Pretraga

Grupacija nakladnika školskih udžbenika: Ministarstvo nas nije uključilo u izradu novog Zakona o udžbenicima

A- A+

U organizaciji Grupacije nakladnika školskih udžbenika u okviru Zajednice nakladnika i knjižara  pri Hrvatskoj gospodarskoj komori održan je okrugli stol o reformi obrazovanja pod nazivom Reforma obrazovanja – kakvo je prolazno vrijeme? Raspravljalo se o novom Zakonu o udžbenicima, digitalnoj transformaciji škola te kadrovskoj i tehničkoj pripremljenosti škola za obrazovnu reformu.

Foto: PR

Grupacija nakladnika školskih udžbenika organizirala je okrugli stol na kojem se govorilo novom Zakonu o udžbenicima i općenito, reformi obrazovanja.

O ključnim temama reforme obrazovanja koju je započelo Ministarstvo znanosti i obrazovanja govorili su Radovan Fuchs, posebni savjetnik predsjednika Vlade, Zdenko Ljevak, predsjednik Grupacije nakladnika, Martina Kolar Billege, tajnica Udruge autora, Dora Kršul, novinarka na portalu Srednja.hr, Lilijana Radobuljac, profesorica hrvatskoga jezika u Tehničkoj školi Nikole Tesle u Vukovaru te Jelena Ivaci, ravnateljica Osnovne škole bana Josipa Jelačića u Zagrebu.

Podržavaju reformu, ali komunikacija je loša

Izdvojeni članak

Nepismeni HNS-ovci branili ministricu Divjak od nastavnika nezadovoljnih njezinom ‘reformom’ udžbenika

Zdenko Ljevak, predsjednik Grupacije rekao je da nakladnici u Hrvatskoj daju maksimum da zadovolje sve potrebne korake u obrazovnoj reformi, ali da niti u jednom trenutku nisu dobili hodogram aktivnosti što se od njih i u kojem roku očekuje.

– Mi u potpunosti podržavamo reformu obrazovanja kao i ideju digitalne transformacije koju smo i sami, ne čekajući odluke Ministarstva, započeli još prije 5 godina, stvaranjem digitalnih udžbenika. Ministarstvo se treba osloniti na naše veliko iskustvo i znanje u kreiranju obrazovnih sadržaja, jer možemo značajno doprinijeti kvalitetnoj i uspješnoj obrazovnoj reformi. Dosadašnja priprema Zakona o udžbenicima odvijala se bez nas, bez autoriteta autora i time smo struku posve ostavili po strani, a tako se ne radi nigdje na svijetu. Za nas su pitanja o reklamiranju u udžbenicima srednjih škola, gramaži papira i ukidanju radnih bilježnica kao obveznog nastavnog materijala u potpunosti promašena.  Da bi reforma bila uspješna moramo kvalitetno pristupiti svim ovim pitanjima, izjavio je Ljevak.

Dodao je da je stav nakladnika da je reforma svakako potrebna našem obrazovnom sustavu kao i kvalitetna prilagodba digitalnom okružju.

– Čini se da su sve poteškoće do kojih je sad došlo, nastale zbog manjkave komunikacije s institucijama i stručnjacima koji dobro poznaju sustav i koji su mogli na vrijeme upozoriti na neke poteškoće. Ne bih ulazio u procjene kakvo je prolazno vrijeme reforma općenito, ali mogu reći da je što se tiče udžbenika stanje prilično konfuzno i da nakladnici još uvijek ne znaju za koje razrede i predmete trebaju predati udžbenike 1. ožujka 2019. godine, a ni predmetni kurikulumi još nisu doneseni, kazao je Ljevak.

‘Priča o gramaži i torbama je pogrešna’

Izdvojeni članak

Pročitajte mail ravnateljima: Ministarstvo plaća 15 posto više profesorima iz takozvane reforme ‘Škola za život’

Radovan Fuchs, posebni savjetnik predsjednika Vlade, napomenuo je da edukacije nastavnika nikad nije bilo dovoljno te da trebamo povećati društveni status nastavnika te dopustiti struci da kvalitetno i na vrijeme odradi svoj posao.

– Svaka reforma će početi i pasti na nastavnicima. Mi smo trenutno pod velikim vremenskim pritiskom. Ekspertna radna skupina radi ubrzano, ali kvalitetnim pristupom. Reforma obrazovanja je previše ozbiljna stvar da bi se implementirala dok svi dokumenti nisu u potpunosti usuglašeni i razumljivi svima. Izradu udžbenika treba prepustiti pravilima struke, a ne ih definirati gramažom, kao što predviđa novi Zakon, kazao je Fuchs.

Dora Kršul s portala Srednja.hr smatra da je priča o gramaži i torbama pogrešna.

– Treba osigurati da učenici mogu odlagati torbe u školama, a ne inzistirati na gramaži. Tjedan dana prije početka škole nakladnike se optuživalo za kašnjenje u isporuci udžbenika. A po čemu će nakladnici raditi udžbenike, kad još nije poznato koji razredi idu u frontalnu primjenu i nije gotova evaluacija eksperimenta. Puno je otvorenih pitanja, a rokovi su kratki. Problem je i u tome da se nastavnici boje javno govoriti o reformi. To dovoljno govori o stanju u cijelom resoru. Ministarstvo treba saslušati kritike. Pristup je polovičan, moj dojam je da Ministarstvo radi navrat-nanos, naglašava Kršul.

Zdenko Ljevak iz Grupacije nakladnika na kraju je zaključio da nakladnici očekuju direktno uključenje u izradu Zakona o udžbenicima i svih Pravilnika, realan dogovor oko uvođenje novih udžbenika u sve škole te uvođenje stručnjaka u raspravu o potrebnim radnim udžbenicima i radnim bilježnicama.