Pretraga

Nema zaključivanja ocjena na polugodištu, učenici će dobiti izvješća

A- A+

Prošle godine MZOS je zakonom ukinuo zaključivanje ocjena na polugodištu, kako bi smanjili stres za učenike i profesore. Ministarstvo je prije nekoliko dana poslalo dopis ravnateljima i profesorima u kojem se nalazi kako će svaki pojedini učenik dobiti izvješće o uspjehu i vladanju na kraju polugodišta, što je izazvalo kaos i zbunjenost u zbornicama i učionicama. Ispostavilo se na kraju kako su školski djelatnici pogrešno interpretirali dopis. Roditelji i učenici većinom ne podržavaju to što se u školama ocjene i dalje ne zaključuju, dok drugi tvrde kako je to bila sasvim u redu odluka.

http://www.gimnazija-prva-os.skole.hr/

Prošle godine Ministarstvo obrazovanja zakonom je ukinulo zaključivanje ocjena na kraju polugodišta, kako bi se smanjio pritisak koji tada osjećaju podjednako učenici i profesori. Većini učenika tada je ta odluka odlično sjela, no nakon nekoliko mjeseci promijenili su mišljenje, jer su se zbog toga previše opustili i nakupili loše ocjene. Ni ove godine ocjene na kraju polugodišta neće se zaključivati, već će učenici dobiti samo izvješće o uspjehu iz pojedinih predmeta i vladanja.

Izdvojeni članak

Profesori i učenici složni: ‘Nezaključivanje ocjena nije donijelo ništa dobro’

Ukidanje uvedeno radi stresa za djecu i učitelje

– Prvo polugodište osjetno je kraće od drugog, pa to predstavlja stampedo ocjenjivanja, stres za djecu i učitelje i nije objektivan način ocjenjivanja. Također smo vrijeme za prebacivanje u drugu školu ograničili do 31. ožujka jer se nerijetko događalo da učenici nakupe mnogo negativnih ocjena, pred kraj godine se ispišu iz te škole i upišu u drugu gdje sve ocjene nekim čudom poprave, pa se opet upišu u staru školu, objasnio je prošle godine ministar Jovanović.

Nakon što su iskusili što to znači manjak stresa i pritiska zbog zaključivanja ocjena na polugodištu, mišljenja učenika su podijeljena. Jedni tvrde kako je odluka bila na mjestu te podržavaju zakonsku odredbu.

Izdvojeni članak

Učenici vs. profesori: nezaključivanje ocjena na polugodištu

Učenici podijeljeni

– Bolje mi je što se više ne zaključuju ocjene na polugodištu, zato jer se sada vidi znanje kroz cijelu godinu. Što se tiče mojih kolega, i oni imaju to mišljenje, nisam primijetio da se itko žali. Moguće je da se neki učenici malo opuste zbog neocjenjivanja, ali to su isti koji su i prije bili ‘opušteni’ i propadali razrede, a sada imaju više prilika za ispravak ocjena, rekao nam je Dominik iz Medicinske škole u Karlovcu.

S njim se ne slažu neki učenici, koji tvrde kako je odluka bila pogrešna, i kako je zaključivanje na kraju polugodišta definitivno potrebno, za njihovo dobro.

– Ja prva nisam za to. Ne sviđa mi se taj sistem jer se previše opustimo. Mislimo kako nema zaključivanja i onda si zeznemo ocjene na kraju. Meni prvoj su se ocjene pogoršale, a i moji kolege se slažu sa mnom, ispričala je Tea Sauka iz Medicinske škole u Slavonskom Brodu.

Izdvojeni članak

‘Zbog nezaključivanja ocjena na polugodištu ocjene će se frizirati i poklanjati kako bi svi bili zadovoljni’

‘Nastavnici organizirano’ protiv odredbe

Profesori, iako sada imaju manje posla, također smatraju kako je odluka o ukidanju zaključivanja ocjena na polugodištu nepotrebna i pogrešna. Profesori okupljeni u udrugu ‘Nastavnici organizirano’ redom ne podržavaju odluku Ministarstva, što je vidljivo u tekstovima i komentarima na njihovoj stranici. U siječnju 2012. godine, šest mjeseci prije donošenja odluke, sadašnji tajnik udruge Josip Kličinović poslao je pismo u kojem je iznio argumente protiv ukidanja zaključivanja ocjena.

– Zaključivanje ocjena na polugodištu ima jednu veliku korist, a to je da učeniku (i roditelju) daje jasnu i nedvosmislenu brojčanu informaciju o dosadašnjoj usvojenosti gradiva. Ukidanjem zaključivanja ocjena na polugodištu ovaj se element oduzima i cijeli posao ‘buđenja iz zimskog sna’ loših učenika se odgađa za kraj školske godine, kad će za neke već biti prekasno. Svi problemi koji govore u prilog ukidanju polugodišnjeg zaključivanja su zapravo vezani uz ostale – još veće – probleme obrazovnog sustava. Problemi koji nastaju na polugodištu su samo simptomi bolesti, i u takvoj situaciji ukidati polugodišnje zaključivanje značilo bi upravo liječiti simptome, to jest pacijentu koji se liječi od raka pluća kao terapiju propisati široki asortiman žestokih pića ‘kako bi se osjećao bolje’ i ‘kako bi ga manje boljelo, napisao je Kličinović u pismu.

Izdvojeni članak

Strategija obrazovanja: Bit će jasno određeno koliko gradiva učenik mora znati za pojedinu ocjenu

Mnogi vuku negativne ocjene cijelu godinu

Da je imao pravo pokazali su rezultati ankete koju je prošle godine proveo portal Srednja.hr, a koja je pokazala kako je čak 83 posto školaraca zaslužilo slabije ocjene nego godinu prije. Mnogi su učenici vukli negativne ocjene još od početka godine jer nisu imali rok do kada ih moraju riješiti. Mnogima fali snaga volje, uz pomoć koje bi unatoč nepostojanju zaključivanja ocjena i dalje pazili na svoj školski uspjeh. Kampanjski rad poznat je mnogim školarcima, stoga ovakvi rezultati iako su poražavajući, tada nisu previše iznenadili.

Dobivat će izvješće

Dopis koji je poslao MZOS traži se izvješće o postignutom uspjehu učenika na polugodištu, što ne znači zaključivanje ocjena, ali donosi određeni dokument kojim učenici i njihovi roditelji mogu vidjeti stanje u imeniku, iako im je to slaba utjeha.

Izdvojeni članak

Škola bez zadaća, ispita i ocjena ljude pretvara u kreativne i uspješne ljude

Nacionalno vijeće učenika savjetovalo MZOS da ne ukida zaključivanje ocjena

– Kao učenik srednje škole, ali i kao njihov predstavnik u Nacionalnom vijeću učenika RH moram reći da smo bili iznenađeni iznenadnom odlukom o zaključivanju ocjena i bili smo protiv nje u tom trenutku, odnosno protiv toga da se odluke donose u zadnji tren. Posebice zato jer se NVURH izjasnio da je za zaključivanje ocjena na polugodištu te MZOS savjetovao o povratku zaključivanja ocjena na polugodištu još od prošle godine. Vjerujemo da je ovo neko prijelazno razdoblje i da će se već iduće godine ponovno uvesti zaključivanje, u suprotnom ne razumijemo potrebu ove odluke o pismenom izvještaju roditelja o ocjenama u školi, jer roditelj je dužan dolaziti na informacije i informirati se o ocjenama učenika, objasnio je predstavnik u Nacionalnom vijeću učenika Republike Hrvatske i maturant Šumarske i drvodjeljske škole u Karlovcu Filip Trezner.