Naučite kako reći ‘NE!’ svojim prijateljima

Ponekad je najteža stvar na svijetu nekome reći ne. Prijatelju koji posudi knjigu i nikada je ne vrati, susjedi kojoj svakog vikenda treba pričuvati psa ili kolegi koji prespava svako predavanje, a uči iz tvojih bilješki. Reći ‘da’ svakoj situaciji uzrokuje stres i nemir, a odraz je i velikog nepoštivanja samoga sebe.

srednja.hr

Odbiti nekoga ne znači biti sebičan već pokazuje dozu samopoštovanja. Previše vremena trošimo na analiziranje toga što će netko reći ako mu kažemo ne, umjesto da to vrijeme iskoristimo za vlastite želje i potrebe. Biti drag u svakoj situaciji, iziskuje previše energije i stvara stres.

Video: Naučite čitati govor tijela

Zašto nam je teško reći ‘ne’?

  • Želimo pomoći nekome u nevolji. Teško nam ga je odbiti iako time uskraćujemo vrijeme za svoje probleme i obveze
  • Ne želimo ispasti nepristojni
  • Ne želimo se izdvajati iz grupe pa pristajemo na ono na što pristaju ostali
  • Izbjegavamo konflikte
  • Bojimo se da, ako odbijemo priliku, drugi je put nećemo ni dobiti
[Video] Naučite kako skinuti žvakaču s odjeće

Kako ipak reći ‘ne’?

  • Nauči izvagati situaciju. Koliko je nešto važno za tebe, a koliko je riječ o tuđim potrebama
  • Koliko vremena i stresa određena situacija od tebe zahtjeva i je li toga vrijedna
  • Krivnja je najveći razlog zašto ne govorimo ne. Nauči izbaciti osjećaj krivnje iz svoje odluke. Ako nešto ne možeš ili ne želiš, ne moraš se osjećati loše zbog toga
  • Ako se odlučuješ između dvije opcije, prespavaj ili razmisli koja od njih ti u ovom trenutku više odgovara
  • ‘Nisam siguran’ ili ‘Ne znam’ mogu ostaviti dojam da ćeš to nešto obaviti kasnije zato budi jasan u svojemu odgovoru. Glasno reci ‘ne’. Ne moraš pravdati svoju odluku, budi kratak.

Kako si olakšati?

Ponekad ‘ne’ jednostavno ne izlazi iz usta. Gledajući druge kako uspijevaju rješavati više situacija od puta, a mi se borimo s jednom, dobivamo dojam da moramo pristati na sve jer ako drugi mogu moramo moći i mi.

Previše obveza u premalo vremena stvara stres, ali i neku vrstu kompromitiranja jer zanemarujemo svoje primarne potrebe, izvršavajući tuđe.

Olakšati nam mogu blaži izgovori poput ‘trenutno se ne mogu tome posvetiti, usred nečeg važnog sam’ ili ‘nisam najbolja osoba za to, možda da pitaš nekoga drugoga’.

Odgovori