Pretraga

Gotove su prijave srednjih, nastavnici se žale na novi sustav: ‘Sada je puno kompliciraniji’

A- A+

Danima se na društvenim mrežama nastavnici žale na probleme u online sustavu za upise u srednje škole. Ponajviše zato što je došlo do promjene dijelova sustava za upise samo par dana prije početka prijava, a onda se dogodio i problem s učenicima koji imaju teškoće u razvoju i s njihovim rang listama. Iz CARNET-a su nam potrvdili kako je došlo do greške u algoritmu za upis učenika s teškoćama, ali da je najveći problem bio to što im ocjene nisu bile na vrijeme zaključene. Ministarstvo je za taj propust odgovornost prebacilo na škole.

Foto: Screenshot | Pixabay

I ove godine online upisi u srednje škole nisu prošli bez drame i problema. Očekivno, prvog dana je sustav bio preopterećen te je radio usporeno. Uz to, nastavnici se danima na društvenim mrežama žale na poteškoće s aplikacijom preko koje se osmaši prijavljuju u srednje škole, ponajviše zato što su se dijelovi sustava online prijave, kako kažu nastavnici, izmijenili samo par dana prije početka prijava.

‘Ja sam najbolje informacije o tome kada, kako i što treba pronašla u Facebook grupi’

Na društvenim mrežama se tako žale da je noviju verziju aplikacije za prijavu puno kompliciranije koristiti nego dosadašnju i da nisu dobili jasne upute za korištenje.

– Meni je ovo prvi susret s tom aplikacijom. Radila sam većinom u razrednoj nastavi, ali kolegica kaže da je prije bilo jasnije. Bilo je vidljivo, odnosno kvačicom označeno što učenici imaju i/ili što im je priznato kao i što im nedostaje. Danas je krenuo ispis prijavnica, a ja sam najbolje informacije o tome kada, kako i što treba pronašla u Facebook grupi, rekla nam je nastavnica iz osnovne škole koja je željela ostati anonimna.

Veliki problemi s upisom učenika s teškoćama u razvoju

Dodala je i kako to nije bio jedini problem i da je najveći bio taj što nastavnici u osnovnih školama nisu imali sve potrebne podatke, odnosno vremenik pa je nastala pomutnja s rang listama za učenike s teškoćama u razvoju.

– Dana 21. lipnja u popodnevnim satima stiže mail iz Ministarstva da do 23. lipnja učenicima s teškoćama u razvoju moraju biti zaključene ocjene. Znači da im je ukinuto pravo žalbe na te ocjene, a da ne spominjem da se ocjene utvrđuju na sjednici učiteljskog vijeća koje su neke škole imale tek 27. lipnja. Učenici su u nadležnim uredima bili upisani, njihov sustav zaključan skoro tjedan dana da bi 30. lipnja dobili obavijest od CARNET-a i neka djeca više nisu bila upisana ni na drugi izbor već treći, koji su mnogi stavili tek toliko jer su morali tri škole, objašnjava nam nastavnica.

Izdvojeni članak
roditelji racunalo

Imate pitanja oko upisa u srednje škole? CARNet je otvorio kanal gdje možete dobiti sve odgovore

‘Najviše posla imamo radi grešaka sustava zbog kojih često moramo komunicirati s roditeljima’

Upravo su zbog tog problema roditelji učenika s teškoćama kontaktirali CARNET.

– Osobno sam išla provjeravati rang za jednog učenika čiji se roditelji ne služe mailom te sam morala tati javiti kako ne može upisati željenu školu. Razgovarala sam telefonski i sa službenicom u županijskom uredu koja je bila susretljiva, ali i njoj je sustav zaključan i ništa ne može promijeniti. Srećom imam malo učenika, mala smo škola i kolegica koja ima također 8. razred i ja izvrsno surađujemo i sve odradimo skupa. Najviše posla imamo radi grešaka sustava, poput nepostojećih provjera predznanja za učenike, zbog kojih često moramo komunicirati s roditeljima, pokušati odgonetnuti o čemu se radi i naći rješenje problema, rekla nam je nastavnica.

