Pretraga

Na rubu recesije: ‘Autoškole koje žele opstati bit će prinuđene što prije povećati cijene’

A- A+

Povećana inflacija i vrtoglavi rast cijena goriva, utjecao je na sve, pa tako i na autoškole, koje uveliko ovise o benzinu i dizelu. Kako na to gledaju autoškole i hoće li doći do poskupljenja, rekao nam je predsjednik Udruženja autoškola HGK i direktor autoškole Hajduk, Denis Ožegović.

Autoškola Danko

ilustracija: Autoškola Danko

Ljeto je vrijeme kada brojni studenti i srednjoškolci odlučuju upisati autoškolu, no uz povećanu inflaciju i poskupljenja goriva, mnogi se pitaju – što će biti s cijenama autoškola?

Poskupljenje goriva nije jedini problem

Denis Ožegović, predsjednik Udruženja autoškola HGK i direktor autoškole Hajduk, navodi da je poskupljenje energenata dodatni uteg u izrazito teškoj financijskoj situaciji u djelatnosti osposobljavanja kandidata za vozače.

– Ovakvo je stanje u djelatnosti koja prolazi teške trenutke: dio autoškola nije povećao cijene svojih usluga, mada gorivo konstantno poskupljuje, a drugi dio autoškola ne smije povećati svoje cijene jer neće biti konkurentni na tržištu, objašnjava Ožegović.

Naime, kako kaže Ožegović, poskupljenje goriva nije jedini problem. Cijena nabave i amortizacije vozila, također se značajno povećala u proteklim mjesecima, a negativni prirodni priraštaj sve je veći.

– Autoškole već sada rade na granici rentabilnosti, a neke propadaju. Nažalost, ovo će se dugoročno negativno odraziti i na cijelu djelatnost osposobljavanja kandidata za vozače, jer dolazi do osipanja kvalitetnog stručnog kadra i nemogućnosti rasta plaća, kaže Ožegović.

Izdvojeni članak

Istražili smo zbog čega se najčešće pada na vozačkom i pričali sa studentom koji je pao čak 6 puta

‘Ovakva situacija nije jamstvo za daljnji razvoj’

U Hrvatskoj trenutno djeluje nešto više od 400 autoškola, a kako tvrdi Ožegović, očigledno je da je takav sustav prekobrojan u odnosu na objektivne potrebe, što za posljedicu ima smanjenje jednolike potražnje te narušavanje tržišnih načela i stvaranje nelojalne konkurencije.

Financijski interes dijela autoškola i tržišna borba s ciljem međusobnog istiskivanja konkurencije formiranjem prije svega damping cijena rada, dominiraju u odnosu na općedruštveni značaj djelatnosti osposobljavanja kandidata za vozače.

Ožegović iz toga razloga apelira na sve vlasnike autoškola da se s velikom odgovornošću odnose prema trenutnoj situaciji, jer je to jedini način izlaska iz recesije koja je sve zahvatila.

– Autoškole samostalno određuju cijene svojih usluga. Sukladno zakonu o zaštiti tržišnog natjecanja zabranjeno je usklađeno djelovanje autoškola oko toga. No, autoškole koje žele opstati bit će prinuđene što prije povećati cijene svojih usluga, jer ovakva situacija nije jamstvo za daljnji razvoj autoškola i djelatnosti općenito te uvođenje još kvalitetnijih rješenja, zaključuje Ožegović.