Pretraga

Sindikat biciklista: ‘Krađe bicikala metu se pod tepih’

A- A+

Kradljivci bicikala u većini slučajeva prolaze nekažnjeno pa je, u vrijeme ove već polako beskonačne krize, to jedan od unosnijih poslova kojim se bave hrvatski građani. Policija i ne mari previše za ovakve krađe te je u prvih deset mjeseci ove godine pronašla svega 344 vozila s pedalama. Pročitajte kakva je iskustva imao Petar Rastija kojem su ukradena čak dva bicikla u posljednjih godinu dana.

Pogled na Korčulu s Pelješca/Marko Matijević

Krađa bicikala već je duže vrijeme popularna djelatnost među lopovima u Hrvatskoj, a broj riješenih slučajeva i dalje je ispod prihvatljive razine, unatoć svim tehnološkim mogućnostima, kradljivcima je pre jednostavno prikriti svaki trag i profitirati bez prevelikog rizika.

Najznačajniji korak koji se napravio po pitanju smanjivanja ukradenih bicikala zakonske su promjene od prije dvije godine, prema kojima se najmanja šteta za koju se postupak pokreće po službenoj dužnosti povećala s jedne na dvije tisuća kuna. Na taj se način broj prijavljenih ukradenih bicikala skoro prepolovio jer za krađe u manjoj vrijednosti potrebno je pokrenuti privatnu tužbu. Od te su odluke, čini se, najviše profitirali sitni lopovi, a još uvijek dobro prolaze i oni koji vole krasti luksuznije.

Izdvojeni članak

Nova moderno uređena dionica razveselit će bicikliste u Zagrebu


Sindikat biciklista: 'Krađe bicikala metu se pod tepih'

– Već godinama naočigled raste broj biciklista u prometu, a do prije dvije godine pravilno ga je pratio i broj evidentiranih krađa. Međutim, u 2012. godini njihov se broj prepolovio zbog promjena u načinu vođenja statistika, a izmijenila se i najmanja šteta za koju se pokreće postupak po službenoj dužnosti s tisuću, na dvije tisuće kuna. Smatramo kako se krađe bicikala zakonski i u praksi ‘metu pod tepih’, a to dokazuje i prošlogodišnji izvještaj Policijske uprave zagrebačke u kojem se prikazuje njihov drastičan pad, objasnili su nam iz Sindikata biciklista.

U prvih deset mjeseci ukradeno 1047 bicikala

Prema podacima Ministarstva unutarnjih poslova u prvih deset mjeseci ove godine u Hrvatskoj je ukradeno 1047 bicikala, od kojih je samo njih 344 uspješno vraćeno vlasniku. Osobama koje su ostale bez svog prijevoznog sredstva na dva kotača, osim što su ljuti zbog otuđene imovine, vjerojatno im još teže pada činjenica kako ga najvjerojatnije više nikada neće vidjeti.

– U posljednjih godinu dana ukradena su mi čak dva bicikla. Prvi put sam s vlastitog balkona promatrao kako lopov odlazi na mom biciklu. Odmah sam pozvao policiju koja je došla nakon dvadesetak minuta te je napravila nekoliko besmislenih krugova oko moje zgrade. Nakon nekog vremena došao sam do njih te im objasnio kako nema nikakve koristi da tu kruže jer sam već i u telefonskom razgovoru naglasio u kojem su smjeru lopovi otišli, prisjetio se Petar Rastija.

Izdvojeni članak

Biciklom ćete moći u javni gradski prijevoz u Zagrebu

‘Rekli su mi kako imaju važnijeg posla’

Ostao je šokiran pristupom koji su imali djelatnici policije prema njegovom slučaju. Nakon što im je ponovno objasnio kako izgledaju kradljivci i kamo su otišli te ih upozorio da bi trebali što prije krenuti za njima, predstavnici hrvatskog zakona istaknuli su kako prvo moraju napraviti zapisnik.

– Dao sam im sve relevantne podatke te im pokazao račun na što su komentirali kako bicikl i nije toliko vrijedan pa da to sve i nije tako strašno te su naglasili da se ne nadam previše jer imaju važnijeg posla od rješavanja ovakvih slučajeva. Mislim da je njihov neobičan pokušaj utjehe bio krajnje neprimjeren jer sam za jedan i drugi bicikl morao mjesecima raditi studentske poslove kako bi mogao izdvojiti po tri i pol tisuće kuna za svaki, požalio se Petar, apsolvent Geografije pri zagrebačkom PMF-u.

Izdvojeni članak

Ovo su kazne propisane za biciklističke prekršaje


Prijedlozi Sindikata za poboljšanje situacije

– Zakonima treba otežati i strože kažnjavati krađu bicikala kao prometnih sredstava od osobitog društvenog značaja. Osim toga, bilo bi lijepo kada bi policija počela ozbiljnije shvaćati krađe bicikala i kada bi počela provoditi međugradske i međudržavne akcije razbijanja lanaca krađe i prodaje, predložili su iz Sindikata biciklista. Osim toga, istaknuli su i loše parkinge koji se najčešće opremaju sa spiralama za koje je moguće vezati samo prednji kotač, što također olakšava posao kradljivcima, posebno novih bicikala čiji se kotači često mogu skinuti u svega par sekundi.

U policijskoj postaji doživio je puno profesionalniji pristup

Kada su mu po drugi put ukrali bicikl odlučio je otići do policijske postaje pa je i ponašanje službenika bilo puno ozbiljnije. Primio ga je inspektor koji je ponovno istaknuo kako se ne bi trebao previše nadati zbog dobro uhodanih švercesrkih kanala koji bicikle odmah miću iz područja gdje su ukradeni, ali je barem pokazao više razumijevanja i angažmana oko njegovog problema.

Nakon izrade detaljnog zapisnika još su sat vremena razgovarali o toj problematici te je policijski djelatnik strpljivo poslušao njegove prijedloge za efikasnije rješavanje ovog problema.

– Opet ista priča, ali ovog puta puno profesionalnije i s više senzibiliteta prema otuđenom predmetu pa sam dobio barem malo nade kako će ovog puta možda nešto i poduzeti. Predložio sam im uvođenje registracija i izdavanje prometnih dozvola te zabrana prodavanja svih bicikala koji nemaju važeće papire, što bi sigurno pomoglo u hvatanju kradljivaca. Drugi način koji predlažem svim vlasnicima je da si kupe GPS lokator koji se može ugraditi pa nek onda svatko sam svoju pravdu istjerava kad nadležni za to nemaju vremena, objasnio je Rastija te za kraj istaknuo kako je i sam svjestan da mu bicikle neće nikada vratiti.

Kako bi barem otežali lopovima posao važno je i da sami građani pažljivije postupaju pri ostavljanju svojih bicikala. Kako zaštititi bicikl od krađe i druge važne savjete za svakog biciklista pročitajte na sindikatbiciklista.hr.