Pretraga

Osmaši, ovu priliku za stipendiju na američkoj školi ne želite propustiti

A- A+

Američka međunarodna škola u Zagrebu, od mnogih zvana “školom budućnosti” zbog inovativnih metoda učenja i međunarodne okoline, i ove godine dodjeljuje Croatian Young Leaders stipendiju odabranim hrvatskim učenicima.

Članak napisala Ivona Vučenik, AISZ CYL stipendistica, ovogodišnja maturantica

AISZ

AISZ učionica | foto:PR

Učenje u multikulturalnoj i multinacionalnoj okolini, rješavanje problema i snalaženje u životnim situacijama kroz kritičko razmišljanje samo su neke od vrlina obrazovanja u Američkoj međunarodnoj školi u Zagrebu. 

Svake godine, škola dodjeljuje CYL stipendije odabranim učenicima te im tako omogućuje iskustvo u okolini različitoj od one s kojom se svakodnevno susreću. Rok za prijavu ove godine je 21. ožujka te se potiču svi zainteresirani učenici da pristupe prijavi. Svi detaljniji podaci nalaze se na školskoj stranici ispod podnaslova ,,Scholarship.”

Za bolji uvid u školski život učenika, postavili smo nekoliko  pitanja ucenicima- stipendistima i stipendisticama Američke međunarodne škole

Kako ste saznali za CYL Stipendiju?

– Za AISZ školu sam saznala od prijatelja iz osnovne, a zatim sam sama odlučila istražiti vise o prilikama i programima koje škola pruža. Tako sam naišla na CYL stipendiju.

– Za stipendiju sam saznala preko reklame na radiju koju je cula prijateljica moje bake.

– Od profesorice engleskog u osnovnoj skoli.

– Vidjela sam poziv za stipendiranje u novinama.

– Od prijatelja.

Kako biste opisali proces prijavljivanja i upisivanja?

– U početku je bilo zahtjevno prikupiti dokumentaciju potrebnu za prijavu za stipendiju. Rekla bih da je najstresniji dio procesa prijave za stipendiju bio intervju jer nisam nikada imala slično iskustvo. Međutim, cijeli proces upisivanja bio je vrlo pozitivno iskustvo jer sam naučila mnogo već iz njega. 

– Taj dan, kada sam s deset drugih kandidata došao na drugi krug intervjua rješavati „study case” u timu s meni nepoznatim vršnjacima, bio je naporan, ali i jako zanimljiv. Pamtit ću to kao jedan jako pozitivan događaj.

Na koji način doprinosite/ste doprinijeli školi za vrijeme vašeg školovanja u AISZ?

– Aktivan sam član zajednice AISZ-a i sudjelujem u humanitarnim akcijama organiziraninh od strane škole i učenika, te redovito dajem podršku učenicima koji trebaju pomoć u zahtjevnim predmetima. Nakon pandemije nadam se da ću moći opet pokrenuti robotiku kao aktivnost i sastaviti tim koji će sudjelovati na različitim robotičkim prvenstvima u Hrvatskoj i okolici.

– Nastojala sam doprinijeti školskoj zajednici kroz razne projekte i osobna postignuća. Trenutno sam uključena u projekt Human Rights Week te prijateljica iz razreda i ja vodimo svoj vlastiti projekt o mentalnom zdravlju.

– Doprinosim najvise svojim socijalnim vještinama. Osim akademski, angažirana sam u Učeničkom vijeću, svakojakim događanjima i projektima.

Što smatrate da je bio najveći izazov pri  prelasku u AISZ?

– Osobno mi je najveći izazov bio prelazak s hrvatskog na engleski jezik. Međutim, profesori su više nego susretljivi i iskreno sam zahvalan na pomoći koju pružaju na svakom koraku.

