Pretraga

Rad srednjoškolca ‘Je li moj instrument dobro ugođen’ osvojio prvo mjesto na natjecanju ‘Znanstvenik u meni’

A- A+

‘Je li moj instrument dobro ugođen’, rad učenika Matije Pongračića  iz Prve gimnazije Varaždin odnio je pobjedu na natjecanju ‘Znanstvenik u meni’. Odgovor se tražio u znanosti da bi se što bolje mogla razumjeti umjetnost.

Svečanost dodjele nagrada (Foto: Educateam)

Educateam, tvrtka za podršku te razvoj stručnih i osobnih vještina, prošlog je petka u zagrebačkom hotelu Panorama organizirala natjecanje srednjoškolaca u komunikaciji znanosti „Znanstvenik u meni“.

Cilj projekta natjecanja bio je približiti znanost i STEM područja svim polaznicima srednje škole, kao i poraditi na smanjenju općedruštvenih predrasuda o tome za koga je znanost „rezervirana“, odnosno tko se njome može baviti. Osim toga, organizatori su budućim znanstvenicima željeli omogućiti priliku da uvježbaju svoje komunikacijske vještine i tako zainteresiraju svoje okolinu za teme koje ih zanimaju. Konačno, glavna svrha projekta bila je stvaranje novog i drugačijeg pogleda na znanost hrvatskim srednjoškolcima, a posebice skupinama koje su u prošlosti imale manje šanse za bavljenjem znanošću, poput učenika slabijeg imovinskog statusa.

Približavanje znanosti mladima

Izdvojeni članak

[Ideja godine ’18] Zagrepčani dizajnirali društvenu igru s kojom bi i ponavljanje gradiva u školi moglo postati zabavno

Projekt je vodio mladi Mario Borna Mjertan, dobitnik nagrade i priznanja Ministarstva znanosti i obrazovanja za ostvaren izniman uspjeh na državnoj maturi u školskoj godini 2017./2018., a danas student matematike na Prirodnoslovno-matematičkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu.

U prvoj fazi natjecanja, sudionici su morali osmisliti kratak prezentacijski nastup koji objašnjava temu po njihovom izboru i poslati ga uz prijavu, a kategorije iz kojih je nastup bilo moguće predati su humanističke znanosti, kemija i srodne znanosti, fizika i srodne znanosti, biologija, matematika, informatika, medicina i srodne znanosti, elektrotehnika te ostale prirodoslovne i tehničke znanosti.

Radove je u prvoj fazi natjecanja, uz glasovanje javnosti, ocjenjivao stručni žiri. Činili su ga prof. dr. sc. Ivica Puljak, suradnik u CERN-u te fizičar i redoviti profesor na Fakultetu elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Splitu, prof. dr. sc. Jasna Puizina, biologinja i redovita profesorica na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu Sveučilišta u Splitu, doc.dr.sc. Franka Miriam Brueckler, matematičarka i docentica na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, doc.dr.sc. Vera Musil, specijalist školske medicine i docent pri Medicinskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu te već spomenuti Mario Borna Mjertan, student matematike na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu i voditelj projekta Znanstvenik u meni.

Finale u Panorami

Osmero natjecatelja čiji su radovi prikupili najveći broj bodova pozvano je na završnicu natjecanja organiziranog pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja RH, Educateama, Medical Intertradea, Odašiljača i veza, Školske knjige i Evotv-a.

Srednjoškolci su prezentacijama oduševili i publiku i stručni žiri, kojeg su tom prigodom činili doc. dr. sc. Vlatka Roška, dipl.oec, docent pri Sveučilištu Sjever, mag. chem Nikolina Šoštarić, doktorand na katoličkom sveučilištu u belgijskom Leuvenu, te doc. dr. sc. Vera Musil i Mario Borna Mjertan.

Prvo je mjesto osvojio rad učenika Prve gimnazije Varaždin, Matije Pongračića. Rad pod nazivom „Je li moj instrument dobro ugođen?“ bavi se temom koja je bila osobni izbor te izazov natjecatelja. Odgovor se tražio u znanosti kako bi se što bolje mogla razumijeti umjetnost.

Pobjednik natjecanja predstavlja svoj projekt (Foto: Educateam)

Na drugom je mjestu završio rad učenice Srednje strukovne škole Varaždin, Patricije Požgaj. U sklopu rada naslovljenog „Zašto vrsta Homo sapiens L. želi biti plavuša“, učenica je anketirala učenike, istražila temu u literaturi i na internetu, oksidirala pigment melanin te mikroskopiranjem utvrdila oštećenje kose.

Nastup drugoplasirane Patricije Požgaj (Foto: Educanet)

Treće mjesto pripalo je radu učenika Požeške gimnazije, Dinku Maslaču i Tei Mihalj. Oni su u radu pod nazivom „Paradoks Bertrandove kutije“ prikazali kako vjerojatnost pojedinih događaja ne mora uvijek biti ona koja bi osobi prvo pala na pamet, jer vjerojatnost ovisi o uvjetima koje imamo u određenom događaju.

Prezentacija ‘brončanog rada’ (Foto: Educanet)

Natjecateljima i njihovim mentorima, te mentorici s najviše prijavljenjih radova, nagrade je uručio voditelj projekta. Svi mentori natjecatelja koji su stigli do finala dobili su poklon zahvale. Sve ostale informacije o prošlotjednom natjecanju pročitajte na stranicama Educateama.