Pretraga

Ministarstvo taji tko je sve potpisao Izvještaj o reformi kurikuluma: Barem jedna osoba nije

A- A+

Prije nešto više od dva tjedna, točnije 3. studenoga, Povjerenstvo za unaprjeđenje reforme odgoja i obrazovanja objavilo je svoje Izvješće u kojem je iznijelo deset preporuka za nastavak reforme odgoja i obrazovanja na razini predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja. Na 22. stranici Izvješća, odnosno, na njegovom samom kraju, navedeno je svih 14 članova Povjerenstva uz predsjednike, Dijanu Vican i Matka Glunčića. Iako su svi navedeni (bez vlastoručnih potpisa) u formi potpisnika Izvješća, saznajemo kako ne stoje svi članovi Povjerenstva iza objavljenog Izvješća, tj. nisu ga svi potpisali.

Prosvjed za reformu kurikuluma site:Ivan Božić|srednja.hr

Izdvojeni članak

Porazne brojke javne rasprave: Na kurikulum Matematike stigao samo jedan komentar u 3 i pol mjeseca

Naime, mr.sc. Mirela Lekić, šefica Odjela za obrazovanje u Hrvatskoj obrtničkoj komori potvrdila nam je kako Izvješće nije mogla potpisati. Ona je u Povjerenstvo za unaprjeđenje reforme odgoja i obrazovanja imenovana od strane Hrvatske obrtničke komore, institucije koja zastupa interese gotovo 77 000 obrtnika.

– HOK više od 20 godina aktivno sudjeluje u dijelu strukovnog obrazovanja za obrtnička zanimanja i samo sam u tom svojstvu mogla ili nisam potpisati Izvješće Povjerenstva, pojasnila nam je Lekić.

Spornom smatra Preporuku 4. Izvješća Povjerenstva.

– Budući da je u tom Izvješću bila navedena preporuka u okviru koje se navodi da je nužno redefinirati ulogu ministarstava i resornih agencija u procesima realizacije mjera Strategije znanosti, obrazovanja i tehnologije te vođenje i praćenje reformskih aktivnosti povjeriti nadležnom ministarstvu – Ministarstvu znanosti i obrazovanja, jasno je da isto nisam mogla potpisati. Naime, usprkos naporima da u proteklih 20 godina uspostavimo kvalitetan sustav obrazovanja za obrtnička zanimanja, za koji je i najnovijim istraživanjima u tom području potvrđeno da izravno utječe na zapošljivost mladih, u Hrvatskoj nam to nije uspjelo, prvenstveno zbog nespremnosti institucija nadležnih za obrazovanje (Ministarstva obrazovanja i agencija) za suradnju, kazala je Lekić.

Izdvojeni članak

Porazni podaci PISA istraživanja: Hrvatski učenici nisu u stanju rješavati praktične probleme

Sporna isključiva ingerencija jednog ministarstva

Dalje nam je pojasnila kako Hrvatska obrtnička komora oduvijek smatra da je pitanje strukovnog obrazovanja previše važno za državu da bi se njime bavilo isključivo jedno ministarstvo te da ono mora biti u ingerenciji i ostalih resornih ministarstava i gospodarskih asocijacija.

– Na pretposljednjem sastanku Povjerenstva upravo sam to i naglasila. Upravo stoga, Hrvatska obrtnička komora posebno je pozdravila smještanje područja odgoja i obrazovanja na najvišu političku platformu (Vlada Republike Hrvatske), a povjeravanje uređenja odgoja i obrazovanja na predtercijarnoj razini posebnim tijelima te Posebnom stručnom povjerenstvu koje je s razine Vlade bilo ovlašteno za izradu i provedu Strategije, zaključila je šefica Odjela za obrazovanje HOK-a.

Slijedom potvrđene informacije da, očito, nisu svi članovi Povjerenstva potpisali Izvješće, upite smo poslali Ministarstvu znanosti i obrazovanja te predsjednici Povjerenstva, rektorici Zadarskog sveučilišta, profesorici Dijani Vican. Zanimalo nas je, dakle, tko je Izvješće u konačnici potpisao, odnosno, koji članovi Povjerenstva iza njega stoje. Do zaključenja teksta, odgovore Ministarstva i profesorice Vican nismo dobili.

Izdvojeni članak

Akademici Paar i Kostović tvrde da nisu plagirali u javnoj raspravi kurikuluma

Tko (ni)je potpisao Izvješće?

Podsjetimo, Povjerenstvo za unaprjeđenje reforme odgoja i obrazovanja osnovao je bivši resorni ministar Predrag Šustar, Odlukom od 22. srpnja ove godine. Tome su prethodili burni događaji u svibnju i lipnju, kada je Ekspertna radna skupina za provođenje Cjelovite kurikularne reforme zatražila razrješenje od ministra zbog, kako su tada rekli, političkih pritisaka. Sve je kulminiralo velikim prosvjedom građana diljem zemlje 1. lipnja. Nakon toga, u srpnju je osnovano spomenuto Povjerenstvo koje je imalo tri zadaće:

  • analizu provedbe mjera iz strateških i provedbenih dokumenata vezano uz rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje te analizu pravnog i financijskog okvira za njihovu provedbu
  • izradu preporuka za daljnji rad na obvezama koje proizlaze iz strateških i provedbenih dokumenata te pravni i financijski okvir za njihovo ispunjenje
  • izradu preporuka za učinkovitiju koordinaciju provedbe reformskih procesa u području odgoja i obrazovanja.

Kako je Povjerenstvo u Izvješću iznijelo zaključke vezane uz raščlambu mjera i aktivnosti iz Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije te njihovu provedbu, kao i preporuke za nastavak reforme odgoja i obrazovanja, upitali smo Ministarstvo i je li izradom ovoga Izvješća posao Povjerenstva gotov i koliki je iznos Ministarstvo izdvojilo za dosadašnji rad Povjerenstva. Odgovore također nismo dobili.

Na kraju, ostaje otvoreno jedno vrlo konkretno pitanje na koje Ministarstvo ne daje odgovor – tko od ukupno 16 članova Povjerenstva potpisuje Izvješće kojim se daje deset preporuka za unaprjeđenje reformskih procesa u odgoju i obrazovanju? Jer, jasno je da ga svi članovi ne potpisuju.