Pretraga

Ispovijesti učenika uoči početka nastave: ‘Veselim se, ali ne znam kako ću izdržati 7 sati u istoj učionici’

A- A+

U ponedjeljak kreće nova nastavna godina. Većina učenika vraća se u klupe nakon više od pet mjeseci izbivanja iz škole, budući da se od ožujka do ljetnih praznika izvodila nastava na daljinu. Ali povratak u školu neće biti isti kao prethodnih godina. Zbog epidemije su donesene posebne preporuke za održavanje nastave – negdje će se razredi dijeliti na manje skupine koje se ne smiju miješati, a drugdje učenici moraju držati distancu od oko dva metra i nositi maske. Uoči početka nastave popričali smo s nekoliko učenika o tome kako se osjećaju oko povratka u školu. Većina ističe kako jedva čeka početak nastave i nije ih strah zaraze, ali najveći im je problem što više sati neće smjeti izlaziti iz učionica, čak niti pod odmorima.

Foto: Pixabay; Alexandra Koch

Putem našeg Instagram profila @srednja_hr učenike smo pitali kako se osjećaju oko povratka u školu, s obzirom na to da nastavu u ‘normalnim’ okolnostima nisu pohađali gotovo pola godine. Javilo nam se više srednjoškolaca iz raznih krajeva Hrvatske i većina onih s kojima smo porazgovarali početak nastave jedva je dočekala.

Lucija, Športska gimnazija Zagreb

Naravno, nedostajali su mi prijatelji, a i nastava također. Online škola je bila uistinu loše isplanirana krenuvši od predaja zadaća do ponoći, cjelodnevno pisanje istih, kašnjenja ispita preko Carneta…. ma užas.  Nije me strah povratka zato što smatram da se možemo zaraziti i na drugim mjestima, a ne samo u školi. Pošto smo mi Športska gimnazija, puno nas trenira isti sport pa se također i u dvoranama druži i provodi vrijeme zajedno. Zaraziti se možemo i u pretrpanim busevima, primjerice.

Izdvojeni članak

Veliki vodič za školsku godinu 2020./2021.: Ministarstvo odgovorilo na najčešća pitanja oko nastave

Što se tiče mjera, drago mi je da postoje, ali ovo što radi HZJZ je apsurd. Dakle, odvajaju nas u dvije grupe po abecedi, moramo nositi maske u razredu (naša škola svakako upisuje manji broj učenika, pa nas je stoga u razredu maksimalno 24, znači da će nas sada biti 12), velikog odmora nema, hranu si moramo donositi sami od kuće, na toalet možemo jedino pod satom uz nadzor tehničkog osoblja škole. Nastava još nije počela, ali je sigurno da se ovakav način rada neće dugo moći prakticirati.

Škola nam se obratila preko razrednice. Vjerujem da je i drugim razredima tako. Ovo mi je zadnja godina u srednjoj školi i htjela bih je završiti u društvu prijatelja i profesora koji su me pratili tijekom cijele srednje škole. Puno mi je teže raditi online jer je sve zahtjevnije, moraš sam sve obrađivati, prvi put se možda susrećeš s nekim pojmovima ili gradivom općenito, dok problemi nastaju kad se sustav preoptereti i kada nema interneta.

Klara, V. gimnazija Zagreb

Veselim se vidjeti i razred i školu, naravno da nije ista nastava online i uživo. Mene osobno nije strah, ali shvaćam zašto bi nekog bilo strah. Ne želim se zaraziti, naravno. Što se tiče mjera, nije mi problem nositi masku, a ni držanje distance. Iako mi nema puno smisla jer se s tim istim ljudima vani nalazim.

U našoj školi su skraćeni sati, imamo matične učionice te vrlo ograničeno kretanje, ne smijemo van pod velikim odmorom te si moramo donositi hranu od doma ili kupiti prije. Ne znam kako ću izdržati tih sedam sati u istoj učionici, koncentracija će mi bit’ jednaka nuli. Najradije bih da imamo online većinu predmeta, kao sto su Sociologija, Vjeronauk, Povijest, a obavezne predmete za maturu i npr. Fiziku i Kemiju uživo. Da se dogovaramo za testove, na koje bismo onda dolazili u školu.

Matea, Trgovačka škola Zagreb

Što se tiče online škole, da nedostajali su mi prijatelji i nastava uživo jer je puno lakše kada se sve sluša uživo. Smatram da je svakog od nas barem malo strah jer je epidemija i ne znamo što nas sve čeka i što možemo očekivati od ove školske godine, još sam ja ove godine maturant.

