Pretraga

Čudo od učenika – brodski gimnazijalac uspješan u svemu čega se uhvati

A- A+

Učenik 4. razreda Gimnazije „Matija Mesić“ iz Slavonskog Broda Vedran Mihal na natjecanjima iz geografije sudjeluje od petog razreda osnovne škole te otad niže uspjeh za uspjehom. Onaj najveći svakako je Međunarodna geografska olimpijada u Krakowu 2014. godine na kojoj je osvojio zlatnu medalju. No Vedran je uspješan i u mnogim drugim područjima – od šeste godine svira klavir, a sve ukupno sudjelovao je na dvadesetak državnih natjecanja iz raznih područja.

Vedran Mihal

Puno truda ulaže da bi postigao takve zapanjujuće rezultate – Vedran Mihal dosad je na državnim natjecanjima tri puta osvojio prvo, a dva puta drugo mjesto iz geografije. Osiguralo mu je to plasman u hrvatski olimpijski tim. Za ulazak u taj četveročlani tim potrebno je u četiri prethodne godine sudjelovati na najmanje tri državna natjecanja iz geografije i od toga najmanje jednom osvojiti jedno od prva tri mjesta. Njegovo prvo međunarodno natjecanje bilo je u Kyotu gdje je osvojio srebrnu medalju 2013. Već godinu dana poslije u Krakowu osvaja i zlatnu medalju. Postignuće je još veće kada uzmemo u obzir da je na olimpijadi sudjelovalo 144 učenika iz 36 zemalja svijeta.

Zbog olimpijade propustio i maturalac

– Međunarodna olimpijada po mnogim se stvarima razlikuje od državnog natjecanja u Hrvatskoj. Dok se državno natjecanje sastoji od pismenog i praktičnog testa, natjecateljski dio olimpijade odvija se tri dana i sastoji od tri dijela: pismeni, terenski i multimedijalni test. Sva pitanja i odgovori moraju biti na engleskom jeziku. Terenski test sastoji se od dva dijela. Prvi dio odnosi se na obilazak zadanog prostora i izradu zemljovida, a drugi dio najčešće se odnosi na prostorno planiranje vezano uz taj prostor. Multimedijski test sastoji se od četrdeset pitanja s četiri ponuđena odgovora. Uz svako pitanje zadani su grafički prilozi – najčešće slike, grafovi, tablice i kratki videozapisi, opisao nam je Vedran koji je zbog olimpijade propustio maturalno putovanje u Španjolsku, no nije mu žao zbog toga.

Njegovi su interesi šaroliki – dosad je sudjelovao na dvadesetak državnih natjecanja iz matematike, programiranja, fizike, informatike, geografije, povijesti i hrvatskog jezika. Osvojio je sedam prvih te nekoliko drugih i trećih mjesta. Kada je imao samo šest godina, počeo je svirati klavir. Danas pohađa četvrti razred Glazbene škole Slavonski Brod.

Uživa u svemu čime se bavi

– I u tom sam području sudjelovao na brojnim regionalnim, državnim i međunarodnim pijanističkim natjecanjima te na natjecanjima iz solfeggia i povijesti glazbe. Osvojio sam mnoge prve, druge i treće nagrade. Teško mi je odabrati nešto što mi je najdraže, uživam u svemu čime se bavim, rekao nam je Vedran.

Uz sve obaveze na natjecanjima Vedranov prosjek nikada nije bio ispod 5,0. Sve to omogućuje mu da bira fakultet koji želi upisati, no još nije siguran što će studirati. Konačnu odluku nije donio, ali kaže da ga više privlače prirodne od društvenih znanosti. Volio bi određeno vrijeme studirati ili raditi u inozemstvu, siguran je da bi mu to predstavljalo izuzetno iskustvo, no nakon toga volio bi se vratiti u Hrvatsku.

– Mi smo velika škola koja ima oko 900 učenika i svake godine njih 20 do 30 pozvano je na državna natjecanja. Naši su učenici uspješni u svim područjima. Ponosan sam na sve njih, pa tako i Vedrana, pogotovo zato što svoje znanje prenose dalje i pomažu drugim učenicima, rekao nam je ravnatelj Gimnazije „Matija Mesić“ Goran Zavor.

Mladi trebaju manje visiti na društvenim mrežama, a više misliti na budućnost

Ostali učenici i Vedranovi prijatelji ponosni su na njegove uspjehe i pružaju mu veliku podršku. Svoje slobodno vrijeme Vedran provodi upravo s njima.

– Mladim ljudima želim poručiti da trebaju provoditi puno manje vremena na društvenim mrežama, a više energije uložiti u svoju budućnost, kaže Vedran koji svoj uspjeh ne doživljava kao opterećenje, već kao poticaj, dok za uživanje uvijek može naći vremena.