Pretraga

S novim modelom subvencioniranja prijevoza ipak se kreće najesen

A- A+

Novim je proračunom predviđeno čak 94 milijuna kuna manje za subvencioniranje prijevoza učenika, a smanjenje subvencije sa 75 na 50 posto trebalo se je dogoditi već od sljedećeg mjeseca. Sinoćnjim gostovanjem u Dnevniku NoveTV ministar Šustar rekao je kako se s novim modelom plaćanja ipak kreće od sljedeće školske godine. U anketi koju smo proveli na portalu, više od 90 posto naših ispitanika izjasnilo se kako je protiv poskupljenja.

Screenshot: Srednja.hr

Unatoč izjavama HDZ-a za vrijeme kada je bio u oporbi da bi se prijevoz trebao subvencionirati sa 100 posto, od toga izgleda ipak ništa. Izjave pomoćnika ministra financija da se sufinanciranje prijevoza učenika smanjuje sa 75 na 50 posto već od travnja u javnosti su izazvale žustru raspravu, a sinoć ih je ministar Šustar opovrgnuo.

‘Promjene u cijeni otežat će ionako već tešku situaciju’

Izdvojeni članak

Veće cijene prijevoza za učenike već od travnja ove godine

Da promjene u cijeni prijevoza nisu mala stvar itekako je svjesna gospođa Snježana, majka četvero djece, od jeseni dvije srednjoškolke. Cijena mjesečne karte iz Velike Pisanice do Bjelovara sada iznosi 220 kuna, a od jeseni bit će duplo skuplja. Jednostavnom matematikom, za svoje dvije djevojčice od jeseni će za karte morati izdvojiti 880 kuna.

– Promjene u cijeni otežat će ionako već tešku situaciju. Iako smo i suprug i ja zaposleni, nismo sigurni kako ćemo to moći isfinancirati jer su nam plaće niske. Uostalom, karta nije jedini trošak, tu su i odjeća, udžbenici, te džeparac za hranu, kaže gospođa Snježana.

Dodaje i kako za sada općina subvencionira 5 posto karte, ali nije sigurna hoće li se i to nastaviti, s obzirom na lošu opću situaciju u državi. Ipak, zadovoljna je da je povećanje cijene odgođeno za jesen i da se neće dogoditi preko noći. Negativno mišljenje o smanjenju subvencije dijeli i Lorena, učenica Bjelovarske gimnazije. Ona svakodnevno u školu putuje iz mjesta Kupinovac.

– Ja mislim da će to definitivno izazvati velike promjene jer to je zaista velika svota. Neki putnici žive daleko i jednostavno njihovi roditelji neće moći izdvojiti toliki iznos za prijevoz djeteta, kaže nam Lorena.

U anketi koju smo proveli na portalu pitali smo vas ‘podržavate li odluku Vlade o smanjenju proračuna za sufinanciranje prijevoza učenika?’ Od 180 ispitanih, čak 93 posto čitatelja izjasnilo se kao ne podržava ovu odluku. Svega 5 posto smatra kako je odluka ispravna te ju podržava.

Novi model ipak od jeseni, HDZ i Most protiv rezanja subvencija

Sinoćnjim gostovanjem u Dnevniku NoveTV ministar je opovrgnuo tvrdnje da će se subvencija smanjiti već od travnja ove godine, te kazao kako se se novim modelom plaćanja kreće tek od jeseni. Na pitanje hoće li u travnju učenici dobiti ovac za prijevoz kao i zadnjih godina odgovorio je potvrdno.

– Idemo po starom modelu, zahvalan sam i premijeru i ministru financija, a od nove školske godine prema imovinskom cenzusu, prema novom modelu kreće prijevoz, kazao je Šustar.

Dodao je i kako su uštede potrebne jer Vlada ima obaveze prema Europskoj komisiji, te kako je njima cilj uvesti reda od nove školske godine i zahvalan je ministru financija što je pronašao načina da se to ostvari.
A prema novom modelu kojeg ministar Šustar spominje, oni koji imaju veće prihode, plaćat će i veći dio cijene karte.

-Ono što je ključno je da se oni koji su najranjiviji, da će i dalje ići po 100%, ali da će to biti pravilno raspodijeljeno i ono što je ključno po meni da je taj imovinski cenzus nešto što Europska komisija odavno očekuje od nas i što je još važnije, imovinski cenzus dopušta svima nama da se prijavimo na europske fondove, tako da se i s te strane poboljšava situacija, rekao je Šustar.

Prema pisanju Jutarnjeg lista, HDZ i Most protiv su rezanja subvencija. Zajedničkim amandmanom na proračun vratit će subvencije za prijevoz učenika kojima je škola udaljena pet i više kilometara na 75-postotni iznos.
Tako odustaju od prijedloga da se prijevoz učenika financira sa samo 50 posto pa će tim amandmanom pokušati zadržati dosadašnje financiranje, ali samo dok se odrede kriteriji za imovinski cenzus. Podsjećamo, od donošenja proračuna Most je žestoko kritizirao ovu odluku te je već tada najavio da će tražiti ‘popravak’ prilikom predstavljanja proračuna u Vladi.