Pretraga

Istraživanje pokazalo da mladi Hrvati većinom ne vole putovati sami

A- A+

Svi znaju da mladi diljem svijeta vole putovati. Često se upuštaju u nove avanture i otkrivaju nove zemlje, a najčešća slika koju svi imaju je skupina mladih backpackera, koji spontano putuje i upoznaje svijet, no kako putuju mladi Hrvati? Način putovanja i navike mladih Hrvata istražila je sociologinja Tea Marasović u svom diplomskom radu.

huffingtonpost.com

Izdvojeni članak

AutoHop savjetuje kako putovati više uz ograničen budžet

Kako putuju mladi Hrvati, istražila je sociologinja Tea Marasović, koja se tom temom bavila u svom diplomskom radu na Sveučilištu u Splitu i usporedila navike mladih Hrvata i mladih u svijetu.

 Promjena okoline i avantura najčešći motivi za putovanje

U svom je diplomskom radu sociologinja Tea Marasović analizirala ankete koje je riješilo 804 mladih u Hrvatskoj, u dobi od 18 do 29 godina, a koristila se internetskom anketom na Facebooku i dubinskim intervjuom. Istraživanje je pokazalo da mladi najčešće putuju kako bi promijenili okolinu i odmaknuli se od uobičajenog okruženja i doživjeli avanturu. Osobni razvoj i ulaganje u sebe je također važan element putovanja, kao i stjecanje novih iskustva te upoznavanje novih kultura i ljudi. S time se slaže i Sven, koji sa svojom djevojkom Dunjom često putuje, a ljubav prema putovanjima spojila ih je s novim prijateljima iz Francuske, koje su upoznali u hostelu. Njihovi su ih prijatelji ugostili u Francuskoj, a kasnije su i oni došli u Hrvatsku.

– Posjetili su nas već dva puta i oduševili se. Pri posjetu našim Brelima rekli su nam kako smo im postavili veliki izazov da nam pokažu nešto ljepše u Francuskoj, koja je nama pojam za prekrasnu zemlju, a kasnije ih nismo mogli odvući ni sa dubrovačkih zidina, prisjeća se Sven i ne krije ponos i uzbuđenje. Više od 95 posto mladih složilo se da putovanja obogaćuju čovjeka, a više od dvije trećine ispitanika, putovanja smatra dijelom životnog stila osobe.

– Putovanja više nisu luksuz, stvar je jedino prioriteta i truda uloženog u pretragu što jeftinijih avionskih karata i smještaja na internetu, smatra Sven. Na putovanjima imaju jedno jedino pravilo, što jeftiniji smještaj pronađu, toliko duže ostaju na putu i to imaju je veći budžet za ostale stvari, kaže Sven i dodaje da im za nekoliko sati sna nije ni potreban veliki komfor.

edu-active.com

Životni standard diktira učestalost putovanja

Kada stignu na željeno odredište, gastronomska iskustva postaju prioritet, pa Hrvati uživaju u jelu i piću, što se u istraživanju pokazalo kao najčešća aktivnost, u koju se upušta gotovo 40 posto mladih koji putuju. Uz upoznavanje novih okusa, četvrtina mladih Hrvata redovito posjećuje muzeje i galerije, a trećina ih se odluči za uspomenu s putovanja u obliku kupovine suvenira. Za spomenute aktivnosti, preko 40 posto mladih potrošit će između 100 i 300 eura na putovanju. Studentski budžeti su uglavnom ograničeni, s čime se slaže preko 80 posto ispitanika, koji bi voljeli češće putovati da im to financije dopuštaju.

