Na međunarodnom projektu za razvoj vještina budućnosti sudjelovalo četrdesetak zagrebakih studenata

Tekstilno tehnološki fakultet i zagrebačka Geodetska tehnička škola s partnerima iz Irske, Švedske i Srbije na projektu GRASS rade već skoro tri godine. Danas su, nakon točno 1000 dana od početka, u prostorijama Sveučilišnog računskog centra (SRCE) predstavili sustav za razvoj i ocjenjivanje intelektualnih vještina, takozvane ‘soft skills’, vještine koje za moderne poslodavce postaju najvažnije.

U provedbi projekta GRASS sudjelovalo je ukupno osam škola i fakulteta iz četiri različite zemlje. Kroz izradu sustava za razvoj i ocjenjivanje socijalnih vještina (soft skills) u proteklih tisuću dana svoje vještine unaprijedili su i zagrebački srednjoškolci Geodetske tehničke škole Zagreb te studenti Tekstilno tehnološkog fakulteta.

Međutim, kooperaciju, razvoj i vođenje projektnog tima te ostale socijalne vještina razvijali su i njihovi profesori. Oni su u suradnji sa zagrebačkim učenicima i studentima te kolegama iz Švedske, Irske i Srbije stvarali sustav za učenje i vrednovanje vještina budućnosti.

Učenici Geodetske tehničke škole spremni su za moderne zahtjeve poslodavaca

Socijalne vještine mogu se razvijati kroz strukturiranu nastavu

Još nedavno se smatralo kako se socijalne vještine ne mogu učiti u školi, ali moderni pristupi dokazali su da se kod djece mogu razvijati danas osnovne vještine za uspjeh u modernim tvrtkama, kao što su kvalitetna komunikacija, snalaženje u timskom radu i javnom nastupu, ali i osobine lidera.

Kako bi razvili timski duh, organizacijske sposobnosti i komunikaciju, učenici Geodetske tehničke škole i studenti TTF-a protekle su dvije godine ove vještine razvijali kroz mentoriranje mlađih kolega.

U prvoj godini projekta šest maturanata ove zagrebačke škole mentorirali su prvaše iz engleskog jezika. Drugu godinu se udvostručio broj mentora, a u ovoj školskoj godini planiraju uključiti skoro trideset učenika, koji će uz pomoć najmodernijih alata svojim mlađim kolegama pomagati u engleskom, matematici i dva stručna predmeta.

Istraživanje otkrilo koje studije upisuju gimnazijalci, a koje strukovnjaci

Studente i učenike se nagrađuje verificiranim bedževima

S Tekstilno tehnološkog fakulteta (TTF) u projekt se uključilo četrdesetak studenata s različitih smjerova i razina studiranja.

– Iskustva rada sa studentima bila su izuzetna, a kroz ankete smo saznali da su i reakcije studenata bile vrlo pozitivne. Nastojat ćemo i dalje raditi sa svim tim studentima, ali i proširiti ove nove metode na druge kolegije, najavila je docentica TTF-a Ivana Salopek Čubrić.

Dodaje kako je do završetka GRASS-a preostalo još tri mjeseca, tijekom kojih će organizatori s rezultatima upoznati ostale škole i fakultete, ali i poslodavce, kojima bi informacije s bedževa mogle biti odlučujući faktor pri odabiru novog zaposlenika.

Projekt GRASS razvio je sustav za razvoj socijalnih vještina, a za praćenje napretka kod učenika i studenata koriste otvoreni sustav Credly, kroz koji se učenike i studente nagrađuje za posebna postignuća, ali i omogućuje poslodavcima uvid u posebna znanja i uspjehe njihovih kandidata za posao.

Sustav bedževa mogu koristiti sve zainteresirane institucije i poslodavci. Cilj je ljude poticati na cjeloživotno učenje i unapređivanje socijalnih vještina, a njihovo novo znanje i trud nagraditi adekvatnim verificiranim dokazom kroz koji će se opisati što su postigli, i koliko su dobri u toj novoj vještini.

Kvaliteta obrazovanja strukovnih škola ovisi o individualnom angažmanu ravnatelja i profesora

Cilj projekta je sustav bedževa proširiti na sve obrazovne institucije Europe

Sustav je povezan i s društvenim mrežama, a sudionici projekta svoje su bedževe, odnosno dokaze postignuća, najčešće dijelili na LinkedInu i Facebooku.

– Iz Agencije za odgoj i obrazovanje te drugih sličnih institucija imamo vrlo pozitivne reakcije i sada je zapravo na njima da vide kako će sve ovo što smo napravili iskoristiti pa da pomognemo mladim ljudima kako bi bilo što uspješniji na tržištu rada, rekla nam je docentica Salopek Čubrić.

U drugim zemljama partneri na projektu dobili su i konkretniju podršku pa je koordinator projekta Vladan Devedžić istaknuo kako su u Srbiji sustav već počeli širiti i u drugim obrazovnim institucijama.

– Mi smo u Srbiji dobili taj nekakav papir, koji je zvanična podrška našeg Ministarstva da druge Univerzitete i škole upoznajemo s našim rezultatom i sustavom, što smo već i počeli raditi. Sljedeći tjedan projekt ćemo prezentirati nastavnicima u tri škole. Osim toga, kolege iz Švedske u odličnim su odnosima s lokalnim političarima koji su istaknuli snažnu podršku projektu i pokazali veliki interes, objasnio nam je koordinator projekta i profesor na Fakultetu organizacijskih nauka pri beogradskom Sveučilištu.

Odgovori