– Najveći izazov je bio proces privikavanja na međunarodni školski program koji se uvelike razlikuje od hrvatskog. Morala sam se priviknuti na količinu i tip zadataka koji su tipični za ovaj kurikulum. Nakon tog procesa prilagodbe zapravo je znatno manje stresa nego u hrvatskom školama. Imamo formativne i sumativne zadatke, one kroz koje učimo i one kroz koje se provjerava naučeno. Uvijek znamo unaprijed sto i kada treba napraviti pa mi to nije stresno, te se toplo nadam da će tako i ostati u mojem budućem vremenu provedenom u AISZ, s obzirom da pohađam školu tek oko pola godine.

aisz

AISZ učenici | foto:PR

Koje biste razlike, između AISZ i hrvatskih škola, posebno izdvojili?

– Najveća razlika između AISZ-a i hrvatskih škola je ta da se obrazovanje u AISZ-u bazira na kritičkom razmišljanju učenika i samostalnom radu, dok je u hrvatskom sistemu veća važnost stavljena na učenje činjenica i sakupljanje znanja iz više područja određenog predmeta za razliku od AISZ-a gdje obrađujemo manji broj tema, ali svakoj temi posvećujemo puno više vremena. 

– Metode rada su zasnivane uglavnom na individualnom stavu i osobnoj marljivosti. Zahtjeva se samostalnost i organizacija. 

– Ovdje se fokusiramo na razvoj vještina koje će nam i u budućnosti omogućiti da širimo svoje znanje i vještine. 

Koji su vaši planovi nakon srednje škole?

– Razmišljao sam o University of Notre Dame, ali također me privlače zemlje i sveucilista u blizini, u susjednoj Austriji. AISZ mi otvara mnoge mogućnosti na području mog akademskog obrazovanja.

– Moj plan nakon srednje škole je ostati studirati u Hrvatskoj na Fakultetu Elektrotehnike i Računarstva ili Fakultetu Strojarstva i Brodogradnje.

– Planiram studirati u Europi, nadam se u Engleskoj. Svoj studij bih htjela usmjeriti prema političkim znanostima i međunarodnim odnosima.

– Planiram studirati biomedicinske znanosti u Beču ili u Nizozemskoj.

– Nisam jos sigurna, ali sretna sam da cu moci birati.

Koje vam je najdraže sjećanje iz škole?

– Stjecanje prijatelja i strka uzbudljivosti i nervoze kada bih se uključila u radove i projekte u kojima nisam nikad prije sudjelovala. I dalje stvaram takve uspomene.

– Za mene je možda najljepše sjećanje bilo Unity Trip kada smo u Gorskom Kotaru proveli par dana gdje smo planinarili i spavali u šumi. 

– Vjerujem da ću najdražim sjećanjem zasigurno smatrati jedinstvenu priliku pohađanja škole sa učenicima koji potječu iz raznih krajeva svijeta i kultura što doprinosi snažnom osjećaju međusobne povezanosti unutar razreda te same škole.

Smatrate li da postoji karakteristika AISZa koja se ističe?

– AISZ aktivno pridaje pažnju svojim učenicima, potiče sve ciljeve i pozitivno usmjerava.

– Osobno me najviše dirnula posvećenost učenicima. Nastava svaki dan počinje “homeroom briefingom”, odnosno kratkim satom razrednika.

– Smatram da se ističe odnos profesora prema učenicima i obratno, jer nam svi profesori uvijek nastoje pomoći. Nikoga nikad nije strah pitati za pomoć te nam je uvijek dostupna podrška svih nastavnika.

I za kraj, sto biste preporučili zainteresiranim hrvatskim učenicima?

– Aplicirajte za stipendiju! 

– Javite se! Vrijedi pokusati!

– To je škola koju ćete sa zadovoljstvom pohađati

Američka međunarodna škola u Zagrebu (AISZ) nudi Program stipendiranja (Croatian Young Leaders Scholarship Program) namijenjen hrvatskim učenicima, novim polaznicima srednje škole/gimnazije (od 9. do 11. razreda) koji su se do sada školovali po hrvatskom programu.

Stipendisti dobivaju popust od 90% na iznos školarine za najviše četiri godine, sve do mature u AISZ-u. Kandidati moraju biti državljani Republike Hrvatske koji zadovoljavaju akademske kriterije te kriterije u pogledu leadershipa- proaktivnog, osobnog, umjetničkog, sportskog ili društvenog angažmana.

Za vise informacija o stipendiji kliknite ovdje.

Kontakt email: [email protected]