Bivši voditelj obrazovne reforme Boris Jokić: Školu za život treba odgoditi do iduće godine

Gostujući u jučerašnjem Newsroomu na N1, bivši voditelj Cjelovite kurikularne reforme Boris Jokić komentirao je aktualnu reformu, tzv. Školu za život. Mišljenja je da bi još jedna godina pripreme prije uvođenja bila najbolje rješenje za sustav.

Bivši voditelj Kurikularne reforme Boris Jokić
Foto: Ivan Božić, srednja.hr

Boris Jokić, bivši voditelj cjelovite reforme školstva, ne slaže se u potpunosti s ovogodišnjim uvođenjem Škole za život – reformskog pothvata aktualne ministrice obrazovanja Blaženke Divjak. Sa svime, mišljenja je, trebalo pričekati godinu dana.

Potrebna je još jedna godina pripreme

Dodatnu bi godinu, kazao je Jokić u današnjem Newsroomu televizije N1, najbolje bilo iskoristiti za pripremu reforme. To bi za sustav, smatra, bilo najbolje.

Jokić o državnoj maturi i ministrici Divjak: 'Donijela je sramotnu odluku'

– O informacijama s terena najbolje znaju sami učitelji, ali da bi promijenili školu treba promijeniti ono što se uči, kako se uči, kako se ocjenjuje, i zato bi možda bilo najbolje da se frontalna primjena škole za život odgodi za jednu godinu. Ta godina ne bi bila izgubljena, i mislim da bi to bio pravi dobitak. Mislim da bi za sustav bilo najbolje dati još jednu godinu za pripremu, rekao je danas Jokić gostujući u Newsroomu televizije N1.

Dodaje i kako ovo njegovo mišljenje o dodatnoj godini pripreme sigurno nije opcija za resornu ministricu Divjak.

– Ministri kada govore o svojim pobjedama i porazima trebali bi osvijestiti koja je njihova uloga u ovom društvu. To je pozicija ministra koja je samo trenutna, i zato bi trebalo razmišljati i voditi se dobrobiti cjelokupnog sustava odgoja i obrazovanja. Kada postavite stvari tako da se brine o učenicima, odgojno obrazovnim radnicima, roditeljima, to nije poraz, to je pobjeda, izjavio je Jokić.

Jokić: Od reforme se ne može očekivati uspjeh

Uz malo sloge i volje, nastavio je Jokić, reforma školstva mogla je biti nešto veliko. No, s obzirom na cjelokupnu političku situaciju od cijelog projekta Škola za život, kaže, ne može se očekivati mnogo uspjeha.

– Mislim da je teško očekivati uspjeh i to ne zbog političkih razmirica, nego zbog toga što se nije uspjelo doprijeti do škola, do odgojno obrazovnih radnika i osposobiti ih za ovaj način rada. Puno se stoga ovdje radi stihijski, u zadnji tren, ili se uopće ne radi. Nije se adekvatno pristupilo edukaciji učitelja, a i ako oni pogledaju kakva je komunikacija u javnom prostoru, vidjet će da se ne slažu svi oko toga što je dobro. Ministrica i ministarstvo s jedne strane i koalicijski partner koji govori nešto u potpunosti drugo, pa ne čudi što čovjek koji treba promijeniti način poučavanja i učenja može reći da od toga neće biti ništa, tvrdi Jokić.

Unatoč tome što je čak 80 posto roditelja zadovoljno Školom za život, kako se hvali Ministarstvo, Jokić navodi da je na terenu situacija ponešto drugačija jer su mnogi nastavnici i ravnatelji zbunjeni.

– Dva su nužna uvjeta za evaluaciju. Ako ja sam nešto radim i sam evaluiram, pitanje je je li to objektivno. Jedno je kada radite intenzivno sa 70 škola, a drugačije je kada dođete na puni dijapazon od 1200 škola, a to je velik zalogaj i za mnogo bolje ustrojene sustave od našeg. To znači da morate doći i do podružnih škola u okolici Ploča, gdje su također odgojno obrazovni radnici i učenici, a da bi do njih došli potreban je intenzivan rad uživo, a to sve nedostaje, zaključio je Jokić.

Odgovori