Ministrica obrazovanja Divjak odgovorila biskupu Košiću: Svatko nek se drži svojih nadležnosti

Nakon što je u svojoj propovijedi za Veliku Gospu ovoga četvrtka biskup Vlado Košić otvoreno kritizirao reformu obrazovanja, tzv. Školu za život, reagirala je resorna ministrica Blaženka Divjak. Poručuje kako se Školom za život nastoji svoj djeci pružiti šansa za kvalitetno obrazovanje. Pravo svakog djeteta na obrazovanje, odnosno jednake šanse za kvalitetno obrazovanje, ističe, nitko mu ne smije oduzeti.

Blaženka Divjak | Foto: srednja.hr
Biskup Košić se obrušio na reformu obrazovanja: ‘Papa je poručio da trebamo poći u Marijinu školu’

‘S obzirom na objave vezane uz odgojnu ulogu škole te ulogu moderne tehnologije u obrazovanju valja se podsjetiti da prema hrvatskim zakonima i međunarodnim konvencijama svako dijete ima pravo na obrazovanje’. Uvodna je to rečenica reakcije ministrice obrazovanja Blaženke Divjak na propovijed biskupa Vlade Košića s blagdana Velike Gospe, u kojem je kritizirao reformu Školu za život te uvođenje informatičkih gadgeta u škole.

– Djeca imaju pravo na dotok informacija ili sadržaja utemeljenih na suvremenim znanstvenim i obrazovnim standardima važnim za potpun i skladan razvoj njihove osobnosti, a koje se prenose na objektivan, kritički i pluralistički način. Zadaća je javnog školskog sustava da bude neutralan i uravnotežen te da omogući djetetu ostvarivanje tog prava, piše Divjak u svojoj objavi.

‘Cilj je reforme pružiti jednake šanse za kvalitetno obrazovanje’

Nadalje ističe kako su se upravo spomenutim načelima u Ministarstvu i vodili kada su pripremali reformu školstva, a sve u skladu sa zakonima i propisima.

– Osnovni ciljevi kurikularne reforme su osposobiti učenike za bolje suočavanje sa zahtjevima 21. stoljeća u profesionalnom, društvenom i osobnom životu što podrazumijeva da je učenik sposoban rješavati kompleksne probleme i kritički promišljati, učiti i biti inovativan i kreativan, ali i učiti i raditi u zdravoj suradnji s drugima. Cilj je, također, pružiti jednake prilike za kvalitetno obrazovanje svim učenicima u Hrvatskoj, stoji dalje u objavi.

U kontekstu 21. stoljeća, ističe ministrica, to podrazumijeva određenu digitalizaciju u skladu s pedagoškim standardima. Bez toga, tvrdi, naši učenici neće biti konkurentni na tržištu rada jer sada se za većinu usluga pretpostavlja online upotreba.

‘Nitko ne smije djeci oduzeti pravo na jednake šanse’

Škola se i Crkva u svemu ne trebaju složiti jer imaju različite resore, ističe Divjak, baš kao što ministari i biskup imaju različite nadležnosti. No, jedno je sigurno. Jednake šanse za kvalitetno obrazovanje djeci nitko nema pravo oduzeti.

– To pravo na jednake prilike nitko nema pravo djeci oduzeti. Javni školski sustav mora odgajati i obrazovati učenike u skladu s općim kulturnim i civilizacijskim vrijednostima, ljudskim pravima i pravima djece, osposobiti ih za življenje u multikulturalnom svijetu, za poštivanje različitosti i toleranciju te za aktivno i odgovorno sudjelovanje u demokratskom razvoju društva, istaknula je.

Na kraju ističe i kako se o domoljublju uči djelima, a ne riječima.

Odgovori