Pretraga

Kako biti produktivan pod pritiskom

A- A+

Pritisak koji osjećamo kad moramo riješiti ispite ili zadatke na poslu lako dovodi do nemotiviranosti i smanjene produktivnosti. Poslovna psihologinja Sharon Melnick podijelila je nekoliko alata i tehnika koji pomažu da i u kaotičnim prilikama ostanete uspješni i produktivni.

Ključ uspjeha je ostati produktivan čak i u situacijama punim kaosa, pritiska ili žurbe. To znači da treba znati stres držati pod kontrolom i ostati motiviran čak i kad se ne osjećate tako. Sharon Melnick, poslovno psihologinja tvrdi da postoji nekoliko alata i tehnika koje pomažu produktivnost kada ste pod pritiskom, prenosi Business Insider.

1. Naučite odrediti prioritete

Ovo nije tako lako kao što zvuči. Često se dogodi da imamo više prioriteta, koji nam se svi čine jednako hitni. Najbolja strategija je odrediti koji su najbitniji kroz proces razjašnjavanja i komunikacije. Uzmite si vremena redovito razmišljati o tome koji su vam dnevni zadaci i odgovornosti, i što je od toga najvažnije kako biste išli u korak s promjenjivim vremenima.

Izdvojeni članak

Angry Birds nas čini produktivnijima!

2. Prakticirajte fokusiranje na jednu stvar, umjesto ‘multitaskinga’

Većina vas misli da više obavite kada radite nekoliko stvari odjednom, ali istina je da se zapravo ne možemo stvarno fokusirati na više stvari odjednom, stoga gubimo efektivnost svaki put kad selimo fokus s jednog predmeta na drugi. To je toliko ometajuće, da na kraju dana trebamo 30 posto više vremena da završimo zadatke, a usput počinimo dvostruko više grešaka.

3. Ne budite uvijek dostupni

Tijekom dana susrećemo se s brojnim prekidima koji troše naše vrijeme. Prosječno smo prekidani sedam puta u satu, što je otprilike 56 puta svaki dan. Tako izgubimo otprilike 2 sata dnevno, što je jako puno. Probajte smanjiti dostupnost tako što ćete ugasiti zvuk na mobitelu, isključiti chat i slično. Uštedjet ćete vrijeme, i obaviti više stvari, ili napraviti zadatak bolje.

Izdvojeni članak

Računala uopće nisu poboljšala svjetsku produktivnost

4. Identificirajte stvari zbog kojih gubite vrijeme

Zapitajte se koje su to stvari zbog kojih svakodnevno gubite vrijeme, i zašto to radite. Na primjer, ako bezrazlošno surfate internetom, zapitajte se zašto to činite. Radite li to zato što vam je dosadno? Ili pokušavate pronaći nove ideje? Jednom kad shvatite zašto upražnjavate neproduktivne navike, možete ih početi izbjegavait i postat ćete produktivnija osoba. U poslovnom okruženju uvijek ćete imati puno toga za napraviti, a premalo vremena. Uz modernu tehnologiju, kao što su e-mailovi, chat, društvene mreže lakše je nego prije izgubiti fokus. Potrebno je usredotičiti se na najvažnije stvari i eliminirati stvari koje nas čine manje produktivnima.