Pretraga

[Kazalište i mladi] Zašto (moram) čitati lektire?

A- A+

Što čitanje lektire predstavlja danas za učenike? Dodatnu obavezu koju nerado ispunjavaju ili nešto pozitivno što ih obogaćuje? Što je uopće uloga lektire u školi? Zašto se kod lektirnih naslova struka ni politika ne konzultiraju s onima koji ih trebaju čitati – učenicima?

U posljednjih nekoliko tjedana tema lektira ne silazi s naslovnica, a razlog tomu je novi kurikulum za Hrvatski jezik s kojim dolazi i novi popis lektira. Unatrag nekoliko godina bilo je mnogo rasprava o tome što učenici trebaju čitati, a što nikako ne bi smjeli, stoga je objavljivanje novog, obnovljenog popisa lektira trebalo donijeti i veliku promjenu. No, što se zapravo dogodilo je ispadanje jednog od najomiljenijih lektirnih naslova te izmijenjen pristup u čitanju suvremenih djela. Što točno ova promjena pridonosi obrazovanju učenika? Hoće li učenici sada manje čitati i više razumjeti?

Kakve lektire trebaju biti? Je li dobra lektira samo ona koja se teško čita i razumije? Čemu uopće služi čitanje lektira? Tko odlučuje što je dobro, a što nije kada govorimo o lektirama?

Kako je uvođenje eseja na državnoj maturi utjecalo na pristup lektirama u školama?

Na ova i brojna druga pitanja razgovarat ćemo s našim gostima na tribini. Želja nam je dati glas mladim ljudima i čuti njihova mišljenja o nečemu što se njih najviše tiče, ali ih se najmanje pita. Dođite na tribinu i sudjelujte u raspravi. Zajedno ćemo otkriti zašto čitati lektire!

Andrea Jović – diplomantica engleskog i hrvatskog jezika i književnosti. Jedna od dvije učenice u povijesti državne mature koja je imala 100 % iz hrvatskog na ispitu znanja i eseja
Rebeka Petković – maturantica I. gimnazije Varaždin. Dobitnica Oskara znanja iz Hrvatskog jezika i književnosti, kao i dobitnica nagrade Ksaver Šandor Gjalski iz područja srednjoškolskih radova
Sanja Pilić – književnica
Tomislav Reškovac – profesor književnosti i filozofije u Privatnoj klasičnoj gimnaziji. Bio je član Ekspertne radne skupine za provođenje kurikularne reforme od 2015. do 2016.
Nikolina Marinić – mentorica u Školi za život i članice stručne radne skupine za Hrvatski jezik i književnost

Tribina će se održati u Zagrebačkom kazalištu mladih u dvorani Polanec, 25. veljače 2019. s početkom u 18h.

Pozivamo vas da dođete u što većem broju! Facebook event pronađite ovdje.

Tema prethodna tribine bila je ‘Nasilje u školama’, a izvještaj kao i video možete pogledati ovdje.
____________________________________________________________________

Svakog mjeseca održat će se jedna tribina u serijalu „Kazalište i mladi“ u kojem ćemo otvoriti neku od tema usko povezanih s mladima, o kojoj još nitko nije pričao na ovakav način. Želimo razgovarati, čuti različita mišljenja i doći do konstruktivnih rješenja. Pobrinut ćemo se da sudionici tribina budu dobro uključeni u teme o kojima ćemo razgovarati, a da rasprava nikada ne bude dosadna. Serijal tribina organiziramo u suradnji sa Zagrebačkim kazalištem mladih.