Pretraga

Globalna potraga za obrazovanjem: Izreal – uvedite sustav koji potiče izvrsnost i kreativnost

A- A+

Izrael je zemlja koja značajan dio proračuna izdvaja za obrazovanje, a dobar dio izvoza otpada na tehnološke inovacije. Gotovo svaka druga odrasla osoba u Izraelu ima diplomu točnije 46 posto stanovništva. Prošli tjedan u Zagrebu je gostovao čelnik izraelskog Centra za izvrsnost kroz obrazovanje Arnon Ikan te ponudio Hrvatskoj program kojim bi se dodatno motivirali odlični učenici u matematici i znanosti, da kroz obrazovni sustav razvijaju svoju kreativnost, istraživačke vještine, te bez obzira na područje u kojem će raditi, izrastu u prave lidere. Ovaj sustav su već prihvatile mnogobrojne škole u SAD-u i Singapuru, a zainteresirane u i druge zemlje.

www,jutarnji.hr

Izraelci se ubrajaju među najobrazovanije nacije svijeta, te su njihovi stručnjaci cijenjeni svuda u svijetu. Dobar dio izvoza koji ostvaruje ova zemlja upravo je rezultat velikih ulaganja u obrazovanje. Prije nekoliko dana u Hrvatskoj je gostovao čelni čovjek jeruzalemskog Centra za izvrsnost kroz obrazovanje Arnon Ikan te je tom prilikom ponudio program kojim oni sami nastoje odgojiti prave lidere, ali koji će biti osjetljivi prema potrebama zajednice. Već su svoj sustav primijenili u SAD-u i Singapuru s odličnim rezultatima.

Istovremeno s izvrsnim znanstvenim rezultatima koji postižu izraelski stručnjaci, ova zemlja prema istraživanjima relevantnih međunarodnih organizacija, ima najveći jaz između dobrih i loših učenika.

Internat samo za Izraelce

Institucija kojoj je Ikan na čelu, privatnog je karaktera, u formi je internata, ali ju pohađaju učenici iz cijele zemlje. Kako godišnja školarina iznosi osam tisuća dolara, Centar za izvrsnost nastoji da se cijena ne ispriječi izvrsnim učenicima, pa između 80 i 90 posto provincijske djece koja su u većini stipendiraju.

– Program je napravljen krajem 1990-ih. U Izraelu ga naš centar provodi zajedno s izraelskim ministarstvom obrazovanja i radi se po školama širom zemlje. Namijenjen je visokomotiviranim, odličnim učenicima u matematici i znanosti.

Provodi se od 4. do 9. razreda (od 10. do 15. godine). U ovom programu učenike ne bira Centar za izvrsnost, biraju ih njihovi nastavnici u školama.

Izdvojeni članak

Kolaps ‘Zemlje znanja’: U Hrvatskoj vlada obrazovni i znanstveni kaos

Mi osiguravamo materijale po kojima će nastavnici i učenici raditi, specijalno napravljene za te motivirane učenike tako da im budu poticajni, ne bi li u njima probudili još veći interes da razviju vještine kritičkog i znanstvenog razmišljanja. Zatim, mi obučavamo nastavnike metodologiji, kako s takvim učenicima raditi. Kad neka škola odluči implementirati naš program Izvrsnost 2000, mi počinjemo raditi s njihovim nastavnicima koji predaju matematiku i znanosti, rekao je za Jutarnji list Arnon Ikan nešto o programu koji su ponudili Hrvatskoj.

Izdvojeni članak

Najvažnije o srednjoškolskom obrazovanju

Pri njihovom centru u Jeruzalemu školuju se učenici od 10. do 12. razreda odnosno od drugog do četvrtog srednje. Mogu je pohađati samo građani Izraela, jer je njihova politika da djeca u dobi 15. – 16. godina ne odlaze predaleko od svojih domova.

Promoviraju volonterski rad te učenje kreativnog razmišljanja

Kao važnu kariku obrazovnog procesa pri instituciji kojoj je na čelu Ikan je naveo i volonterski rad, pod idejom da upravo rad bez naknade budi socijalno osjetljive osobine kod učenika te spremnost da svojim vještinama i znanjem pridonesu društvu. Kako je navedeno, prilikom implementacije svog programa naziva Izvrsnost 2000, provodi se trening nastavnog osoblja.

Ključno je da se djeci ne serviraju formule, nego da nastavnici daju samo generalne ideje i upute, a ostatak prepuste učenicima, koji samostalnim dolaskom do rješenja, razvijaju apstraktno i kreativno razmišljanje.

Prilikom posjeta Ikan je posjetio zagrebački ‘MIOC’ označivši je kao jednu od vodećih hrvatskih škola. Dodao je da upravo obrazovnim programom koji predlažu, o izdvajanju talentiranih učenika, ne bi bilo važno pohađate li MIOC ili bilo koju drugu srednju školu jer bi se izvrsnost promovirala na razini cijele države.