Navodi i kako je još gora situacija s upisima u domove.

– Tu još uvijek ne znam što mi kao razrednici trebamo. Na stranici je bila obavijest iz rujna prošle godine sve do par minuta prije 12 sati 4. srpnja. Kada je počela prijava u sustav. Vremenik sam našla na stranici Učeničkog doma u Kutini jer mi tamo jedan učenik želi ići, poručila je nastavnica.

CARNET: ‘Nastavničko sučelje je isto tijekom cijelog upisnog tijeka’

CARNETU smo se javili s upitom oko ovih problema. Za sučelje aplikacije kažu kako je ono ostalo isto.

– Nastavničko sučelje je isto tijekom cijelog upisnog tijeka. Da bismo omogućili lakše navikavanje korisnika na novi sustav, pojedine funkcionalnosti su postale dostupne kako se bližio određeni ključni datum, kako korisnicima ne bi bile dostupne kartice koje im nisu bile potrebne za rad u periodima za koje one nisu namijenjene, pojašnjavaju iz CARNET-a.

Napominju i kako su svim administratorima, dakle školskim upisnim povjerenstvima, razrednicima osnovnih škola, ravnateljima, upute za rad dostupne unutar sučelja, a da je cijeli upisni proces ostao isti.

– Kao i svake godine, škole unose strukturu, uvjete upisa i ovjeravaju točnost, zatim unose evidenciju prije rangiranja, odobravaju razredne odjele i odrađuju evidenciju nakon rangiranja. Nazivi kartica i funkcionalnosti za te poslove ostali su većinom isti. Manje izmjene napravljene su radi poboljšanja procesa i preglednosti. Kandidatima su na javnom sučelju također dostupne upute za rad sa sustavom, a ondje se nalaze i brošure i svi drugi važni dokumenti za proces upisa, tvrde iz CARNET-a.

Izdvojeni članak
Medicinski fakultet Zagreb

Danas se pisao prijemni na Medicini: ‘Rezultat bih opisala formulom iz fizike – za slobodni pad’

‘Razumijemo kako je potreban period navikavanja na novi sustav’

Dodaju i kako su objave o upisima postavljane na CARNET-ovu web stranicu, CARNET-ove društvene mreže, a kao primarni kanal komunikacije s korisnicima je, kao i svih proteklih godina, korišteno javno i admin sučelje na koje su se pravovremeno postavljale sve obavijesti vezane uz upise.

– Sve obavijesti za administratore postavljane su na admin sučelje. Ove godine smo komunikaciju prema krajnjim korisnicima, odnosno kandidatima i njihovim roditeljima i dodatno intenzivirali uvođenjem Viber info-kanala na kojem brojimo preko 16.000 pratitelja, kažu nam iz CARNET-a.

Viber kanal su, ističe CARNET, izuzetno dobro prihvatili i administratori i kandidati. Dodalo su i kako razumiju da je potreban određeni period navikavanja na novi sustav.

– Ipak ističemo kako novi sustav ima optimiziranije sučelje, bolje kategorizirane podatke u odnosu na prošli sustav te intuitivniji i moderniji prikaz. CARNET-ov tim koji radi na upisima zapisuje svaki prijedlog za nadogradnju koji pristigne na CARNET-ov Heldpesk i oni će biti razmotreni za uvrštavanje na popis nadogradnji odmah po završetku jesenskog upisnog roka, poručili su iz CARNET-a.

‘Određenom broju kandidata s teškoćama u razvoju nisu na vrijeme zaključene ocjene’

Iz CARNET-a su nam objasnili i zašto je došlo do problema kod učenika s teškoćama u razvoju.

– Određenom broju kandidata s teškoćama u razvoju nisu na vrijeme zaključene ocjene te ih nisu imali u trenutku prvog rangiranja i time se nisu mogli rangirati na ljestvicama poretka. Također, naknadno su uočene manje nepravilnosti u kvotama kombiniranih razrednih odjela zbog greške u algoritmu aplikacije za prijavu i rangiranje kandidata s teškoćama u razvoju koju je izradio Fakultet elektrotehnike i računarstva, rekli su nam iz CARNET-a.

