Pretraga

Kako je protekao prvi dan online nastava u ovoj školskoj godini: ‘Mane su te što nema baš puno interakcije’

A- A+

Nakon jesenskih praznika, većina učenika se nije vratila u školske klupe, već se vratila pred ekrane – prvi dan online nastave u ovoj školskoj godini. Otkako je počela pandemija, već je nekoliko puta bila organizirana online nastava.

Foto: Unsplashva

 

Pandemija već više od godinu dana utječe na apsolutno sve aspekte života, pa tako i na obrazovanje. Dok se prije činilo nemogućim organizirati nastavu na daljinu, sada već postoji nekoliko mogućih oblika ovakvog načina nastave. Kako je to izgledalo sada, nakon što su završili jesenski praznici? Provjerili smo s učenicima.

Gabrijel, Obrtnička škola u Požegi

Nastava nam je organizirana preko Loomena. Rijetko koji profesor drži predavanja na Zoomu ili Google Meetu jer većina ih, možemo reći, “nije educirana” za takav način nastave. Zato nam stavljaju materijale na Loomen te ih trebamo prepisati i naučiti. Neki profesori znaju staviti i videe, što je dobro, ali nije baš funkcionalno (bar meni) jer se time ne dobije atmosfera kao na predavanjima na Zoomu. Mogu reći da su se navikli na ovakav tip nastave. Mane su te što nema baš puno interakcije s nama i nema objašnjavanja gradiva za one koji su to malo teže shvatili. Daju nam materijale, “pa vi djeco prepisujte”. Volio bih kad bi imali bar jedanput tjedno nekakvo predavanje gdje bi nam bar ukratko objasnili i odgovorili na naša pitanja.

Izdvojeni članak

Epidemiolog: Roditelji ne žele cijepiti sebe niti djecu, a onda se bune protiv online nastave

Viktoria, Ženska opća gimnazija Zagreb

Na online nastavi nitko sretniji od mene. Doma sam, probudim se pet minuta prije nastave, uključim se na Teams i idem jesti doručak. Način nastave ovisi od profesora do profesora. Neki nam samo šalju materijale za samostalan rad, a neki inzistiraju na videopozivu u realno vrijeme nastave. Organizacija bi definitivno mogla biti bolja, s time da puno našeg rada ovisi o samostalnom organiziranju. Osim ako osoba nema jaku koncentraciju i volju za naučiti i znati više, naravno da će odabrati spavanje preko obrađivanja materijala. Online nastava stavlja puno odgovornosti na učenike i potrebna je velika količina discipline. Većina profesora je na videopozivu, a materijali koje daju su u većini slučajeva lagani. Kada nam daju materijale, daju nam do znanja da su tu za sva pitanja koja imamo kroz chat. Bilo je slučajeva da profesor da previše materijala za završiti i poslati natrag u određenom roku nastave tog predmeta, i ako se dovoljno učenika požali na to, profesori pomaknu rok. Stvarno imaju razumijevanja i pokušavaju olakšati online nastavu.

Marija, Ekonomska škola Velika Gorica.

Kod nas je online škola neorganizirana – neki profesori previše traže i teško je organizirati kako i kada ćemo odraditi zadatke. Kako je krenulo s online nastavom, ova dva dana nećemo imati priliku pisati matematiku sutra jer znaju da prepisujemo, pa zbog online škole i nas samih, škola uživo je ista razina stresa kao i preko online nastave. Pisali smo danas test iz marketinga i bilo je jako stresno, gore nego uživo u školi, a zbog online nastave sljedeći tjedan imamo svaki dan test jer profesori ne daju online. Neki forsiraju da bude videopoziv što je nekim učenicima teško jer imaju raznih poteškoća s Internetom. Na primjer, danas na marketingu kad smo pisali test, nekima je nestalo struje i nisu mogli napisati ispit do kraja. Dok neki pošalju zadatke pa imamo rok do kada moramo poslati to bude jedan do dva zadatka, s time da nema nikakvih objašnjenja. Prije godinu dana bismo dobili prezentacije u kojima bi bilo sve detaljno objašnjeno, a sada kako smo ušli u kurikulum Škola za život, skoro sve sami obrađujemo. Neki profesori doduše imaju razumijevanja, ali većina ništa ne objašnjava, već zadaju zadatak i pritom ništa ne objasne.

Gabrijela, Upravna škola Zagreb

U našoj školi kada je online nastava, odvija se preko Teamsa. Nekada zna pasti cijeli Teams radi puno korisnika, pa nam profesori stave zadatke u radne mape našeg razreda. Što se tiče satova na online nastavi, svaki sat se normalno održi. Na nekima bude raznih poteškoća kao što su loša internetska veza, ne radi mikrofon, a ponekada i loša rezolucija slika kada je u pitanju neko prezentiranje. Profesori ne zahtijevaju toliko da upalimo kamere, jedino moramo kod ispitivanja. Neki učenici ne stignu pohvatati dio gradiva, pa to moraju nadoknađivati. Sve je super dok nas skroz ne stave na online nastavu, jer nas to dosta psihički ubija. To gledanje po šest, sedam sati u ekran i onda nam se samo javlja umor. Meni kao osobi je online nastava užasna jer sam iza računala i nitko ne vidi pratim li ja uopće tu nastavu, a osim toga i pamtim manje gradiva nego uživo na nastavi.