Pretraga

Instrukcije su naša realnost i opravdana potreba

A- A+

Iz aspekta roditelja, ali i učenika, hrvatski formalni školski sustav ne uspijeva razviti kompetencije i vještine pojedinaca te se veliki broj učenika odlučuje i na dodatno poučavanje izvan tog sustava. Pokazuju to kontinuirani rezultati istraživanja koja provode Institut za društvena istraživanja ili OECD. Ovu tvrdnju potkrepljuje i činjenica da, primjerice, više od 50% gimnazijalaca koristi privatne instrukcije kako bi savladali propisano gradivo. No, čak i unatoč tome, i dalje hrvatski učenici po rezultatima međunarodnih PISA testova ostvaruju rezultate koji su za jednu čitavu godinu učenja slabiji od prosjeka uključenih zemalja. Iz svega toga, jasno je da se dodatno poučavanje pojavljuje kao nužnost kojom želimo djeci osigurati znanje, a time perspektivu posla u Hrvatskoj ili EU.

Važnost dodate edukacije mnogo je veća nego što se to na prvi pogled čini

Vrlo je mali broj učenika koji ni u jednom trenutku svog školovanja nisu posegnuli za nekim vidom dodatne, izvannastavne poduke koja će im pomoći u savladavanju gradiva ili da su za njome imali potrebu u nekom trenutku tijekom svojeg srednjoškolskog obrazovanja. Važnost ovih dodatnih vidova edukacije mnogo je veća nego što se to na prvi pogled čini. Instrukcije se pojavljuju i u razvijenijim obrazovnim sustavima, no razlika je što je u takvim sustavima razvoj metoda i adekvatnih pristupa učenju mladih te provedba organiziranih i kvalitetnih programa dodatne nastave za mlade jedno od najbrže rastućih segmenata unutar područja obrazovanja.

S druge strane, u našem društvu u brojnosti raznih ponuđenih rješenja, seminara i pojedinačnih instrukcija teško je prepoznati kvalitetnu dodatnu poduku, pri čemu odgovornost počesto leži i na roditeljima, a samim time teško je i odlučiti koji program dodatnih poduka nudi najviše jamstava i šansi za uspješno savladavanje pojedinog predmeta.

Poduka iz najproblematičnijih predmeta

Otvoreno učilište Algebra prepoznalo je važnost primjene suvremenih metodičkih principa i od ove jeseni čini iskorak na tržištu instrukcija. Polazeći od velikog praktičnog iskustva u obrazovanju odraslih, visokoškolskom obrazovanju, ali i obrazovanju populacije srednjoškolaca, Algebra pokreće inovativni program dodatnih instrukcija učenika srednjih škola čiji je naglasak na kontinuiranom učenju te praćenju napretka i sustavnom vođenju cijelog procesa edukacije. Budući da je program instrukcija u Algebri u potpunosti usklađen s nastavnim programima svih gimnazija i strukovnih srednjih škola, može se reći da niti jedan drugi program dodatne nastave na tržištu ne upotpunjava tako dobro postojeći, redovni sustav obrazovanja. U prvoj fazi, Algebra će na ovaj način ponuditi poduke iz predmeta koji često predstavljaju veće prepreke učenicima – matematike, fizike, kemije i engleskoga jezika.

Od upisa u kontinuirani program instrukcija i utvrđivanja obrazovnih potreba pa do njegovog uspješnog završavanja (i, naravno, konačnog polaganja ispita u školi), s učenicima rade najbolji nastavnici koji su dodatno obrazovani za provedbu drugačijeg pristupa učenju. U programu se koriste specijalni pripremljeni individualizirani materijali, a osigurana je dnevna uključenost roditelja koji su informirani direktno od nastavnika o svakom koraku i postignuću učenika.

Demistificiranje ‘teških’ predmeta i približavanje gradiva učenicima

– U razvoju programa instrukcija vodili smo se najnovijim metodičkim spoznajama i primjerima dobre prakse koje smo ugradili u cjelokupni program. Osnovna je ideja da demistificiramo ‘teške’ predmete i približimo gradivo učenicima na njima blizak i razumljiv način, a pri tome između ostalog koristimo i dobrobiti tehnologija, kanala koji su današnjim učenicima prirodni. Iako su instrukcije kakve se danas prakticiraju uglavnom popravnog karaktera, ovakvim će pristupom učenici razvijati vještine samoreguliranog učenja, što će im dugoročno pomoći da afirmiraju svoje potencijale i odmaknu se od čiste reprodukcije znanja prema rješavanju problema i pravom razumijevanju stvari,  izjavila je Klaudija Šarkanj, prof., voditeljica karijernog savjetovanja u Otvorenom učilištu Algebra.

Uz brojne ostale prednosti ovako organizirane dodatne poduke programi su svojim vremenom odvijanja i satnicom prilagođeni ključnim trenucima u školskoj godini i periodima kada je učenicima potrebna najveća dodatna podrška ili brzo savladavanje znanja. Instrukcije će biti organizirane u osam gradova – Zagebu, Splitu, Rijeci, Osijeku, Zadru, Dubrovniku, Puli i Slavonskom Brodu.

Više informacija o podukama za učenike srednjih škola u Algebri, uključujući i informacije o vrlo povoljnim cijenama ove vrste obrazovanja, može se pronaći na www.poduke.hr.