Pretraga

Saborski zastupnik Glavašević zadao premijeru i ministru kompleksnu domaću zadaću za praznike

A- A+

Saborski zastupnik SDP-a Bojan Glavašević potrudio se zadati zahtjevnu domaću zadaću premijeru Andreju Plenkoviću i ministru Pavi Barišiću za nadolazeće uskršnje praznike. Glavašević je putem zastupničkih pitanja, na koje ima pravo kao saborski zastupnik, predsjedniku Vlade i ministru obrazovanja postavio čak 8 kompleksnih pitanja, a sva su redom vezana uz resor znanosti i obrazovanja.

Plenković, Glavašević i Barišić foto: Vlada RH i Sabor RH

Premijer Plenković i ministar Barišić, prema svemu sudeći, neće imati bezbrižne proljetne praznike. Naime, saborski zastupnik Bojan Glavašević dao si je truda i postavio im čak osam kompleksnih pitanja, s mnogo potpitanja, a sva se odnose na resor ministra Barišića. U vrijeme kad mediji, ali i političari bruje o krizi u Agrokoru, Glavašević se svojim upitima osvrnuo na brojna otvorena pitanja iz obrazovnog sektora. Šest je pitanja uputio ministru Pavi Barišiću, a dva premijeru Plenkoviću.

Izdvojeni članak

Najmlađi saborski zastupnik u novom sazivu ima samo 24 godine

Pitanja premijeru oko brojnih funkcija Dijane Vican i loše pozicije Sveučilišta u Zagrebu na šangajskoj listi

Premijer Plenković s brojem upita koji su pristigli na njegovu adresu, ipak je u nešto boljoj poziciji od ministra. No, to ne znači da će mu na njih biti lako odgovoriti. U prvom pitanju premijeru, Glavašević se osvrće na loše ocjene hrvatskih sveučilišta u usporedbi kvalitete s ostalim europskim i svjetskim sveučilištima. Spominje i kako je najbolje ocijenjeno visoko učilište u Republici Hrvatskoj, Hrvatski studiji, nedavno reducirano na sveučilišni odjel, što će, kako piše, dodatno pogoršati poziciju naših sveučilišta na svjetskim rang listama kvalitete, poput tzv. šangajske liste.

Glavašević pita premijera na koje načine njegova Vlada planira adresirati ovo delikatno pitanje te što planiraju učiniti kako bi hrvatskim građanima osigurali obrazovanje koje se može mjeriti s najboljim visokim učilištima na svijetu. Osim toga, ističe kako je nedostatak kvalitetnog obrazovanja u Hrvatskoj jedan od ključnih razloga odlaska mladih iz naše zemlje.

U drugom pitanju premijeru, Glavašević se osvrće na brojne funkcije Dijane Vican, između ostaloga, rektorice Sveučilišta u Zadru i predsjednice Posebnog stručnog povjerenstva za provedbu Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije. U svojem pitanju, Glavašević je pobrojao sve njezine funkcije koje istodobno obavlja i došao do broja od najmanje 15 kolegija na različitim sveučilištima, uz upravljačke i voditeljske dužnosti na svim razinama studija u dvije države.

Osim svega navedenoga, Vlada ju je nedavno imenovala predsjednicom Upravnog vijeća Agencije za znanost i visoko obrazovanje. Glavašević pita premijera može li Vican kvalitetno obavljati svoje dužnosti s obzirom na brojne funkcije koje obnaša te prima li ona naknade za javne dužnosti, i ako da u kojem iznosu.

Studentski i učenički rad, kriza na Filozofskom, normativni okvir koji ne prepoznaje kurikulum

U pitanjima ministru Barišiću, Glavašević se dotaknuo zapošljavanja i rada učenika i studenata, posebnih uvjeta za izbor u znanstvena zvanja u poljima ekonomije i prava prema novom Pravilniku o uvjetima za izbor u znanstvena zvanja te normativnog okvira (Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi) koji ne prepoznaju institut kurikuluma pojedinog nastavnog predmeta, nego institut nastavnog plana i programa. Glavašević u ovom pitanju ističe kako je upravo neprilagođenost zakonodavnog okvira bila jedna od glavnih kritika protivnika kurikularne reforme.

Glavašević se dotiče i krize na Filozofskom fakultetu. Navodi kako je grupa nastavnika i studenata FF-a zatražila od MZO-a provedbu upravnog nadzora nad Sveučilištem u Zagrebu zbog sumnji u brojne nezakonitosti, nepravilnosti, malverzacije i zloupotrebe instituta autonomije sveučilišta.

Od Barišića traži odgovore na pitanja je li MZO pokrenulo traženi upravni nadzor, traži dostavu kopije izvješća o provedenom nadzoru ako je proveden, a ako nije proveden, traži odgovor na pitanje zašto je tome tako.

Izdvojeni članak

Otkrijte koliko je saborskih zastupnika fakultetski obrazovano, a koliko ih ima srednju školu

Pitanje sa šest potpitanja o Ekspertnoj radnoj skupini za provedbu CKR

Sljedećim pitanjem, Glavašević se opet referira na situaciju na Hrvatskim studijima i pita ministra što misli učiniti kako bi smirio situaciju te planira li sve zaposlenike koji su sudjelovali u štrajku zaštititi od otkaza ili bilo kakve druge vrste odmazde.

Svojim zadnjim, no nikako ne manje bitnim pitanjem, Glavašević postavlja čak šest potpitanja ministru o ustroju nove Ekspertne radne skupine za provedbu Cjelovite kurikularne reforme. Zanima ga zašto se u tekstu natječaja za ERS nigdje ne spominju obrazovne znanosti, čime se stručnjaci iz tog područja ne mogu prijaviti na natječaj. Uz to, pita i zašto u tekstu natječaja nije naveden opis posla onoga što bi ERS trebao raditi te zašto nisu navedeni rokovi za provedbu CKR.

Zanima ga i hoće li članovi ERS-a primati novčanu naknadu za svoj angažman, jer to u natječaju nije naznačeno, a pita i kako MZO namjerava operacionalizirati kriterij ‘izrazite komunikacijske vještine’, koji stoji u natječaju za voditelja ERS-a.

Izdvojeni članak

55 saborskih zastupnika iz raznih stranaka pozivaju CEU da dođe u Hrvatsku

Prijeporan jedan budući član novog ERS-a

Posebno zanimljivo Glavaševićevo pitanje vezano uz kurikularnu reformu odnosi se na jednog člana ERS-a kojeg predviđa natječaj.

– U tekstu natječaja navodi se kako jedan član ERS mora biti izabran iz reda zaposlenika Ministarstva znanosti i obrazovanja, te ujedno dozvoljava mogućnost da ta osoba bude voditelj/ica ERS. Kurikularna reforma zamišljena je kao neovisan proces koji se treba odvijati u prostoru sigurnom i zaštićenom od političkog utjecaja, no ovaj uvjet u natječaju za izbor ERS očigledno narušava taj koncept. Kako opravdavate ovu činjenicu?, zaključno je pitanje koje je uputio ministru Barišiću.

Prema Poslovniku Hrvatskog sabora, na postavljeno zastupničko pitanje, rok za odgovor je 30 dana od dana kada je pitanje dostavljeno. S obzirom na navedena pitanja, koja u cijelosti možete vidjeti na kraju teksta, jedini savjet koji možemo uputiti premijeru i ministru, jest da krenu što prije s pisanjem domaće zadaće.

Zastupnička pitanja Bojana Glavaševića o obrazovanju i visokoj znanosti by srednja.hr on Scribd