Nakon upozorenja FER je ispravio nepravilnosti i, kako tvrdi CARNET, 30. lipnja u 21 sat provedeno je ponovno rangiranje kako bi se svim kandidatima omogućio ravnopravan pristup upisima sukladno Državnom pedagoškom standardu i kako bi se osiguralo primjereno odvijanje nastave u kombiniranim razrednim odjelima.

– Svim je kandidatima s teškoćama u razvoju prije rangiranja upućena obavijest o razlozima ponovnog rangiranja te upute što da učine kada vide rezultate. Sveukupno se ponovno rangiralo 3.344 kandidata s teškoćama u razvoju. Novo rangiranje obuhvatilo je i oko 150 kandidata kojima ocjene nisu bile zaključene na vrijeme te im je omogućen ravnopravan pristup upisima, navode iz CARNET-a.

Izdvojeni članak
učenički dom

Uskoro kreću prijave za učeničke domove, neki učenici više ne ostvaruju izravan upis

Radi novog rangiranja pravo upisa ostvarilo je 394 kandidata više nego prilikom prvog rangiranja

No, ovi problemi doveli su do povećanja upisne kvote za ostale kandidate.

– Posljedično je radi novog rangiranja pravo upisa ostvarilo 394 kandidata više nego prilikom prvog rangiranja. Nažalost, 64 kandidata izgubila su pravo upisa u odnosu na prvo rangiranje, no te su kandidate i njihove roditelje naši agenti prioritetno kontaktirali putem telefona i e-pošte i objasnili im razloge zašto se to dogodilo, kao i da će se oni moći i dalje prijavljivati za upis u programe redovnim postupkom. Unutar sustava postavljena je i obavijest za sve kandidate s teškoćama u razvoju. U međuvremenu je 35 kandidata već prijavilo programe za koje, po trenutnom stanju na ljestvicama, ostvaruju pravo upisa. Ističemo kako nijedan kandidat s teškoćama u razvoju neće ostati neupisan, poručili su iz CARNET-a.

MZO: ‘Bilo je dovoljno vremena da se učenicima na vrijeme zaključe ocjene’

Zatim smo se obratili Ministarstvu obrazovanja i znanosti zbog problema kod upisa učenika s teškoćama u razvoju, odnosno oko prekasnog slanja obavijesti o tome kada se tim učenicima treba zaključiti ocjena.

– Prva obavijest o zaključivanju ocjena za učenike s teškoćama u razvoju za potrebe njihovog predrangiranja bila je postavljena u sustavu NISPUSŠ 15. lipnja 2022., dakle šest dana prije završetka nastave. Na dan 21. lipnja 2022. još uvijek oko 800 učenika s teškoćama u razvoju nije imalo zaključene ocjene, stoga je osnovnim školama taj dan upućen e-mail, odnosno druga obavijest, u kojemu se škole ponovno podsjeća i moli da učenicima s teškoćama u razvoju zaključe ocjene najkasnije do 23. lipnja 2022. kako učenici ne bi izgubili pravo upisa u srednju školu. Treća obavijest o zaključivanju ocjena za učenike s teškoćama u razvoju bila je postavljena u sustavu NISPUSŠ 22. lipnja 2022., dan nakon završetka nastave, kažu nam iz MZO-a.

Prema njihovim riječima, škole su dobile više od jedne obavijesti o potrebama zaključivanja ocjena za učenike s teškoćama u razvoju koji se rangiraju u ranijem postupku od ostalih učenika i da su imali dovoljno vremena da se učenicima na vrijeme zaključe ocjene.

– Osnovne škole dobile su tri obavijesti, a prvi su put upoznate s time prije završetka nastavne godine 15. lipnja 2022. i bilo je dovoljno vremena da se učenicima na vrijeme zaključe ocjene i da, po potrebi, osnovne škole organiziraju posebne sjednice za učenike s teškoćama u razvoju, poručili su iz Ministarstva.