Pretraga

Hrvati su treći najpesimističniji narod na svijetu

A- A+

Rezultati istraživanja vodeće svjetske agencije za istraživanje tržišta, Nielsena, pokazali su kako su Hrvati treći najpesimističniji narod na svijetu. Po indeksu pesimizma, ispred Hrvatske si samo Koreja i Mađarska, prenosi Jutarnji list.

Kad pogledate činjenicu kako su od Hrvata optimističniji čak i Grci, čija je zemlja skoro bankrotirala, zapitate se imamo li razloga biti toliko pesimistični. Istraživanjem Nielsena, vodeće svjetske agencije za istraživanje tržišta, došlo se do rezultata koji pokazuju kako su Hrvati treći narod u svijetu po indeksu pesimizma. Ispred nas se nalaze samo Koreja i Mađarska.

www.poslovni-savjetnik.com

Svaki peti Hrvat brine samo o ekonomiji

– Doista mi nije jasno zašto ste u tolikom strahu? Nielsenovo istraživanje pokazuje da su Hrvati među najpesimističnijim potrošačima na svijetu. Ovo mjerenje je barometar straha u zemlji i ne razumijem zašto je razina pesimizma tako velika, prokomentirao je rezultate Jean-Jacques Vandenheede, vodeći konzultant Nielsena.

Građane Hrvatske najviše brine sigurnost posla i poskupljenje režija, jer računi za struju, plin i grijanje neprestano rastu, a i cijena hrane je svakim danom sve viša. Svakom petom Hrvatu ekonomija je postala primarna briga, a kriza se uvukla u svakodnevnu komunikaciju.

Izdvojeni članak

Jeste li optimist, pesimist ili realist?

Oko 80 posto građana promijenilo navike potrošnje

Studija koja mjeri indeks povjerenja potrošača provedena je na više od 29 000 interenetskih korisnika i predstavlja populaciju od oko milijardu potrošača u 58 zemalja svijeta.

Indeks 100 je balans između pesimizma i optimizma, a Hrvatska se nalazi na nevjerojatno pesimističnom 41 bodu. Navedeni indeks pesimizma vrlo jednostavno otkriva kako taj narod funkcionira: što su pesimističniji, to više zatvaraju novčanike i režu potrošnju.

Čak 78 posto hrvatskih ispitanika je reklo kako je promijenilo navike potrošnje, a svaki drugi tvrdi kako troši manje na odjeću ili telefoniranje te traži jeftinije proizvode za istu cijenu.