Hrvati najradije putuju u društvu

Putovati sam na više mjeseci ili na godinu dana je uobičajenu u zemljama anglosaksonskog govornog područja. Mladi Australac Scott (27), koji je sudjelovao u istraživanju, pojašnjava turističke navike mladih u Australiji. Važni su, smatra, kulturni i povijesni razlozi, i samostalnost, dobrom radna etika ali istovremeno i opušten karakter. Australija je mlada država, nastala u 18. stoljeću i nema bogatu kulturno-povijesnu baštinu kao zemlje Starog kontinenta, stoga im je Europa glavno odredište na putovanjima.

– Mislim da to ima dosta veze s osobnošću, mi smo veliki ‘risk takers’, volimo avanturu i adrenalin koji je prati. Ja volim biti izvan svoje udobne zone i volim činjenicu da ne znam što je iza ugla, kaže Scott.

Za Hrvate je situacija nešto drugačija, najčešće putuju s prijateljima ili s partnerima, a preko 40 posto mladih i s obitelji. Ne čudi s toga, da se trećina ispitanika nikad ne bi odvažila na samostalan odlazak na putovanje, kao razloge navode da bi im nedostajalo društvo, bilo bi im dosadno na putovanju da putuju sami. S druge strane, skoro petina ispitanika ističe sigurnosne razloge, strah ih je putovati bez drušva, a to je potvrdila i Sanja (24), koja je također sudjelovala u istraživanju.

– Da mi se otvori neka mogućnost, putovala bih na par dana sama, ali na više mjeseci – nikako. Bar u ovoj fazi to me ne privlači uopće. Iz sigurnosnih ali i jednostavno praktičnih razloga. Ako ti je dobro, sam si. Ako ti je loše, sam si. Nemaš s kim to podijeliti, smatra Sanja i dodaje da je glavna razlika između mladih Australaca i Hrvata financijske prirode, jer si mladi u Hrvatskoj ne mogu priuštiti takva višemjesečna putovanja kojima su skloni Australci.

Izdvojeni članak

Zbog ljubavi prema putovanjima, ljubavni je par ‘otputovao’ u poslovne vode

triphobo.com

Fleksibilna putovanja u samostalnom aranžmanu

Istraživanje je pokazalo da 10 posto ispitanika uopće ne putuje, a više od trećine ispitanika putuje jednom godišnje. Dva ili tri puta godišnje putuje gotovo 40 posto ispitanika, a sličan je i postotak mladih koji putuju 4 ili 5 puta godišnje. Mladi Hrvati putuju podjednako u Hrvatsku i inozemstvo, a preko 70 posto ispitanika putuje u Europu.

Na putovanje dvije trećine mladih preferira odlaziti u vlastitom aranžmanu, dok se 7,3 posto ispitanika na aranžmane turističkih agencija. Gotovo polovica mladih smatra da mnogo kvalitetnije upoznaju destinaciju kad putuju samostalno, a 68,5 posto smatra da im samostalna putovanja omogućuju prilagođavanje itinerara svojim željama i potrebama i više komunikacije s lokalnim stanovništvom i upoznavanje lokalne kulture. Fleksibilnost i spontanost samostalnih putovanja preferira gotovo 80 posto mladih iz Hrvatske, ali 47,3 posto ispitanih ipak voli unaprijed znati što će na destinaciji raditi.

Trendovi kasne u Hrvatskoj

Preko 40 posto mladih planskih pristupa odabiru putovanja, a njih 26 posto ima ležerniji pristup, odluku o putovanju donose spontano, odnosno često se odluče u zadnji tren. Pri planiranju putovanja mladim Hrvatima najvažniji su kritiriji novac i vrijeme kojim raspolažu, a informiranje o destinaciji preko dvije trećina ispitanika radi putem interneta. Ljeto je mnogima najdraže godišnje doba i vrijeme u kojem mladi Hrvati najradije putuju. Istraživanje je pokazalo da mladi u Hrvatskoj i uglavnom nisu informirani o mogućnostima besplatnog smještaja poput Couchsurfinga, koji je vrlo raširena praksa kod mladih u inozemstvu, no trećina bi Hrvata to voljela isprobati u budućnosti.