplash

‘Djeci neoženjenih parova prijeti veći rizik od depresije i psihičkih bolesti, samoubojstva, kriminala’. Ovo je samo jedna od ‘uputa za bračni život‘ koje su dobili učenici V. gimnazije ‘Vladimir Nazor’ u Splitu, kako prenosi Slobodna Dalmacija.

‘Oženjeni ljudi su zdraviji’

Navode da su učenici na satu etike dobili zadatak gdje su morali pročitati ‘pravila’ za brak, a nakon čega je papir s uputama završio na društvenim mrežama. U tekstu Slobodne Dalmacije stoji i kako su roditelji učenika dosta zabrinuti zbog onoga što piše na papiru.

‘Oženjeni ljudi su zdraviji’, ‘Iskoristi tečajeve za ženidbu koji se nude u religioznim grupama’, ‘Spolni odnosi prije braka donose mnogu prtljagu za sobom’, ‘Mnogi mladi ljudi koji su se upustili u spolne odnose prije braka žale zbog toga i voljeli bi da su čekali’, ‘Živjeti zajedno prije braka je povezano sa manje zadovoljstva u braku i većim rizikom od rastave’ i slične stvari.

Izdvojeni članak
razred učenici učionica

Ne, vjeroučiteljica nije tražila osmaše da biraju između Srbina i redovnika: Radi se o međunarodno poznatom zadatku

‘Cilj zadatka je bio razviti kritički duh kod učenika’

– Budući da je etika filozofska disciplina, i ovaj tekst kojeg su učenici na satu dobili imao je ulogu skandalona čija je svrha razviti kritički duh kod učenika, potaknuti ih na raspravu do koje dolaze ponekad potaknuti buntom. U raspravi je svaki komentar, argument, stav koji nije unaprijed ni od koga propisan dobrodošao i svakog učenika se uvažava. Svaka radnja ima svoj cilj i svrhu, pa je tako cilj i svrha rasprave na satu kojeg sam održala postignuta – svoje zaključke učenici donose sami. Ražalošćena sam činjenicom da me se zbog toga proziva i nastoji ukazati na kojekakve ‘zle namjere’, rekla je Snježana Goluž, profesorica etike koja je zadatak podijelila učenicima za Slobodnu Dalmaciju.

Dodala je i kako je poanta vježbe bila razvijanje kritičkog mišljenja kod učenika. Ravnateljica gimnazije, Ankica Kovač, za Slobodnu Dalmaciju je rekla kako nije primila nikakve primjedbe roditelja na zadatak gimnazijalaca.

Gimnazijalci dobili ‘upute’ za brak koje su zabrinule roditelje: ‘Cilj je potaknuti kritičko razmišljanje’
Share via
Copy link
Powered by Social Snap