Izdvojeni članak

Izašle upute HZJZ-a za učeničke domove: Mjerenje temperature obavezno ujutro i navečer

Što se tiče distance, ne znam kako će to biti osigurano u našoj školi jer su učionice manje, ali svejedno to nije toliki problem kao što je nošenje maski. Mislim da će nam biti teško izdržati pet, šest sati pod maskom. Mislim da bi trebali imati odmore da malo protegnemo noge i izađemo na zrak, pa makar i s maskama. Nažalost, škola nas još nije obavijestila o tome kako će izgledati nastava. Više bih voljela ići uživo iako je to rizičnije, ali online je po meni dosta bilo naporno jer smo cijeli dan morali biti za mobitelom ili računalom. Zadatke su samo ‘redali0, a mi smo imali vrijeme do kada moramo odraditi neki zadatak. Bili smo prenatrpani zadatcima. Puno je lakše uživo.

Šima, III. gimnazija Osijek

Veselim se povratku u školu, zbog online nastave imam osjećaj kao da nisam ni išla u školu u drugom polugodištu. Najviše su mi nedostajale rasprave u učionici; na Hrvatskom o lektirama, na Engleskom o raznim problemima, i ostali slični predmeti koji su izgubili svoju suštinu u online okruženju. Nije me strah, zato što vjerujem da kao učenici četvrtih razreda svi smo puno odgovorniji i da ćemo se svi držati mjera zaštite, a vjerujem da se moja škola dobro pripremila za početak nastave u sigurnom okruženju. Nemam ništa protiv nošenja maski. U njima se osjećam sigurno, a kao dodatni bonus svaka kombinacija s maskom izgleda još i bolje. Što se tiče distance, nisam sigurna kako će riješiti taj problem unutar učionice, a nisam previše oduševljena idejom da ne smijemo izlaziti na hodnik za vrijeme odmora.

Moja škola će raditi po A modelu. Što mi se i sviđa. Za vrijeme online nastave imala sam motivacije za učenje i praćenje ritma nastave samo prvih mjesec dana, nakon čega sam ispala iz toka i nisam uspjela ponovno uhvatiti ritam rada. Online nastava me ne motivira na učenje, što je loše s obzirom na to da ove godine pišem maturu.

Renato, Srednja škola Krapina

Nastava mi je draža uživo tako da mi je nedostajala, ali i prijatelji s kojima sam se družio tijekom odmora i izvan škole. Apsolutno me nije strah povratka u školu. Što se tiče propisanih mjera, smatram da je to veća glupost s obzirom na to da već nosimo maske pa opet moramo i distancu držati, što se u većim školama teže postiže.

Škola nas je obavijestila razrednike koji su nas obavijestili na što da budemo spremni. Volio bih pohađati nastavu uživo u većinskom dijelu jer je puno lakše kada možeš konstantno ispitivati i ipak imaš korak po korak s profesorom/icom, ali je ponekad i online dobra ideja da se malo rastereti monotonost, pogotovo za putnike. Ipak, ne vjerujem da će to biti dovoljno kvalitetno organizirano pa se nadam da će nastava uživo prevladati.

Josipa, Srednja škola Pakrac

Jedva čekam povratak u školu, nedostajalo mi je druženje s prijateljima jer je online nastava stvarno potrajala.
Nije me nimalo strah, sve će to proći. Kada je riječ o mjerama, mislim da je možda ipak malo previše to što ne smijemo izvan učionice čak ni za vrijeme velikog odmora. Držanje distance mi pomalo smeta jer ćemo biti razdvojeni od prijatelja. Nošenje maske je čak možda i logično jer svi nose maske na svojem poslu, u trgovinama i slično. Ipak, što se mora, mora se.

Izdvojeni članak
radovan fuchs, u pozadini učionica

Objavljene upute za novu školsku godinu: U jednom slučaju maske će biti obavezne

Škola nas je obavijestila o načinu izvođenja nastave, a veće detalje će nam objasniti na prvi dan nastave. Prvi dan će svatko od razrednika dobiti po dvije platnene maske ispred škole, svaki razred ima svoju učionicu, samo će se profesori mijenjati. Moramo si nositi hranu od kuće jer ne smijemo nikud iz učionice, osim svako pojedinačno na WC. Naravno, želim nastavu uživo, jer online nastava ima dosta više zadataka, nečesto smo i po cijeli dan bili za računalom i rješavali domaću zadaću, a tu je i nedruženje s prijateljima.

Hana, Prva gimnazija Varaždin

S obzirom na to da je prošla školska godina završila online, osjećam velik pritisak i nesigurna sam u sebe jer smo dugo vremena proveli doma i pohađali online nastavu. Mislim da smo se zbog online nastave svi ulijenili i brinem se da moja uspješnost neće biti jednako dobra kao i prošle godine. Ne bojim se povratka tijekom epidemije i ne brine me zaraza jer smatram da se ne treba brinuti i stvarati paniku ako nema potrebe. Smatram da držanje distance i nošenje maski ne može naškoditi i da trebamo tome pristupiti kao prednosti a ne nedostatku ove ‘korona škole’.

