Pretraga

MZOS: Ukidat će se predmeti u školama

A- A+

Gimnazijalci u hrvatskim školama imaju i preko 15 predmeta. Satnica im je preopterećena, a sami bez odlične organizacije ne bi stigli položiti nijedan predmet. Zbog toga se već godinama priča o smanjivanju predmeta u školama. Čini se da će novom Strategijom obrazovanja i taj problem doći na dnevni red, jer se razmišlja o ukidanju te restrukturiranju nekih predmeta.

Ministar obrazovanja Željko Jovanović prije nekoliko dana najavio je kako će srednja škola biti obavezna za sve. Sankcije za one koji odustanu od srednjoškolskog obrazovanja još nisu poznate, ali zasigurno će ih biti. Ova odluka samo je dio Strategije obrazovanja, koja bi trebala biti donesena do 1. srpnja. Osim toga neki predmeti u školama bi mogli biti ukinuti, a drugi potpuno restrukturirani.

Izdvojeni članak

Građanski odgoj i obrazovanje uskoro u svim školama

Prirodoslovni predmeti mogli bi se spajati

Neven Budak, voditelj Nacionalnog operativnog tijeja za izradu Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije u razgovoru za Jutarnji list je potvrdio kako će se u školama smanjiti predmeti. Veliki broj predmeta uzrok je lošim rezultatima učenika, zajedno s pogrešnim modelom učenja i općom preopterećnosti hrvatskih školaraca. 

– Strategija može utvrditi da predmeta ima previše i da ih treba reducirati ili spojiti u neke nove cjeline. Neće se baviti time koji su konkretni predmeti višak. No, moguće je promišljati, po uzoru na neke druge zemlje, na spajanje nekih predmeta u jednu cjelinu, primjerice prirodoslovnih, objasnio je Budak.

Upravo su na smanjenje broja predmeta u školama brojni stručnjaci godinama pozivali, a ova inovacija bi uz obvezno srednjoškolsko obrazovanje bila jedna od najvećih promjena u hrvatskom obrazovnom sustavu.

Još mnogo koraka treba prijeći do ove promjene

Međutim samo smanjenje školskih predmeta čekat će neke druge generacije. Nakon usvajanja spomenute Strategije prelazi se na izradu Nacionalnog kurikuluma te tek potom na izradu novih predmetnih kurikuluma.

Tek nakon cijelog tog procesa znat će se koji predmeti u školama su višak, odnosno kojim se predmetima posvećuje previše sati.
Manjak predmeta mogao bi, prema procjenama, stupiti u škole tek kroz dvije godine.