Pretraga

Ispitivanje zadovoljstva učenika, roditelja i nastavnika: Kako će izgledati evaluacija ‘primjera dobre prakse’ u Školi za život?

A- A+

Prije desetak dana, pisali smo o imenovanom Povjerenstvu koje će pratiti i evaluirati eksperimentalni program ‘Škola za život’ te naglasili kako nije jasno što će točno biti njegova zadaća. Kako vrednovati projekt za čiju je evaluaciju ministrica Divjak kazala da će se ‘prikupljati primjeri dobre prakse kroz godinu’? Prema najnovijim informacijama iz MZO-a, Povjerenstvo će djelovati po principu ‘kontinuiranog unaprjeđenja’, koordinirajući eksperimentalne škole i njihova pitanja, savjetujući ih i primjenjujući uočeno, a naglasak će biti na ispitivanju zadovoljstva učenika i roditelja te motivacije učitelja.

Montaža: srednja.hr

Krajem kolovoza, samo nekoliko dana prije no što će eksperimentalna ‘Škola za život’ ući u 74 osnovne i srednje škole, Ministarstvo obrazovanja imenovalo je Povjerenstvo za praćenje i evaluaciju ‘Škole za život’.

Kako će se evaluirati ‘primjeri dobre prakse’?

O evaluaciji ‘Škole za život’ nije se znalo mnogo, pogotovo s obzirom na izjavu ministrice Blaženke Divjak Novom listu krajem kolovoza da je ideja evaluacije ‘prikupljanje primjera dobre prakse kroz godinu’ iz čega proizlazi da će s eksperimentalnim programom sve biti temeljeno isključivo na – dobroj praksi. Čemu onda evaluacija, a isto su se pitali i kolege iz Školskih novina te MZO-u uputili detaljan upit o radu Povjerenstva.

Izdvojeni članak

Lidija Kralj jutros je gostovala na N1: U 9 točaka, ovo je demontaža alternativnih činjenica koje je iznosila

Iz Ministarstva obrazovanja odgovorili su im kako je tijekom trajanja eksperimentalne ‘Škole za život’ predviđeno praćenje rada učenika, učitelja, nastavnika, stručnih suradnika i ravnatelja te evaluacija napretka i promjena.

– Povjerenstvo za praćenje i evaluaciju djeluje po po principima ‘lean managementa’, odnosno kontinuiranog unaprjeđenja. Sve aktivnosti eksperimentalnog programa Škola za život promatraju se kroz tri razine: projektna razina, implementacijska razina i kontinuirana poboljšanja, poručili su iz MZO-a Školskim novinama.

Dodatno pojašnjavaju kako će se na razini implementacije Škole za život u eksperimentalnim školama pratiti ‘kompetencije učenika u rješavanju problema novousvojenim metodama, motivacija učitelja za primjenu nastavnih alata i novih metoda poučavanja i vrednovanja te zadovoljstvo učenika i roditelja’.

– Povjerenstvo ima zadatak pratiti provedbu eksperimentalnog programa, koordinirati škole i njihova pitanja, kvalitetno ih po tim pitanjima savjetovati, kontinuirano primjenjivati uočeno u poboljšavanju eksperimentalnog programa te konačne povratne informacije objediniti u jedinstveni izvještaj, stoji u odgovoru MZO-a Školskim novinama koje naglašavaju da nisu dobile odgovor na pitanje računa li se unaprijed s pozitivnom ocjenom provođenja eksperimentalnog programa ‘Škola za život’.

Izdvojeni članak

Imenovano povjerenstvo: Ovi ljudi pratit će i evaluirati eksperimentalnu ‘Školu za život’

O evaluaciji nekih segmenata ni riječi

Iz odgovora MZO-a iščitava se kako u radu Povjerenstva nema riječi o evaluaciji samih kurikuluma tijekom eksperimentalnog programa, ishoda učenja, novih načina ocjenjivanja i vrednovanja… Naglasak je na zadovoljstvu učenika i roditelja, motivaciji učitelja te ‘evaluaciji napretka i promjena’.

Školske novine razgovarale su i s predsjednicom Povjerenstva za praćenje i evaluaciju ‘Škole za život’ Svjetlanom Kolić-Vehovec koja im je kazala kako već dugo smatra da su nužne promjene u obrazovnom sustavu te misli da će one biti moguće kroz ‘Školu za život’.

– Evaluacijsko će istraživanje provesti Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, a zadatak je Povjerenstva da savjetuje i prati provođenje istraživanja. Ishod evaluacije ne mogu predvidjeti, rekla je Kolić-Vehovec Školskim novinama.

Izrada udžbenika za frontalnu primjenu ‘Škole za život’ na temelju neevaluiranog eksperimentalnog programa

Izdvojeni članak

Četiri stvari koje vam iz Ministarstva obrazovanja neće reći o problematičnoj novoj školskoj godini

Sam evaluacijski proces koji Povjerenstvo treba odraditi ima i dodatne probleme. Naime, prema Nacrtu prijedloga Zakona o udžbenicima i drugim obrazovnim materijalima u osnovnim i srednjim školama, najkasnije do 1. siječnja Ministarstvo obrazovanja javnim pozivom mora iskazati namjeru izmjene Kataloga odobrenih udžbenika. Potom se u roku od 60 dana na javni poziv može javiti svaka pravna osoba registrirana za nakladničku ili izdavačku djelatnost.

Drugim riječima, nakladnici će do početka ožujka 2019. morati prijaviti udžbenike koji bi trebali biti usklađeni s (evaluiranom?) ‘Školom za život’, a sve kako bi bili spremni za frontalno uvođenje ‘Škole za život’ u sve hrvatske osnovne i srednje škole sljedeće školske godine. Ostaje otvoreno pitanje kako će nakladnici izrađivati udžbenike na temelju neevaluiranog programa. Doduše, MZO vjerojatno računa na njihovo snalaženje s obzirom na to da su nakladnici u pripremi eksperimentalnih udžbenika neke od njih izrađivali na temelju nerecenziranih kurikuluma.