Pretraga

MIOC uveo e-imenike: Ravnateljica oduševljena, učenici frustrirani

A- A+

Vremena se mijenjaju, te izgleda da s njima nestaje i dobar stari papirnati imenik. E-imenik, koji je od ove godine uveden u sve razrede zagrebačke XV. gimnazije, zapravo ima jednu karakteristiku koja ga najviše razlikuje od papirnatog brata, slanje podataka na internet. Nostalgično ćemo se sjećati vremena kada je mama saznala za tri jedinice tek nakon mjesec dana. Tehnologija će izgleda stati na kraj kampanjcima.

mob.hr

Zagrebačka XV. gimnazija, popularno zvana MIOC, od ove je školske godine uvela e-imenike u sva odjeljenja. Eksperimentalni period koji je trajao kroz prošlu godinu pokazao je kvalitete ovog modernog način bilježenja ocjena.

Pričali smo s Veronikom Javor, ravnateljicom XV. gimnazije, koja je naglasila kako ovaj sustav ima nekoliko prednosti, te da su dosadašnja iskustva odlična.

Roditelji se više brinu za ocjene

– Ono što je najveća kvaliteta ovog sustava je bolja komunikacija između škole i roditelja. Svaki srednjoškolac dobije svoju lozinku putem koje se može dobiti uvid u njegove ocjene, izostanke i komentare profesora. Za sada su učenici korektni te daju svojim roditeljima mogućnost da prate njihove uspjehe, izjavila je gospođa Javor.

Na samom početku projekta postojala je bojazan da će pristup informacijama smanjiti broj roditelja na informacijama i roditeljskim sastancima. Iskustvo je pokazalo upravo suprotan efekt.

– Mnogi roditelji sada komuniciraju sa školom puno aktivnije. Dobili su alat kojim mogu na dnevnoj bazi pratiti rad svoje djece, te ih je to ponukalo na još veći angažman.

Unutar škole ocjene se bilježe i pregledavaju putem aplikacije, koja se pokreće na tablet računalima. Program je napravljen od strane Carneta, te je ravnateljica naglasila da postoji konstantna komunikacija između škole i Hrvatske akademske i istraživačke mreže. Radi se na još boljim i inovativnijim verzijama aplikacije.

Izdvojeni članak

Prvi e-imenici u školama

Učenici frustrirani

Iako je ravnateljica bila puna riječi hvale za novi sustav, njezin
entuzijazam ne dijele i svi učenici škole. Pričali smo s jednim mladiće
koji nam je rekao kako postoji problem s opcijom koja zamjenjuje
‘otvaranje’ imenika.

– Opcija ‘randomizer’, koju profesori
koriste kako bi nasumično izabrali učenika za odgovaranje, očito ne radi
dobro. Ja sam prozvan na svim predmetima u zadnjih tjedan dana. Više
nikome nije jasno što se događa, rekao nam je frustrirani srednjoškolac,
koji očito nije zadovoljan svojim zadnjim odgovaranjima.

Iako ravnateljica
Javor tvrdi da su svi profesori prošli obuku za rad na novom
sustavu, te da nije bilo nikakvih problema s tranzicijom s papira na
touch screen, učenici nam pričaju drugačiju priču.


E-imenik je užasna stvar zato što se profesori ne znaju služiti njima.
Pola razrednog sata se potroši samo na profesorove pokušaje pokretanja
neke opcije, rekla je učenica, te dodala kako se znalo događati da je
profesor zapisivao ocjene na papir i onda prepuštao učenicima da ih unose u
e-imenik.

Kritike očito postoje. Ostaje pitanje može li se to
pripisati razvojnim bugovima ili postoji dublji problem u implementaciji
e-imenika.