Hrvatska može bolje: ‘Šustarove procedure podsjećaju na komesarijat’

Prošlog je tjedna ministar Šustar donio odluku o osnivanju povjerenstva na čelu kojeg će biti Dijana Vican i Matko Glunčić. Zadaća tog povjerenstva uključivat će analizu i provedbu ciljeva Strategije u dijelu ranog i predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja. Inicijatori prosvjeda podrške ovoj reformi tvrde kako takav potez dovodi do završne devastacije obrazovanog sustava u Hrvatskoj, budući da takvo povjerenstvo već postoji, a u Strategiji je jasno navedeno da je za formiranje Ekspertne radne skupine za provedbu Cjelovite kurikularne reforme nadležno Posebno stručno povjerenstvo za praćenje i provedbu Strategije koje bira članove temeljem javnog poziva. Procedure koje Šustar koristi, kažu, podsjećaju na komesarijat. Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti.

Prosvjed podrške CKR; foto: Srednja.hr

Organizacije civilnog društva okupljene u Inicijativu „Hrvatska može bolje“ oštro osuđuje najavu MZOS-a o imenovanju članova/ica novog Povjerenstva za analizu i provedbu Strategije u području predtercijalnog obrazovanja kao i povjerenstva koje će raditi na Cjelovitoj kurikularnoj reformi.

Podsjećamo ministra s tehničkim ovlastima, Predraga Šustara, kako je ovaj potez protivan unaprijed određenim demokratskim procedurama koje je dostigla Republika Hrvatska pri čemu prvenstveno mislimo na jasno opisane procedure definirane Strategijom znanosti, obrazovanja i tehnologije, zakonima, te pratećim pravilnicima i dokumentima.

Povjerenstvo za analizu i provedbu Strategije već postoji i osnovano je 2014. godine pri Uredu predsjednika Vlade RH, a u Strategiji je jasno navedeno da je za formiranje Ekspertne radne skupine za provedbu Cjelovite kurikularne reforme nadležno Posebno stručno povjerenstvo za praćenje i provedbu Strategije koje bira članove temeljem javnog poziva.

Ovakva odluka još jednom pokazuje kako ministar i Vlada s tehničkim ovlastima kojoj je izglasano nepovjerenje zanemaruje transparentne demokratske procedure, glas 50 000 građana/ki koji/e su jasno poručili kakvu obrazovnu reformu žele, negira postojanje tijela koja su osnovana pri Uredu predsjednika Vlade Republike Hrvatske i koja stručno i odgovorno obavljaju svoj posao o čemu je ministar obaviješten u više navrata, ignorira Zakone i nacionalne strateške dokumente usvojene u Hrvatskom Saboru, a pri tome omalovažava one koji su stvarni kreatori i provoditelji reforme u Hrvatskoj – učitelje/ice i obrazovne radnike/ce.

Jokić i ekspertna skupina dirljivim se pismom oprostili od kurikularne reforme

Ministar kojeg javnost već percipira kao najgoreg ministra obrazovanja u povijesti Hrvatske, uz svu štetu koju je dugoročno nanio obrazovnom sustavu Republike Hrvatske, ovim zadnjim postupkom još jednom pokazuje kako jedine procedure koje za njega vrijede i koje poznaje su one koje su se koristile u nekim prošlim vremenima, a koje više podsjećaju na komesarijat, nego na Ministarstvo u jednoj demokratskoj zemlji koja je članica EU. Ovakvim potezima dugoročno se devastira obrazovni sustav i uništava ogroman reformski potencijal kojeg je ova reforma imala tamo gdje je to bilo najvažnije – na terenu, među učiteljima/icama, roditeljima te učenicama i učenicima.

Inicijativa Hrvatska može bolje i dalje će nastaviti raditi na okupljanju dionika koji se zalažu za konsolidiranu demokraciju u kojoj je obrazovanje prioritet.

Osim toga, o ovom potezu ministra s tehničkim ovlastima Šustara koji odstupa od procedura stipuliranih u Strategiji znanosti, obrazovanja i tehnologije, Inicijativa će izvijestiti relevantne međunarodne institucije kojima je i Strategija i Cjelovita kurikularna reforma predstavljena.

Odgovori