Naša škola nas nije samo obavijestila o provođenju nastave, već nam i dala priliku da sami sudjelujemo u razvoju plana organizacije nastave. Ja bih voljela nastavu pohađati uživo, rado bih da je nastava kao prije, ali se ipak moramo prilagoditi situaciji. Odabirem nastavu uživo umjesto online jer je online nastava puno zahtjevnija i shvaćanje te obrada gradiva je na nama.

Šimun, Gimnazija Bjelovar

Osjećam se vrlo uzbuđeno (u pozitivnom smislu). Online nastava svima je bila novo iskustvo, do kojeg je došlo zbog novonastale epidemiološke situacije i cjelokupno školstvo, uključujući sve učenike i djelatnike, jednostavno je moralo svoj ‘biznis’ prebaciti na računala i pametne telefone. Normalna nastava mi je nedostajala, drukčije je to kada sjediš u klupi, u svom razredu, i kada slušaš svog profesora kako predaje, nego kada moraš pregledavati digitalne sadržaje i obavljati gotovo dvostruko više školskih obaveza kod kuće. Prijatelji su mi nedostajali posebno, najčešće one naše kave nakon nastave kada smo bili jutarnja smjena. Druženja nije bilo, nastupila je i karantena, život nam se manje više svodio na spavanje i izvršavanje školskih obaveza, uz obroke između svega. Ne mogu reći da me je strah povratka u školu, ali mi nije svejedno jer epidemija COVID-19 virusa znatno utječe na to kako će se i na koji način odvijati nastava. Vjerujem da nikome nisu pretjerano drage mjere koje će se morati provoditi radi sveopće sigurnosti, ali poštivat ću ih kako ne bi ugrozio ni sebe niti ljude oko sebe.

Izdvojeni članak

Školski kalendar s praznicima za 2020./2021. školsku godinu

Propisane mjere mi se ne sviđaju pretjerano, ali razumijem zašto one postoje i spreman sam ih poštivati. Nošenje maski mi je najveći problem jer imam većih problema s alergijom i astmom, što je najčešće otežano disanje. Ali već sam se snašao što se toga tiče. Savjetujem svima da se pridržavaju mjera, koliko god to dosadno ili glupo bilo. Naša škola je poslala obavijest vezano uz prvi dan škole i provedbi nastave putem web stranice.

Nastava je i dalje u dvije smjene, s time da 1. i 3. razredi nastavu imaju poslijepodne, a oni ostali imaju nastavu ujutro. Svi djelatnici škole trebaju nositi masku, i u učionici, i na hodniku, a za vrijeme odmora izlazaka iz učionice i škole nema, tako da hranu moramo kupiti prije nastave ili, još bolje, ponijeti od kuće. Navedena mjera zabrane izlaska opravdana je činjenicom da je zaraza veća ako se miješamo s ljudima koji hodaju po gradu i koji zalaze u trgovine, te tako ostala pravila ne mogu funkcionirati kako treba. Također, svaki razredni odjel dobio je svoj vlastiti prostor (učionicu) u kojoj će boraviti, i više nema odlaženja iz razreda u razred na predavanja kako je to bilo do sada. Dakle idemo normalno u školu, uz epidemiološke mjere. Također, želim izraziti svoje mišljenje o još jednom naputku kojeg smo dobili. Naime, svaki učenik (i djelatnik) trebao bi prije dolaska u školu kod kuće izmjeriti temperaturu i numeričku vrijednost zapisati u tablicu u svojoj učionici, dakle diljem škole postavljene su takve tablice, a pod temperaturom se smatra vrijednost veća od 37,2 °C. Mislim da bi bolja opcija bila zaposliti nekoga tko će instrumentom mjeriti temperaturu na ulazima u školu, jer na propisani i objašnjeni način nitko ne može biti uvjeren da određena osoba nema temperaturu. Netko može samo doći u školu i napisati bilo koji vrijednost. Naravno, mali broj ljudi će s temperaturom doći u školu, ali nekima se jednostavno neće dati mjeriti i mogu se nalaziti u školi a da nisu ni svjesni da imaju temperaturu, što je jedan od glavnih simptoma COVID-19 virusa. Recimo, dosta ljudi u gradu traži posao i oni koji ga ne mogu dobiti, mogli bi učenicima u školi mjeriti temperaturu i za to biti plaćeni, smatram to, recimo, dobrom opcijom. Također, dobili smo naputak da u školu ne dolazimo ako: imamo, već spomenutu, povišenu tjelesnu temperaturu proljev, grlobolju, otežano disanje, malaksalost, poremećaj njuha, okusa ili sl.